DNA test

Gebruikersavatar
Alexandra
Berichten: 835
Lid geworden op: 20 aug 2012, 12:15
Gender: Vrouw

Re: DNA test

Bericht door Alexandra »

Jeste schreef:Dat zou inderdaad een goed idee zijn om te kijken naar een lichamelijke oorzaak. Als ze dan maar niet te snel gaan voorstellen om testosteron te gaan gebruiken in plaats van het volgen van het transgendertraject.

Voor mij was lichamelijk onderzoek de eerste stap in het proces, maar dat onderzoek was niet meer dan het meten van wat waardes. Dat eerste onderzoek was dan nog wel via het VU. Naar aanleiding van wat de huisarts had geschreven aan de betreffende endocrinoloog had er toch duidelijk moeten worden dat er misschien ook lichamelijk iets zou zijn.

En Sasha, welkom terug!
Hee Jeste! dank je wel! heb nu eventjes vakantie (tot vandaag) dus ben even wat aanwezig. :D

Maar inderdaad, het moet niet zo zijn dat het 't traject in de weg kan staan.
The body is a temple. Know yourself, and you shall know the gods. — Ancient Egyptian Proverb
Gebruikersavatar
Jeste
Berichten: 1268
Lid geworden op: 06 apr 2012, 03:38
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Jeste
Locatie: Amsterdam

Re: DNA test

Bericht door Jeste »

Naar aanleiding van dit topic ben ik wat verder gaan zoeken op internet over het klinefelter-syndroom.
Het is wel weer iets behoorlijk ingewikkelds, omdat er het per persoon nogal verschillend kan zijn, maar ik herken wel wat dingen. Alleen wat ik totaal niet herken is de behoefte van die mensen om wel volledig als man, met het bijbehorende testosteron, door het leven te gaan.

Wel kwam ik iets opvallends tegen in een gastenboek. Dat is geschreven door iemand met het klinefelter-syndroom die die zich vrouwelijk voelde, dus het testosterongebruik achterwege heeft gelaten.
Hier is de link naar het betreffende stukje tekst.

En hier nog een stukje tekst van deze website.
"Gendervrij" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendervrij" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.
Gebruikersavatar
Alexandra
Berichten: 835
Lid geworden op: 20 aug 2012, 12:15
Gender: Vrouw

Re: DNA test

Bericht door Alexandra »

Interessant Jeste. Ik las inderdaad ergens dat 2%-5% ook daadwerkelijk ook GID kan hebben.
The body is a temple. Know yourself, and you shall know the gods. — Ancient Egyptian Proverb
Gebruikersavatar
Jeste
Berichten: 1268
Lid geworden op: 06 apr 2012, 03:38
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Jeste
Locatie: Amsterdam

Re: DNA test

Bericht door Jeste »

Sasha,
was het niet zo dat er op het oude (transgenders.nl) forum al iets stond over Klinefelter-syndroom? Ik herinner me dat ik er in het verleden al eens iets over had gelezen, maar toen herkende ik er niets van mijn eigen situatie in.
Nu ik er, dankzij dit topic, meer over heb gelezen begrijp ik dat Klinefelder per persoon echter nogal verschillend kan zijn.

Het verbaasd me ook dat geen van de 2 endocrinologen waar ik mee te maken heb gehad mij er op hebben gewezen dat dit bij mij wellicht het geval zou kunnen zijn. Het hoeft natuurlijk niet zo te zijn, maar ik herken toch wel een aantal dingen.

Maar wat het ook is, het blijft natuurlijk wel een GID.
"Gendervrij" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendervrij" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.