Ervaringen met orgametril

Harro
Berichten: 423
Lid geworden op: 29 aug 2012, 22:19
Gender: Trans FtM
Locatie: Zuid Holland

Ervaringen met orgametril

Bericht door Harro »

Even een vraagje: wie heeft er ervaring met Orgametril? Op internet lees ik allerlei dramaverhalen over mensen die kilo's aankomen en enorm veel zweten 's nachts. Is dit herkenbaar ??

Het idee is dat deze pil ervoor gaat zorgen dat m'n menstruatie gaat stoppen. Iets waar ik enorm naar uitkijk, die ervaringen die ik lees staan me minder aan ;)
Begin september bij mn huisarts geweest en Orgametril voorgeschreven gekregen. Het punt is alleen dat je moet beginnen met slikken op de 1e dag van de menstruatie. Geloof het of niet, het moet nog steeds komen. Mn laatste keer was nu een week of 10 geleden. Echt, heel frustrerend.....niet dat ik op die ellende zit te wachten, maar het voel nu bijna als een pesterij van mijn lichaam.

Enfin, hoor dus graag eventuele ervaringen van jullie.
Gebruikersavatar
Figó
Berichten: 199
Lid geworden op: 08 jul 2012, 02:45
Gender: Trans FtM

Re: Ervaringen met orgametril

Bericht door Figó »

Ik heb Orgametril. Het is idd zo dat je die moet nemen als je menstruatie begint, bij mij was dat toevallig binnen een week gelukkig. Maar je moet blij zijn dat je het al zolang niet bent! En als je het dan toch nog een keer wordt heb je je pilletjes in ieder geval. Ik heb helemaal geen bijwerkingen gehad ervan. Ik ben niet aangekomen en ik zweet ook niet heel veel ineens. Dat aankomen van de pil is alleen als je pillen met hormonen neemt. Maar die zitten juist niet in Orgametril omdat je van die hormonen aankomt en grotere borsten krijgt etc etc. Ik heb er helemaal geen last van dus.
Op het begin kan je er beter 2 of 3 per dag nemen (bij elke maaltijd bijv.) en als je een doorbraakbloeding hebt dan ook totdat die weer weg is. Die drama verhalen daar moet je je echt niks van aantrekken hoor! Of ik ben dan een grote uitzondering dat ik nergens last van heb maar ik denk dat dat wel mee valt.
Mijn weblog over mijn gedachten en gebeurtenissen:
http://www.gender-idee.nl
Harro
Berichten: 423
Lid geworden op: 29 aug 2012, 22:19
Gender: Trans FtM
Locatie: Zuid Holland

Re: Ervaringen met orgametril

Bericht door Harro »

Thanks Viggo voor je reactie. Enne tuurlijk ben ik ook blij dat die ellende nog even op zich laat wachten.
Wat ik bedoelde is dat ik het zelf niet aan voel komen, (veel vrouwen hebben van te voren kramp opzo) k moet er dus altijd rekening mee houden dat 'het' kan gaan gebeuren.....en dat wordt n beetje frustrerend
Gebruikersavatar
Figó
Berichten: 199
Lid geworden op: 08 jul 2012, 02:45
Gender: Trans FtM

Re: Ervaringen met orgametril

Bericht door Figó »

Ik weet precies wat je bedoelt want ik voelde dat ook nooit aankomen. Het was er gewoon ineens en juist daarom vond ik het altijd extra vervelend. Ik moest vandaag weer Orgametril halen bij de apotheek want ze waren bijna op, ik kreeg gelijk 3 doosjes mee! Had ik niet verwacht, maar ik vind het wel fijn zo'n voorraad :p
Mijn weblog over mijn gedachten en gebeurtenissen:
http://www.gender-idee.nl
Harro
Berichten: 423
Lid geworden op: 29 aug 2012, 22:19
Gender: Trans FtM
Locatie: Zuid Holland

Re: Ervaringen met orgametril

Bericht door Harro »

Hehe, kan vandaag eindelijk gaan beginnen :D
Gebruikersavatar
Laurens2
Berichten: 345
Lid geworden op: 19 apr 2012, 23:03
Gender: Trans FtM
Locatie: Echt

Re: Ervaringen met orgametril

Bericht door Laurens2 »

...En nog nooit was een jongen zo blij dat hij eindelijk ongesteld was :P
Harro
Berichten: 423
Lid geworden op: 29 aug 2012, 22:19
Gender: Trans FtM
Locatie: Zuid Holland

Re: Ervaringen met orgametril

Bericht door Harro »

haha, zeg dat wel. Hoop echt dat het de laatste keer is
Harro
Berichten: 423
Lid geworden op: 29 aug 2012, 22:19
Gender: Trans FtM
Locatie: Zuid Holland

Re: Ervaringen met orgametril

Bericht door Harro »

Weet niet wat het is, maar ik ben ineens echt onverzadigbaar. Heb echt de neiging om alles wat los en vast zit naar binnen te werken.
t Lukt nog enigszins om me in te houden omdat ik slank wil blijven. Vind het wel frappant
Gebruikersavatar
Gabriël
Berichten: 598
Lid geworden op: 08 jun 2012, 16:28
Gender: Androgyne

Re: Ervaringen met orgametril

Bericht door Gabriël »

Vraagje trouwens aan degenen die orgametril gebruiken: Wordt het vergoed?

Ik ben van plan om zelf komende week een afspraak met mijn huisarts te maken om van de anticonceptiepil over te stappen naar orgametril zodat ik dus geen extra vrouwelijke hormonen in mijn lichaam krijg maar wel dat mijn menstruatie uit blijft. En ook met het oog op langer termijn: ik wil waarschijnlijk testosteron maar voor een beperkte tijd nemen, maar als ik mijn baarmoeder laat verwijderen moet ik óf de rest van mijn leven aan testosteron, óf heb ik meer kans op botontkalking en al die menopauze problemen (en daarmee ook verergering van mijn fibromyalgie). Dus dan zit ik erover te denken om mijn baarmoeder te laten zitten en de rest van mijn 'vruchtbare' leven aan orgametril te gaan. (zeker omdat er gezegd wordt dat je die wel veilig jaren door kunt slikken. Nadeel is dan wel dat als ik die baarmoeder behoud, ik dus ook aan uitstrijkjes moet later... :/)

Ik vraag me overigens wel af waarom je per se op dag 1 van je menstruatie moet beginnen met slikken. Waarom kan je niet gewoon ergens beginnen en dan die ene keer ook overslaan? (ik zie het niet zitten eerlijk gezegd om weer ongesteld te worden na 4 jaar ofzo)
Minne
Berichten: 186
Lid geworden op: 04 aug 2012, 10:29
Gender: Trans FtM

Re: Ervaringen met orgametril

Bericht door Minne »

Ja, dat vraag ik me ook af! Word het vergoed en zo nee, hoe veel kost het ongeveer? Ik heb nu de prikpil(die trouwens niet vergoed word)en dat werkt prima, maar geen vrouwelijke hormonen is natuurlijk altijd beter..