Het FtM train je lijf Topic

Gebruikersavatar
mick1984
Berichten: 416
Lid geworden op: 03 aug 2012, 19:41
Gender: Trans FtM

Re: Het FtM train je lijf Topic

Bericht door mick1984 »

ik doe tegenwoordig weleens thuis aan krachttrainingsoefenenngen maar ben weleens benieuwd mensen die toevallig tips hebben voor als er sneeuw ligt wat voor conditie sporten je kan doen
Gebruikersavatar
Laurens2
Berichten: 345
Lid geworden op: 19 apr 2012, 23:03
Gender: Trans FtM
Locatie: Echt

Re: Het FtM train je lijf Topic

Bericht door Laurens2 »

Juno schreef:Even iets heel anders, ik zit inmiddels in week 3 van een 100 push up programma: http://www.100pushups.nl/push-ups-week-1.html" target="_blank

Je bouwt het aantal push-ups langzaam op en je ziet erg snel resultaat. Ik heb dit al eens gedaan voordat ik testosteron gebruikte, en toen had het ook snel effect. Ik daag jullie uit om het minstens 2 weken te proberen ;] Het is zeker te doen.
Wat leuk dat daar ook een programma voor is, ik gebruikte met hardlopen het programma van Evy (radio 1 België). Daar bouw je het ook week voor week op. Is wel even zoeken want van hun site kon ik het niet downloaden.
Juno schreef:@Mark hoe gaat het inmiddels met je baan? Ben je het al een beetje gewend?
Stapje voor stapje, maar het gaat wel vooruit gelukkig! Mijn voeten beginnen er ook aan te wennen en gesprekken met collega's verlopen steeds makkelijker. Ik heb ook een leidinggevende met heel veel begrip voor de situatie, alleen is zij nu 4 weken met vakantie. Bedankt dat je het vraagt :)
Gebruikersavatar
Tyler
Berichten: 381
Lid geworden op: 08 mei 2012, 10:47
Gender: Trans FtM
Locatie: Leiden

Re: Het FtM train je lijf Topic

Bericht door Tyler »

@Mark, hoe is het trouwens met je voeding? Ik heb al een tijdje niet meer van je gehoord.

Ik heb afgelopen maandag voor het eerst Kung Fu gedaan. Een absolute aanrader. Ik heb 3 dagen overal spierpijn gehad. Zelfs tussen mijn ribben. Niet normaal. Heerlijk!

Oh, en binnen cardio? Touwtje springen natuurlijk! Maar als je stevig push ups doet verzwaart je ademhaling ook. Eigenlijk is alles waar je van zwaar van gaat ademen en gaat zweten, goede cardio training. Need I say more?
Harro
Berichten: 423
Lid geworden op: 29 aug 2012, 22:19
Gender: Trans FtM
Locatie: Zuid Holland

Re: Het FtM train je lijf Topic

Bericht door Harro »

Doe sinds kort wat oefeningen, waaronder sit ups. Denk dat ik iets verkeerds doe, want ik krijg echt last van mijn nek de dag erna.

Nu heb ik jaren geleden een brommerongeluk gehad en sinds die tijd snel/vaak last mijn nek.
Iemand hier bekend mee? tips?
boytomlife
Berichten: 111
Lid geworden op: 08 nov 2012, 23:08
Gender: Trans FtM
Locatie: Antwerpen

Re: Het FtM train je lijf Topic

Bericht door boytomlife »

Ha Henrico,

Je klachten klinken vrij logisch. Je hebt tijdens dat ongeluk waarschijnlijk iets erg kwetsbaar gemaakt. Ik heb dat met mijn hamstring verrekken gehad, maar het is ook als bijvoorbeeld je enkel vaak verzwikt. Een zeer zwakke plek dus.
Eigenlijk zou je bij de dokter of een fysio of een sportschool advies moeten vragen. Je kunt ook kijken op youtube-filmpjes van profs eventueel. Waarschijnlijk is er een houding mogelijk die voor jou minder pijnlijk en wel degelijk nog goed is. Ik merk dat als ik situps doe er inderdaad veel spanning op mn nek ligt (maar ik heb er verder geen last van). Handen in mn nek leggen helpt het te ondersteunen. Misschien dat je beter oefeningen kunt doen waarbij je je nek rust gunt, dus dat je op je rug ligt en met je benen gesloten gestrekt omhoog en omlaag brengen (zonder de grond aan te raken) met je handen onder je kont. Dat voel je ook echt goed in je buik joh! Google eens wat oefeningen. Maar wat ik al zei, check het wel met een expert.

Hopelijk heb je er wat aan.

Grtz
Tom
Harro
Berichten: 423
Lid geworden op: 29 aug 2012, 22:19
Gender: Trans FtM
Locatie: Zuid Holland

Re: Het FtM train je lijf Topic

Bericht door Harro »

Thanks Tom,
ga dat zeker proberen
Martijn
Berichten: 227
Lid geworden op: 12 jul 2012, 22:43
Gender: Trans FtM
Locatie: Groningen

Re: Het FtM train je lijf Topic

Bericht door Martijn »

@Henrico

Ik heb zo'n buikspiertrainer apparaat die ondersteunt je nek. Ik had na mijn sit-ups ook last van mijn nek, maar sinds ik zo'n ding gebruik heb ik geen last meer van mijn nek.
Het leven jaagt geen angst meer aan
ik heb al zo ver moeten kruipen
Het laatste stuk zal ook wel gaan,
tot ik ga staan
Gebruikersavatar
Tyler
Berichten: 381
Lid geworden op: 08 mei 2012, 10:47
Gender: Trans FtM
Locatie: Leiden

Re: Het FtM train je lijf Topic

Bericht door Tyler »

Last van je nek is een van de redenen dat sit ups eigenlijk niet echt meer worden gedaan. Blijf lager, dan heet het ineens een crunch, tot op het punt waar de meeste spanning op de buik staat. Ga je daar overheen, heb je minder aan je oefening. Je gaat dan als het goed is vanzelf minder aan je nek trekken omdat je niet zo hoog hoeft te komen. Waar je de focus op moet leggen is je onderste rib naar je heupen toebrengen. Daar tussen zitten de spieren die je wilt aanspannen. Good luck.
Gebruikersavatar
Daniel
Berichten: 280
Lid geworden op: 29 nov 2012, 00:34
Gender: Man
Locatie: Amsterdam

Re: Het FtM train je lijf Topic

Bericht door Daniel »

Ik probeer altijd omhoog te kijken, want ook ik merk dat m'n nek pijn kan gaan doen bij sit-ups.
It is never too late to be what you might have been. – George Eliot
Gebruikersavatar
Figó
Berichten: 199
Lid geworden op: 08 jul 2012, 02:45
Gender: Trans FtM

Re: Het FtM train je lijf Topic

Bericht door Figó »

Ik doe altijd 'de crunch' die Tyler noemde. Als ik een normale sit up doe krijg ik ook pijn in mijn nek/rug. Ik ondersteun mijn nek wel altijd met m'n handen dat helpt ook veel!
Mijn weblog over mijn gedachten en gebeurtenissen:
http://www.gender-idee.nl