Het FtM train je lijf Topic

Holden
Berichten: 321
Lid geworden op: 13 jul 2012, 01:15
Gender: Man

Re: Het FtM train je lijf Topic

Bericht door Holden »

@ Mark - Ik heb ook magazijnwerk gedaan - je conditie gaat er in no-time heel veel vooruit, dus denk wel dat het wel goed zal komen ook al doe je nu ff niet aan harlopen. Met al die dozen die je verplaatst/draagt kun je trouwens je armen goed trainen ;-). Toen ik eerst begon moest ik ook aan dat ritme wennen maar dat gebeurt best snel. Gefeliciteerd trouwens met je eerste baan!
Gebruikersavatar
Figó
Berichten: 199
Lid geworden op: 08 jul 2012, 02:45
Gender: Trans FtM

Re: Het FtM train je lijf Topic

Bericht door Figó »

Thanks voor de reacties! Ik ben er ook heel erg blij mee :D
De vader van mijn vriendin kan misschien halters voor me regelen. gewoon mensen vragen die ze niet meer nodig hebben of als ze op zolder staan te verstoffen! Ik hoop dat ik ze snel krijg want dan kan ik écht aan de slag :D
En mark, misschien moet je tijdens het dozen verplaatsen oefeningen doen met de dozen haha! Gewoon extra hoog optillen ofzo, ik zeg nu ook maar wat maar misschien iets om te proberen?
Mijn weblog over mijn gedachten en gebeurtenissen:
http://www.gender-idee.nl
Gebruikersavatar
Laurens2
Berichten: 345
Lid geworden op: 19 apr 2012, 23:03
Gender: Trans FtM
Locatie: Echt

Re: Het FtM train je lijf Topic

Bericht door Laurens2 »

Holden schreef:@ Mark - Ik heb ook magazijnwerk gedaan - je conditie gaat er in no-time heel veel vooruit, dus denk wel dat het wel goed zal komen ook al doe je nu ff niet aan harlopen. Met al die dozen die je verplaatst/draagt kun je trouwens je armen goed trainen ;-). Toen ik eerst begon moest ik ook aan dat ritme wennen maar dat gebeurt best snel. Gefeliciteerd trouwens met je eerste baan!
Ja, ik vraag me af of ik het vol kan houden. Het is erg zwaar en ik had vrijdag al een inzinking tijdens het werk. Was aan het werken en opeens had ik het allemaal niet meer. Ik hoop dat je gelijk hebt dat het snel gaat wennen! :) Anders is dit echt een les om weer naar school te gaan.
Viggo schreef:Thanks voor de reacties! Ik ben er ook heel erg blij mee :D
De vader van mijn vriendin kan misschien halters voor me regelen. gewoon mensen vragen die ze niet meer nodig hebben of als ze op zolder staan te verstoffen! Ik hoop dat ik ze snel krijg want dan kan ik écht aan de slag :D
En mark, misschien moet je tijdens het dozen verplaatsen oefeningen doen met de dozen haha! Gewoon extra hoog optillen ofzo, ik zeg nu ook maar wat maar misschien iets om te proberen?
Dan hoop ik maar dat je schoonvader ( ;) ) wat voor je kan regelen. Voor echte zware zul je anders wel wat geld neer moeten leggen. Zeker in zo'n sportwinkels.

En ja, ik zal wel eens kijken hoeveel dozen ik tegelijk kan dragen en dan push-ups ermee ga doen. Krijg ik zo'n armen van als wat jij hebt :P
Holden
Berichten: 321
Lid geworden op: 13 jul 2012, 01:15
Gender: Man

Re: Het FtM train je lijf Topic

Bericht door Holden »

Mark schreef:Ja, ik vraag me af of ik het vol kan houden. Het is erg zwaar en ik had vrijdag al een inzinking tijdens het werk. Was aan het werken en opeens had ik het allemaal niet meer. Ik hoop dat je gelijk hebt dat het snel gaat wennen! :) Anders is dit echt een les om weer naar school te gaan.
Hoeveel dagen werk je nu per week? Misschien een idee om het langzaam op te bouwen als daar de mogelijkheid voor is. Heel veel succes in ieder geval. Het is sowieso ook gewoon een "learning experience" zoals ongeveer alles in het leven ;-)
Gebruikersavatar
Laurens2
Berichten: 345
Lid geworden op: 19 apr 2012, 23:03
Gender: Trans FtM
Locatie: Echt

Re: Het FtM train je lijf Topic

Bericht door Laurens2 »

Holden schreef:Hoeveel dagen werk je nu per week? Misschien een idee om het langzaam op te bouwen als daar de mogelijkheid voor is. Heel veel succes in ieder geval. Het is sowieso ook gewoon een "learning experience" zoals ongeveer alles in het leven ;-)
5 Dagen (20 uur) per week. Het moet binnen bepaalde weken opgebouwd worden naar 40 uur. Een volle werkweek dus.

Ik moet gewoon in mijn achterhoofd houden dat het tijdelijk is want ik zie me dit niet mijn leven lang doen. Ten minste, zo had ik het me allemaal niet voorgesteld. Maar dat hebben we allemaal, dat de dingen in ons leven anders gaan dan dat we ons hadden voorgesteld.
Voordat ik begonnen was dacht ik "goh, dit doe ik wel even". Nouja, niet dus ;)
Gebruikersavatar
mick1984
Berichten: 416
Lid geworden op: 03 aug 2012, 19:41
Gender: Trans FtM

Re: Het FtM train je lijf Topic

Bericht door mick1984 »

opzich als je werk zo zwaar is train je al op je werk.

ik heb vandaag weer getraind.. was weer lekker
Jake
Berichten: 407
Lid geworden op: 13 sep 2012, 23:55
Gender: Trans FtM
Locatie: Drenthe

Re: Het FtM train je lijf Topic

Bericht door Jake »

Even iets heel anders, ik zit inmiddels in week 3 van een 100 push up programma: http://www.100pushups.nl/push-ups-week-1.html" target="_blank

Je bouwt het aantal push-ups langzaam op en je ziet erg snel resultaat. Ik heb dit al eens gedaan voordat ik testosteron gebruikte, en toen had het ook snel effect. Ik daag jullie uit om het minstens 2 weken te proberen ;] Het is zeker te doen.

@Mark hoe gaat het inmiddels met je baan? Ben je het al een beetje gewend?
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: Het FtM train je lijf Topic

Bericht door Fay »

Verhuizen is de ideale bezigheid om spieren te kweken, gaat enorm hard , helaas voor mij heb ik dat dus teveel gedaan, maar als je wilt kweken, het ideale werk

Joyy
Gebruikersavatar
Daniel
Berichten: 280
Lid geworden op: 29 nov 2012, 00:34
Gender: Man
Locatie: Amsterdam

Re: Het FtM train je lijf Topic

Bericht door Daniel »

Ik ben zooo slecht in push-ups, dat trainingsprogramma is echt iets voor mij dus! Ik laat wel weten hoe het gaat =D
Ik doe nu twee keer 10 sit-ups, 30 arm-hef-oefeningen (geen idee hoe het heet) per arm om je biceps te trainen, 2 keer 10 om m'n triceps te trainen, calfraises en squads tot ik het niet meer volhoud. En dit doe ik iedere dag/om de dag (ligt aan m'n tijd en/of zin/spierpijn xD) En alles zonder sportschool of gewichtjes (dat is de gierigheid in mij xD)

Ik ben pas ruim een week bezig, maar ik voel me in ieder geval beter. Misschien placebo effect, maar dat is dan ook effect, toch?!
It is never too late to be what you might have been. – George Eliot
Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 1198
Lid geworden op: 25 jul 2012, 19:42
Gender: Man
Locatie: Zuid Holland

Re: Het FtM train je lijf Topic

Bericht door Paul »

@Viggo: goed bezig! Waanzinnige foto :)

Hier gaat het vaak niet meer dan 1 keer per week naar de sportschool, dat is eigenlijk te weinig.
Ik moet misschien thuis ook wat halters gaan neerleggen, misschien motiveert dat om er iets mee te gaan doen.

En december; lastige maand qua chocolade letters, etentjes en dat soort dingen. Helpt me niet echt, zeg maar...