Het FtM train je lijf Topic

FAtham
Berichten: 258
Lid geworden op: 28 jan 2013, 10:02
Gender: Trans FtM
Locatie: Rotterdam

Re: Het FtM train je lijf Topic

Bericht door FAtham »

Laat ik ook maar meedoen én cheeren :mrgreen:

Het grote probleem bij mij is mijn lichamelijke gesteldheid. Ik heb een ernstige bot en auto-immuunziekte waardoor mijn lichaam zo goed als kapot is. Komt erop neer ik ben een levend wonder volgens de artsen haha. Maar goed de meeste trainingen zijn dus not done voor mij wegens te veel pijn of gewoonweg onmogelijk.
Ik zou wel graag willen trainen om van dat gekke bovenlichaampje af te komen. Toen ik nog in een rolstoel zat had ik armen waar je eng van werd maar om dat nou nog eens te doen...neuh dank je. Ik ben al enorm af aan het vallen dankzij nan-yu thee(echt dat spul werkt!) waarbij vooral het heup- en bovenbeen-vet aan het slinken is.

Ik ben nu eigenlijk op zoek naar trainingen die niet mijn half-dode rug nog verder belasten. Ik heb nog push-ups geprobeerd met medisch korset maar het gevolg was dat ik bij de arts kon uitleggen wat ik nu allemaal in vredesnaam aan het doen was. :fpalm:
Ik ga nu aan de gewichten en trekveren maar als iemand nog verdere tips heeft om vooral arm- en borstspieren te trainen zonder het ziekenhuis in te moeten hoor ik het graag. Sit-ups zijn minder zwaar voor me maar ook dat hou ik niet al te lang uit.

Wat ik wel iedereen verder aan kan raden is Tai Chi (zowel Kung of Ch'uan), het is geen spieropbouwende techniek maar helpt wel enorm met je motoriek en maakt je geestelijk kalmer. Dat laatste helpt zeker voor als je met T gaat beginnen, je bent dan niet zo geleid door de hormonen zeg maar en komt sneller in je nieuwe balans. :)
Op YouTube zijn er genoeg basis-bewegingen en soms volledige introducties te vinden.
Harro
Berichten: 423
Lid geworden op: 29 aug 2012, 22:19
Gender: Trans FtM
Locatie: Zuid Holland

Re: Het FtM train je lijf Topic

Bericht door Harro »

heftig FAtham,
Ik kan me geen voorstelling maken hoe het voor je moet zijn, maar het lijkt me erg zwaar en frustrerend
helaas ben ik geen deskundige op dit gbied. Wellicht dat een fysiotherapeut je tips kan geven...
FAtham
Berichten: 258
Lid geworden op: 28 jan 2013, 10:02
Gender: Trans FtM
Locatie: Rotterdam

Re: Het FtM train je lijf Topic

Bericht door FAtham »

Ach er is een hoop wat ik wel (weer) kan, niemand die ooit gedacht had dat ik weer zou kunnen lopen dus... :D Ik blijf zoeken! Die trekveer die ik nu heb is heftig maar ik merk dat ik er al heel veel me kan. Ik heb voor de gein maar eens gekeken hoe bodybuilders in een rolstoel dit doen en ondanks dat ik er weer uit ben zijn hun methodes precies wat ik nodig heb.
Gebruikersavatar
Tyler
Berichten: 381
Lid geworden op: 08 mei 2012, 10:47
Gender: Trans FtM
Locatie: Leiden

Re: Het FtM train je lijf Topic

Bericht door Tyler »

Ik ben begonnen met Kung Fu. Mega goed voor je houding! Echt een killer. Heb tijden niet zo'n spierpijn gehad. Heerlijk. Je moet alleen wel discipline hebben en niet verwachten dat je dat wel even binnen een paar maanden kan leren. Ik hoop dat ik tegen de zomer eindelijk kan staan.
Gebruikersavatar
Sebastian
Berichten: 33
Lid geworden op: 09 jan 2013, 15:49
Gender: Onzeker

Re: Het FtM train je lijf Topic

Bericht door Sebastian »

Ik ga starten met kickboksen binnenkort... 1 of 2 keer in de week.... Hoop dat ik snel kan beginnen :D
Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 1198
Lid geworden op: 25 jul 2012, 19:42
Gender: Man
Locatie: Zuid Holland

Re: Het FtM train je lijf Topic

Bericht door Paul »

Momenteel wil ik onwijs graag wat meer trainen en vooral afvallen, maar ik loop iedere week steeds tegen een enorm tijdgebrek aan.
Daar baal ik van, want vooral met afvallen zou ik meer passabel kunnen worden.
Iemand nog tips om te doen wat niet teveel tijd in beslag neemt waarmee ik meer spieren kweek en afval? Ik doe nu een keer per week fitness, en om de week paardrijden.
Gebruikersavatar
Figó
Berichten: 199
Lid geworden op: 08 jul 2012, 02:45
Gender: Trans FtM

Re: Het FtM train je lijf Topic

Bericht door Figó »

.
Laatst gewijzigd door Figó op 27 feb 2013, 20:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Mijn weblog over mijn gedachten en gebeurtenissen:
http://www.gender-idee.nl
Gebruikersavatar
Figó
Berichten: 199
Lid geworden op: 08 jul 2012, 02:45
Gender: Trans FtM

Re: Het FtM train je lijf Topic

Bericht door Figó »

Thuis simpele oefeningen doen! Opdrukken kan altijd wel even tussendoor toch? Jezelf even op de grond gooien, 20x omhoog en weer verder met wat je aan het doen was :P
Ik mag helaas nog steeds niks doen. Alleen fietsen en zwemmen, maar zwemmen daar begin ik niet aan nu. Ik fiets al naar school dus daarbuiten heb ik niet zo'n zin om nog meer te fietsen. Ik kan niet wachten tot ik weer kan krachttrainen!!!
Mijn weblog over mijn gedachten en gebeurtenissen:
http://www.gender-idee.nl
Gebruikersavatar
Tyler
Berichten: 381
Lid geworden op: 08 mei 2012, 10:47
Gender: Trans FtM
Locatie: Leiden

Re: Het FtM train je lijf Topic

Bericht door Tyler »

En je voeding aanpassen. Dat scheelt een heleboel. Minder snelle suikers, zo veel mogelijk verse producten, gezonde vetten en veel eiwit.
Gebruikersavatar
mick1984
Berichten: 416
Lid geworden op: 03 aug 2012, 19:41
Gender: Trans FtM

Re: Het FtM train je lijf Topic

Bericht door mick1984 »

Ik ga morgen op me vrije dag weer sporten.. weer fitness en vandaag weer heen en weer gefitest naar me werk..