Ervaringen met orgametril

Gebruikersavatar
Figó
Berichten: 199
Lid geworden op: 08 jul 2012, 02:45
Gender: Trans FtM

Re: Ervaringen met orgametril

Bericht door Figó »

Als het goed is word het vergoed. Als een dokter het gewoon voorschrijft dan kan je elke keer weer om een nieuw doosje gaan bij de apotheek als je het oude doosje meeneemt.

@Henrico: k weet niet of dat te maken heeft met die pil, ik heb er zelf geen last van in ieder geval. Misschien verschilt het wel per persoon maar het lijkt me gek als dat door die pil komt want er zitten geen hormonen in dus dan zou dat toch niet moeten gebeuren?
Mijn weblog over mijn gedachten en gebeurtenissen:
http://www.gender-idee.nl
Harro
Berichten: 423
Lid geworden op: 29 aug 2012, 22:19
Gender: Trans FtM
Locatie: Zuid Holland

Re: Ervaringen met orgametril

Bericht door Harro »

Jep, bij mij werd het gewoon vergoed. Ik moet alleen wel over 3 maanden bij mijn huisarts terugkomen om het te evalueren.
Tot gisteren had ik geen klachten, ben nu 2 weken aan de Orgametril, sinds gister last van licht vloeien, lijkt op de start van een menstruatie. maar dat kan helemaal niet. Ten eerste omdat de vorige keer maar 2 weken geleden is en ten tweede omdat ik die pil slik. Heel frustrerend dit, maar goed. Probeer het zoveel mogelijk te negeren, en anders bel ik maandag even mijn huisarts of dit normaal is.

Enne Viggo, ik snap het inderdaad ook niet, maar ik heb dat onverzadigbare wel sinds ik ermee begonnen heb. Maar voor mij geen probleem hoor.
Gebruikersavatar
Gabriël
Berichten: 598
Lid geworden op: 08 jun 2012, 16:28
Gender: Androgyne

Re: Ervaringen met orgametril

Bericht door Gabriël »

Bedankt! Altijd fijn om te weten dat hij vergoed wordt! (en werd hij het niet dan had ik het ook wel betaald, maar dan weet ik dat in elk geval alvast)

En vervelend dat je weer last hebt van licht bloeien, Henrico! :/
Minne
Berichten: 186
Lid geworden op: 04 aug 2012, 10:29
Gender: Trans FtM

Re: Ervaringen met orgametril

Bericht door Minne »

Henrico, het kan zijn dat als je met een pil begint(hormonen of niet)kan het zijn dat de binnenboel eventjes in de war is voor het loopt zoals het zou moeten lopen. Toen ik net met de prilpil begon(al heeft die wel hormonen, het zorgt er ook voor dat je niet ongesteld word)was ik eerst even twee weken lang ongesteld =.=;; Ook op het verkeerde moment, nogal balen want daar neem je dat ding niet voor natuurlijk! Hoe dan ook, kijk het even aan en als het niet overgaat vraag de huisarts :) Maar het komt vast wel goed.

En bedankt voor de info! Ik had net weer een nieuwe prik gekregen maar als die afloopt ga ik maar eens vragen over orgametril.
Jake
Berichten: 407
Lid geworden op: 13 sep 2012, 23:55
Gender: Trans FtM
Locatie: Drenthe

Re: Ervaringen met orgametril

Bericht door Jake »

Het is niet helemaal hetzelfde maar toen ik begon met testosteron was ik eerst 2 weken ongesteld, dus het kan best zijn dat je lichaam eerst even van slag is door al die hormoonfluctuaties.
Harro
Berichten: 423
Lid geworden op: 29 aug 2012, 22:19
Gender: Trans FtM
Locatie: Zuid Holland

Re: Ervaringen met orgametril

Bericht door Harro »

Jep, t is inderdaad , maar ik hoop dat dit echt de laatste keer is.
Gebruikersavatar
Gabriël
Berichten: 598
Lid geworden op: 08 jun 2012, 16:28
Gender: Androgyne

Re: Ervaringen met orgametril

Bericht door Gabriël »

Vandaag was ik bij de huisarts langsgeweest, maar ik had een onbekende invaller. Gelukkig was ze verder erg open minded en was er wel nieuwsgierig naar waarom ik dan nog steeds jurken droeg (ik kwam gewoon in lolita aan), maar niet afkeurend ofzo. Meer zo van "ik heb het nooit gezien maar vind het wel interessant".
Omdat ze er niet echt ervaring mee had en voor de zekerheid wilde weten of het dan langdurig gebruikt kon worden, had ze de gyneacoloog gebeld, en die heeft gezegd dat het geen kwaad kan om het langdurig te slikken. Dus ik heb toestemming gekregen en kan vanmiddag de orgametril ophalen bij de apotheek! :D
En mijn huisarts had gezegd dat ik aan de apotheek maar even moest vragen of je, net zoals overstappen naar andere anticonceptiepillen, ook gewoon kunt starten vanaf wanneer je oude strip afloopt. Dan hoef je niet die eerste menstruatie af te wachten die je wel moet afwachten als je nog niet aan de anticonceptiepillen zit, zei ze. Dus dat zou helemaal mooi zijn.

Edit: Terug van de apotheek, en zodra ik mijn huidige strip van de pil af heb kan ik gelijk beginnen aan de orgametril en hoef ik dus geen mentruatie af te wachten! :D
Ook leuk, toen ik de apotheek-assistente uitlegde dat ik dit wilde omdat ik transgender was (en moest uitleggen wat dat was omdat ze het woord niet kende), was haar reactie: Aww, wat schattig!
Nu verwacht ik een hele hoop reacties als ik mensen vertel over mijn trans-zijn, maar die heb ik nog nooit gehad en verwachtte ik ook niet! :lol:
Minne
Berichten: 186
Lid geworden op: 04 aug 2012, 10:29
Gender: Trans FtM

Re: Ervaringen met orgametril

Bericht door Minne »

Super goed nieuws, Gabriel! Dan ga ik als m'n prilpil afloopt(helaas pas over 3 maanden haha)ook maar naar de huisarts voor Orgametril. Helemaal goed dat je niet hoeft te wachten tot je ongesteld word! Bleh, ik zou helemaal geen zin meer hebben in dat bloederige gedoe, zeker niet als je het al zo lang niet hebt als jij.

En die reactie van de apotheker assistente is geweldig! Ik weet niet hoe ik zou kijken als iemand me 'schattig' zou noemen, maar het is wel heel lief XD
Gebruikersavatar
Laurens2
Berichten: 345
Lid geworden op: 19 apr 2012, 23:03
Gender: Trans FtM
Locatie: Echt

Re: Ervaringen met orgametril

Bericht door Laurens2 »

Gabriël wat fijn, met al dat goede nieuws kan ik niet anders dan ook maar eens naar Orgametril te vragen bij mijn huisarts. Ik heb al eerder gezegd in een ander topic maanden geleden dat ik voor de (prik)pil zou gaan maar ik heb er niet meer aan gedacht. Misschien dat mijn psychiater dat ook kan uitschrijven want hij maakt ook altijd een recept voor mijn andere medicatie.

Alleen weet ik niet hoe hij hier weer op reageert. Hij is altijd aardig en begripvol maar probeert me altijd uit de tent te lokken. De vorige keer had ik iets zwarts aan en zei hij expres "ha lady in black". Ben een beetje bang voor zijn reactie. Dan maar eens naar de huisarts ;)
Harro
Berichten: 423
Lid geworden op: 29 aug 2012, 22:19
Gender: Trans FtM
Locatie: Zuid Holland

Re: Ervaringen met orgametril

Bericht door Harro »

Zou als ik jou was ook gewoon lekker naar mn huisarts gaan. Wel zo makkelijk en snel.
En moet hij dan in de toekomst nog over je medicatie gaan, dan heb je het gemakkelijker omdat je dan gewoon kunt zeggen: in overleg met mijn huisarts ben ik begonnen met orgametril