Beetje vaag....

Gebruikersavatar
tijgertjetzum
Berichten: 84
Lid geworden op: 22 apr 2012, 19:55
Gender: Trans FtM
Locatie: Tzum

Re: Beetje vaag....

Bericht door tijgertjetzum »

Paul schreef:Het is inderdaad wel een beetje vaag verhaal, maar dat die dame dacht dat je een MtF trans was is eigenlijk wel een compliment! En hilarisch tegelijk! :lol:
En moet je da nu nog een keer terug nadat je met de huisarts hebt gesproken?
En hoe belangrijk is het deel van die depressiviteit? Want als ze dat gaan verwarren met 'een bevlieging' dan heb ik waarschjnlijk bij mijn intake een probleem....
Heeft idd zijn hilarische kant maar vond het een enorme blunder!!!
Ik heb de 20e weer een afspraak met de ggz, in tussentijd gaat zij 1 en ander uitzoeken waarom dit zo gelopen is maar vooral... hoe nu verder, waar kan ik op wachten gezien procedure

Mijn depressie is verleden tijd, dit komt duidelijk in haar rapport te staan. Dus wat mij betreft is het niet meer belangrijk.
Gebruikersavatar
tijgertjetzum
Berichten: 84
Lid geworden op: 22 apr 2012, 19:55
Gender: Trans FtM
Locatie: Tzum

Re: Beetje vaag....

Bericht door tijgertjetzum »

Gabriël schreef:Ik denk dat het deel van depressiviteit geen probleem is. Zowel mijn psychiater als therapeut zijn ook van mening dat ik gewoon transgender ben, en daarnaast mijn depressie heb. Maar niet dat door de depressie ik ineens de bevlieging heb trans te zijn. (sterker nog, mijn depressie is deels jaren terug gestart vanwege mijn onvrede met lichaam - hoewel er ondertussen nog meer onderdelen/oorzaken zijn waarom ik depressief ben, maar dat ter zijde.)
Mijn drepressie kwam ik ook voort uit mijn onvrede met mijn lichaam, helaas durfde ik daar toen nog niet mee naar buiten te komen... had ik het maar gedaan :cry: dan was ik nu volop bezig geweest met het proces
Gebruikersavatar
Gabriël
Berichten: 598
Lid geworden op: 08 jun 2012, 16:28
Gender: Androgyne

Re: Beetje vaag....

Bericht door Gabriël »

Ja, dat heb ik ook... Ik durfde het ook niet, zeker omdat ik me dus geen man of vrouw voelde en bang was om dan (weer) psychotisch bestempeld te worden.

Maar aan de andere kant, nu ben ik mentaal sterker en weet ik gerichter wat ik wil dan vroeger, dus wat dat betreft is het voor mij nu de juiste tijd om in transitie te gaan.
Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 1198
Lid geworden op: 25 jul 2012, 19:42
Gender: Man
Locatie: Zuid Holland

Re: Beetje vaag....

Bericht door Paul »

@Gabriel: herkenbaar wat je zegt. Ik ben ook depressief geworden wegens het wegstoppen van gevoel en onvrede over mijn lichaam.
Inmiddels ben ik ook niet meer depressief, want sinds ik aan mensen die belangrijk voor me zijn heb verteld wat er met me aan de hand is, is er een last van me afgevallen, en gaat het iedere dag weer beter.
Ik hoop in ieder geval dat men bij het Vumc dat in acht neemt dan.
Martijn
Berichten: 227
Lid geworden op: 12 jul 2012, 22:43
Gender: Trans FtM
Locatie: Groningen

Re: Beetje vaag....

Bericht door Martijn »

Er valt echt een last van je schouders als je het eindelijk kunt vertellen aan mensen. Word je al een stuk vrolijker van.
Ik heb het ooit toen ik 14/15 was vertelt aan mijn moeder en kreeg toen de reactie 'het is maar een fase'
Achteraf wel spijt dat ik het toen niet heb doorgezet. Had ik veel ellendige jaren mee kunnen voorkomen. Maar daarnaast was ik er toen misschien ook nog niet klaar voor.

@tijgertjetzum Succes bij de ggz. Als je ooit in Leeuwarden bent en je hebt zin om te lunchen ofzo. Ik ben bijna elke dag in Leeuwarden. Er is daar zoiets als een school waar ik me af en toe even moet vertonen. En vind het helemaal niet erg om dat af en toe even te verlaten
Het leven jaagt geen angst meer aan
ik heb al zo ver moeten kruipen
Het laatste stuk zal ook wel gaan,
tot ik ga staan
Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 1198
Lid geworden op: 25 jul 2012, 19:42
Gender: Man
Locatie: Zuid Holland

Re: Beetje vaag....

Bericht door Paul »

@Tijgetje: succes bij het GGZ.
Je bent in ieder geval op de goede weg!
Gebruikersavatar
tijgertjetzum
Berichten: 84
Lid geworden op: 22 apr 2012, 19:55
Gender: Trans FtM
Locatie: Tzum

Re: Beetje vaag....

Bericht door tijgertjetzum »

@tijgertjetzum Succes bij de ggz. Als je ooit in Leeuwarden bent en je hebt zin om te lunchen ofzo. Ik ben bijna elke dag in Leeuwarden. Er is daar zoiets als een school waar ik me af en toe even moet vertonen. En vind het helemaal niet erg om dat af en toe even te verlaten[/quote]

Kunnen we zeker een keer doen!! Lijkt me gezellig!
Gebruikersavatar
tijgertjetzum
Berichten: 84
Lid geworden op: 22 apr 2012, 19:55
Gender: Trans FtM
Locatie: Tzum

Re: Beetje vaag....

Bericht door tijgertjetzum »

Gister een telefoontje gehad van de GGZ en zelf aan het rondbellen geweest bij het UMCG omdat ik duidelijkheid wilde over de gang van zaken.
Wat ben ik te weten gekomen:
> normaal is de procedure: Huisarts, aanmelding / gesprekken GGZ, plaatsing op de wachtlijst UMCG (7-10 maanden wachten)
Wat is nu bij mij het geval: de huisarts en het UMCG hebben 2 sporen uitgezet bij mij. Namelijk dat ik in april / mei alvast op de wachtlijst ben gezet bij het UMCG en tegelijk aangemeld ben bij de GGZ. Hierdoor heb ik het voordeel dat mijn wachttijd van 7-10 maanden al in april / mei is ingegaan ipv nu in september. Heb dus mooi voordeeltje van 4 á 5 maanden!!!! :hug:
Momenteel ben ik 15e op de wachtlijst bij het UMCG, vrij vertaald komt het erop neer dat ik februari / maart 2013 opgeroepen zal worden :D

Ben in ieder geval blij dat ik nu duidelijkheid heb.
Martijn
Berichten: 227
Lid geworden op: 12 jul 2012, 22:43
Gender: Trans FtM
Locatie: Groningen

Re: Beetje vaag....

Bericht door Martijn »

Super! Dat is heel goed nieuws.
Het leven jaagt geen angst meer aan
ik heb al zo ver moeten kruipen
Het laatste stuk zal ook wel gaan,
tot ik ga staan
Harro
Berichten: 423
Lid geworden op: 29 aug 2012, 22:19
Gender: Trans FtM
Locatie: Zuid Holland

Re: Beetje vaag....

Bericht door Harro »

Wauw, in vergelijking met anderen is dat wel snel, dus dat is inderdaad een lekker voordeel