Aan te schaffen voor SRS

Gebruikersavatar
Alice
Berichten: 1428
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

Re: Aan te schaffen voor SRS

Bericht door Alice »

Daniela

Je hebt een punt om even door te vragen.

Kleding in het ziekenhuis, wat langer type nachtpon van gewone luchtige stof, ik zou geen big shirt nemen. Reken dat je om de 2-3 dagen wilt wisselen. Badjas, ochtendjas, duster.
Verlaten ziekenhuis, ik had een rok aan. Is misschien het beste zeker als je daarna nog lang moet reizen, i.v.m. toilet gaan enzo. Anders een makkelijk, los, zittend broek- jogging- trainingspak.

Het kan wel een tijd duren voordat je weer in een pyjama kunt slapen.
Reden; ook nadat de wonden geheeld zijn in je vagina blijft er nog een afscheiding konen. Overdag gebuikt je gewoon maandverband of inlegkruisje maar het is beter om nachts niets te gebruiken, beluchten.
Hoe lang en hoeveel afscheiding, dit zal wel bij ieder verschillen. Kan afhankelijk zijn van je dilateer frequentie, intensiteit, ook komt het door dat je huid die gebruikt is voor je vagina aan de buitenzijde heeft gezeten en nu binnen in een vochtige omgeving geplaatst is daardoor heb je een verhoogde afscheiding + lucht van huidschilfers. Dacht dat dit bij mij ongeveer 1 jaar geduurd heeft.

Wat anders, wat en hoeveel neem je mee naar het ziekenhuis. De basis regel is, alles wat je meeneemt moet je weer mee terug nemen. Als je uit het ziekenhuis gaat wil je absoluut niet met iets zwaars sjouwen (reken niet op enige hulp in het ziekenhuis) dus alles wat je niet meeneemt hoe je niet te tillen en zorg dat je spullen meeneemt die je achter kunt laten denk daarbij aan boeken tijdschriften die je daarna niet meer leest.

Alice
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Aan te schaffen voor SRS

Bericht door Anon20180501 »

"snachts laten 'luchten" is een waardevolle tip, Alice, ik had het waarschijnlijk goed ingepakt om het nodige vrijkomende (wond)vocht op te vangen.

Mijn kinderen komen me waarschijnlijk afhalen, sjouwers genoeg dus maar ik vraag me nog 1 ding af, werkt een laptop in een ziekenhuis, ook als er
geen direkte aansluiting is? Hoef ik geen boeken en ander vermaak mee te nemen.

Liefs, Daniela
Gebruikersavatar
Alice
Berichten: 1428
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

Re: Aan te schaffen voor SRS

Bericht door Alice »

Daniela schreef: Mijn kinderen komen me waarschijnlijk afhalen, sjouwers genoeg dus maar ik vraag me nog 1 ding af, werkt een laptop in een ziekenhuis, ook als er
geen direkte aansluiting is? Hoef ik geen boeken en ander vermaak mee te nemen.

Liefs, Daniela
Gebruikelijk is dat ze meer van niets dan wel weten in het ziekenhuis, maar de kans is groot dat ze dit weer wel weten ook kunnen ze je informeren over parkeergelden huur TV, telefoon. vermoedelijk staat het ook op hun site.

Even wat serieus,
Bij je intake gesprek wordt ook gevraagd voor welke medicijnen je allergisch bent. In mijn geval voor paracetamol, dit wordt met andere zaken ijverig genoteerd. Nu zou je denken dat daar rekening mee wordt gehouden nu niets is minder waar. Er is maar een kleine kans dat die gegevens gelezen worden door het personeel. De map is er wel maar die wordt niet opgetild, waarom geen tijd, te moeilijk, geen zin?
Ik moest goed opletten dat ik geen paracetamol kreeg die wordt standaard verstrekt als pijnstiller. Heel erg was toen ik bij kwam uit een operatie (geen srs) mij een zetpil wilde geven met paracetamol. Ik zag er vermoedelijk bleek uit maar toen ik liet merken hoe ik over dat idee dacht was zij heel erg klein en bleek. Soms houd je iets over van je man zijn. Operaties overleven is een vermoeiende zaak.
Ik weet niet precies hoeveel mensen er overlijden door medische missers maar dat zijn er ontstellend veel.
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Aan te schaffen voor SRS

Bericht door Anon20180501 »

ik heb gelukkig alle 7 of 8 operaties overleefd maar je hebt wel gelijk, Alice, dat je zelf goed moet opletten op wat ze je allemaal willen toe- maar ook op- willen dienen, met voedsel-allergieen willen ze ook niet altijd zorgvuldig omgaan.
Ik ben tot zover ik weet alleen allergisch voor insektenbeten, dat heb ik bij elke opname ook vermeld. Ik kan me zo voorstellen dat er medicijnen zijn die stofjes bevatten die erg lijken op die van insektenbeten. Of er ooit geen rekening mee gehouden is weet ik niet, ik heb iig nooit een allergische reactie gehad.

Liefs, Daniela
Gebruikersavatar
Alexandra
Berichten: 835
Lid geworden op: 20 aug 2012, 12:15
Gender: Vrouw

Re: Aan te schaffen voor SRS

Bericht door Alexandra »

Alice schreef: Ik moest goed opletten dat ik geen paracetamol kreeg die wordt standaard verstrekt als pijnstiller. Heel erg was toen ik bij kwam uit een operatie (geen srs) mij een zetpil wilde geven met paracetamol. Ik zag er vermoedelijk bleek uit maar toen ik liet merken hoe ik over dat idee dacht was zij heel erg klein en bleek. Soms houd je iets over van je man zijn. Operaties overleven is een vermoeiende zaak.
Alleen een paracetamolletje tegen de pijn? :? had wel iets heftiger verwacht dan dat? zelfs bij ibuprofen 500 voel ik nog mijn hoofdpijn. :lol:
The body is a temple. Know yourself, and you shall know the gods. — Ancient Egyptian Proverb
Gebruikersavatar
Gwendolyn
Berichten: 457
Lid geworden op: 27 aug 2012, 00:29
Gender: Vrouw
Locatie: Stiens

Re: Aan te schaffen voor SRS

Bericht door Gwendolyn »

Alleen een paracetamolletje tegen de pijn? :? had wel iets heftiger verwacht dan dat? zelfs bij ibuprofen 500 voel ik nog mijn hoofdpijn. :lol:

Is afhankelijk van de protocol van de ziekenhuis waar je behandeld wordt, SRS. Voor mij ( UMCG ) was het wel zo dat ik dagelijks paracetamol 500 pillen kreeg. Dat was na de operatie. Was niet het enige, want ik kreeg ook morfine via het infuus. Wonderbaarlijk genoeg had ik toch nauwelijks pijn. De morfine was door mij zelf toe te dienen. Zo nu en dan drukte ik even op een knopje, en werd er wat toegediend. Thuis ook alleen paracetamol tegen evt pijnen.

Gwendolyn
Gebruikersavatar
Alice
Berichten: 1428
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

Re: Aan te schaffen voor SRS

Bericht door Alice »

Sasha schreef: Alleen een paracetamolletje tegen de pijn? :? had wel iets heftiger verwacht dan dat? zelfs bij ibuprofen 500 voel ik nog mijn hoofdpijn. :lol:
Ik weet niet de hoeveel werkzame stof in die zetpil zat maar die zal wel iets hoger zijn geweest dan een standaard die je bij de drogist koopt.

Welke pijnstillers je krijgt na een operatie hangt af van operatie je ondergaan hebt.

Na mijn srs werd een pijnpompje aangesloten. Bij de 2de fase van de srs (oppimpen en afwerken) waren geen pijnstillers nodig.

Ook ik heb niets aan ibuprofen tegen hoofdpijn maar werkt wel weer goed als ik last van mijn rug heb. Hoofdpijn = Asprine

Alice
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Gebruikersavatar
Arike
Berichten: 3245
Lid geworden op: 25 mar 2012, 12:11
Gender: Vrouw
Locatie: Gelderland

Re: Aan te schaffen voor SRS

Bericht door Arike »

Gwendolyn schreef:Alleen een paracetamolletje tegen de pijn? :? had wel iets heftiger verwacht dan dat? zelfs bij ibuprofen 500 voel ik nog mijn hoofdpijn. :lol:

Is afhankelijk van de protocol van de ziekenhuis waar je behandeld wordt, SRS. Voor mij ( UMCG ) was het wel zo dat ik dagelijks paracetamol 500 pillen kreeg. Dat was na de operatie. Was niet het enige, want ik kreeg ook morfine via het infuus. Wonderbaarlijk genoeg had ik toch nauwelijks pijn. De morfine was door mij zelf toe te dienen. Zo nu en dan drukte ik even op een knopje, en werd er wat toegediend. Thuis ook alleen paracetamol tegen evt pijnen.

Gwendolyn
Volgens het VU-protocol kreeg je na je srs 4 gram paracetemol per dag om je spiegel op niveau te houden.

In de VU zijn ze trouwens erg terughoudend met morfinepompjes; ik heb het niet gehad en ook niet gemist
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
Gebruikersavatar
Arike
Berichten: 3245
Lid geworden op: 25 mar 2012, 12:11
Gender: Vrouw
Locatie: Gelderland

Re: Aan te schaffen voor SRS

Bericht door Arike »

Daniela schreef:Mijn kinderen komen me waarschijnlijk afhalen, sjouwers genoeg dus maar ik vraag me nog 1 ding af, werkt een laptop in een ziekenhuis, ook als er
geen direkte aansluiting is? Hoef ik geen boeken en ander vermaak mee te nemen.
Veel ziekenhuizen hebben tegenwoordig (gratis) wifi. Het is aan te raden om bij een eerder bezoek (intakegesprek bijvoorbeeld) even de kwaliteit en mogelijkheden van de wifi te testen. Op de UZGent is bijvoorbeeld de voor IRC benodigde port 6667 afgesloten en op de VU was de wifi toen ik er lag zo mega-instabiel op mijn android dat ik toch de voorkeur gaf aan commercieel Vodafone 3G.

Neem zowieso wel een verlengsnoer mee voor je oplader(s). De stopcontacten in het ziekenhuis zitten vaak net onhandig te hoog of te ver.
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Aan te schaffen voor SRS

Bericht door Anon20180501 »

Bedankt, Arike. Zodra ik weet in welk ziekenhuis ik behandeld zal worden ga ik informeren naar de mogelijkheden en aanwezige aansluitingen.