Klaar voor SRS?

Gesloten
Jannet V
Berichten: 1311
Lid geworden op: 30 jun 2012, 20:06
Gender: Vrouw

Re: Klaar voor SRS?

Bericht door Jannet V »

Er leven mensen zoals wij in een tussen oplossing, waarom dat zo is zullen we nooit weten maar begrip tonen voor allen die niet helemaal durven of kunnen is toch niet te veel gevraagd? Er zijn heel veel soorten mensen op deze aarde maar allen verdienen respect en zeker van een minderheidsgroep zoals wij. Met elkaar zijn en nog belangrijker, dat we respect voor elkaar behouden, wat er ook gebeurt. We kunnen er op vertrouwen dat we elkaar hebben en daarnaast kunnen we helemaal nergens op vertrouwen.
Samen zijn we iets maar alleen ben je een pluisje, verdwenen voordat je wist dat je bestond.
Ik val niemand aan maar denk er even over na. We zijn elkaar nodig!
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.
Enquist
Berichten: 38
Lid geworden op: 20 sep 2012, 01:27
Gender: Vrouw

Re: Klaar voor SRS?

Bericht door Enquist »

Gwendolyn schreef:
Enquist schreef:All right, ik heb dit draadje een tijdje niet gevolgd, jammer dat we even ontspoorden. Er zijn in de afgelopen dagen in mijn wereldje een aantal dingen gebeurd die de kans op SRS voor mij nu wel heel reeel maken. Ik heb al heel veel gelezen over SRS maar gek genoeg komen nu toch ook de vragen. Ik heb gelezen (op een ander forum) dat je na je SRS kans hebt geen gevoel meer te hebben tussen je benen (ben even de juiste term kwijt, zit op mijn werk) en dat het ook goed kan dat je geen orgasme meer kunt krijgen. Ik wil juist graag van degenen weten die al zover zijn en SRS achter de rug hebben of dat zo is? Ik denk dat als de relatie tussen mij en mijn partner zover zou veranderen dat ik geen conventional sex meer zou kunnen hebben dat ik dan toch nog wel het liefste een orgasme zou kunnen hebben... not sure how silly that sounds...
Food for thought. Ja Enquist, dat klinkt silly. Door je spul te behouden kies je voor een bestaan als She-male, oftewel een vrouw met mannelijke genitaliën, Als je er mee kunt leven om als vrouw toch man te zijn :fpalm: :roll: prima. 8-) Persoonlijk vind ik dat je voor jezelf heel goed moet na denken in welke hoedanigheid je verder wil leven. Ik ( kon ) niet als vrouw leven met het spul intact. Vanaf het moment dat het muntje viel, had ik meteen op de operatie tafel gewild. Weg ermee. Dat er altijd risico's bij elke operatie zijn is een gegeven. Doch meen ik dat in de meeste gevallen ( SRS ) het resultaat meer dan voldoende is. Over risico's gepraat, het van geslacht veranderen is een enorme "risico" op zich. Dat weerhoudt bijna niemand om te zijn wie die werkelijk is. Voor velen is dat de enige weg vooruit, van een "keuze" is overigens geen sprake. Geef je te kennen te willen zwemmen, moet je niet klagen dat je niet gaat zwemmen omdat je nat wordt.

Transitie houdt beslist meer in dan simpelweg van man naar vrouw "gaan leven". Persoonlijk krijg ik de indruk dat zodra mensen in discussie gaan dat de "risico's" hun ervan weerhoudt de stap te maken, ze er ((nog )) niet klaar voor zijn, of misschien niet transseksuelen zijn, in de zin van een volledige transitie, maar dan wel duidelijk transgender. Iets wat ieder niet meer of minder mens maakt of meer of minder dan welk ander. Gelukkig is geen mens gelijk. ;)

Dat ieder trans zich zorgen maakt, in de vorm van ik hoop maar dat alles verloopt zoals wenselijk is, lijkt mij een redelijk assumptie. Doch staat het vast dat ze de stap gaan maken, wat ook de gevolgen LATER blijken te zijn.

Gwendolyn

Vind dit een nogal rare reactie. "Mijn spul te behouden?" 'Een she male?"

Ik denk dat ik twee redelijk normale vragen had voor dit forum maar ik vind je response belachelijk. Ik heb het helemaal niet gehad over "dat zodra mensen in discussie gaan dat de "risico's" hun ervan weerhoudt de stap te maken", het is voor mij duidelijk dat JIJ dat in JOUW aanloop naar SRS verweten hebt gekregen. Mij lijkt dat als je geen normaal antwoord kan geven hou dan AUB gewoon je mond.
Argue for your limitations, and sure enough, they're yours. Richard Bach
Jannet V
Berichten: 1311
Lid geworden op: 30 jun 2012, 20:06
Gender: Vrouw

Re: Klaar voor SRS?

Bericht door Jannet V »

Ik heb geen zin meer om nachten wakker te liggen door dit soort onzin. Rest my case. Doei!
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.
Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Klaar voor SRS?

Bericht door Eva »

Hm... jammer weer...
De eerder gemaakte (!) opmerkingen bevatten volgend mij geen verkeerde bedoelingen. Iemand die de transitie doormaakt maar zich (nog) niet wil laten opereren duiden we vaak aan als 'transgenderist'. Het begrip she-male is voor veel mensen nogal beladen, maar was hier (het zij herhaald) volgens mij niet naar bedoeld.
Dit draadje is een beetje verziekt en ik sluit het hierbij.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Gesloten