Aan te schaffen voor SRS

Gebruikersavatar
Alexandra
Berichten: 835
Lid geworden op: 20 aug 2012, 12:15
Gender: Vrouw

Re: Aan te schaffen voor SRS

Bericht door Alexandra »

Arike schreef:
Gwendolyn schreef:Alleen een paracetamolletje tegen de pijn? :? had wel iets heftiger verwacht dan dat? zelfs bij ibuprofen 500 voel ik nog mijn hoofdpijn. :lol:

Is afhankelijk van de protocol van de ziekenhuis waar je behandeld wordt, SRS. Voor mij ( UMCG ) was het wel zo dat ik dagelijks paracetamol 500 pillen kreeg. Dat was na de operatie. Was niet het enige, want ik kreeg ook morfine via het infuus. Wonderbaarlijk genoeg had ik toch nauwelijks pijn. De morfine was door mij zelf toe te dienen. Zo nu en dan drukte ik even op een knopje, en werd er wat toegediend. Thuis ook alleen paracetamol tegen evt pijnen.

Gwendolyn
Volgens het VU-protocol kreeg je na je srs 4 gram paracetemol per dag om je spiegel op niveau te houden.

In de VU zijn ze trouwens erg terughoudend met morfinepompjes; ik heb het niet gehad en ook niet gemist
Ik zou eigenlijk wel zoiets als een fentanyl pleister verwachten, zeker omdat ik hooggevoelig ben (= dat ik zelfs met pijnstillers pijnlijke ingrepen voel). :( denk dat een handje paracetamolletjes geen invloed op me zal hebben.
The body is a temple. Know yourself, and you shall know the gods. — Ancient Egyptian Proverb
Gebruikersavatar
Hedwich
Berichten: 1164
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:29
Gender: Vrouw
Locatie: Ede Rockcity!

Re: Aan te schaffen voor SRS

Bericht door Hedwich »

In de folder van het MCA is veel aandacht voor pijnbestrijding. Hoop dat de uitvoering ook zo is als de woorden. En anders ga ik de boel gewoon bij elkaar gillen.