Vraag over naalden/spuiten...

Jasper
Berichten: 196
Lid geworden op: 28 sep 2012, 19:48
Gender: Man
Locatie: Borger

Re: Vraag over naalden/spuiten...

Bericht door Jasper »

vanmiddag weer spuit gehaald en gevraagd of ik dat niet zelf kan leren. Daar stond zij niet achter. Ik denk dat ik Astrid Pascal eens ga bellen om met haar te overleggen, want dat elke 3 weken naar de huisarts gaan, daar ben ik behoorlijk flauw van! Bovendien woon ik in een groep waar niemand iets van mijn verleden weet, maar wel vragen komen over het feit dat ik zo vaak naar de huisarts moet. Ik zeg dan dat ik een medicijnspuit krijg en de ervaring heeft geleerd dat mensen dan niet doorvragen.
wat de moeite waard is is de moeite waard
Gebruikersavatar
Figó
Berichten: 199
Lid geworden op: 08 jul 2012, 02:45
Gender: Trans FtM

Re: Vraag over naalden/spuiten...

Bericht door Figó »

Ik heb ook nog een vraag en ik dacht misschien kan ik die hier stellen. Ik lees dat jullie het zelf niet mogen leren inspuiten maar mijn moeder is verpleegkundige (ze kan dus heel goed spuiten zetten). Denken jullie dat zij dat wel zou mogen? Dat lijkt me veel fijner dan steeds naar de huisarts te moeten.
Mijn weblog over mijn gedachten en gebeurtenissen:
http://www.gender-idee.nl
Jake
Berichten: 407
Lid geworden op: 13 sep 2012, 23:55
Gender: Trans FtM
Locatie: Drenthe

Re: Vraag over naalden/spuiten...

Bericht door Jake »

Bij het UMCG krijg je gewoon een recept mee en hoe je het injecteert en door wie moet je zelf maar bepalen. Zij doen er niet moeilijk over, het is hoogstens de huisarts die het geen goed idee vindt. In jouw geval zal sowieso niemand er iets van zeggen omdat jouw moeder ook nog eens verpleegkundige is.
Minne
Berichten: 186
Lid geworden op: 04 aug 2012, 10:29
Gender: Trans FtM

Re: Vraag over naalden/spuiten...

Bericht door Minne »

In mijn ervaring mag dat wel, mijn moeder is ook verpleegkundige en mijn vader moest een tijdje injecties krijgen waarbij hij elke 2 weken naar het ziekenhuis moest, en dat mocht zij ook gewoon thuis bij hem doen. Het is in ieder geval het vragen waard!
Holden
Berichten: 321
Lid geworden op: 13 jul 2012, 01:15
Gender: Man

Re: Vraag over naalden/spuiten...

Bericht door Holden »

mag je ze nu wel gewoon zelf thuis doen Juno of doen ze nog steeds moeilijk?
Jake
Berichten: 407
Lid geworden op: 13 sep 2012, 23:55
Gender: Trans FtM
Locatie: Drenthe

Re: Vraag over naalden/spuiten...

Bericht door Jake »

Ik moest het van de huisarts eerst overleggen bij het UMCG en ik had pas in december een afspraak, dus het duurde even voordat ik toestemming had. Inmiddels heb ik het al 2 keer zelf gedaan (onder toezicht). Als het de volgende keer ook goed gaat mag ik het voortaan zelf thuis doen :)
Holden
Berichten: 321
Lid geworden op: 13 jul 2012, 01:15
Gender: Man

Re: Vraag over naalden/spuiten...

Bericht door Holden »

Ik heb even een vraag over de grootte van die naalden. Ik was net bij de apotheek om de Sustanon op te halen en vroeg toen ook om een lading naalden en spuiten. Voor het ophalen van de T heb ik een 18G (had ik de eerste keer ook) maar ik heb een 21G voor de injectie zelf. Volgens mij had ik de vorige keer een 22G naal (mss zelfs 23G, maar dat weet ik nu niet meer). Welke naald gebruiken jullie bij de injectie, en is de 21G iets de dik?