Ontharing nabehandelingen

Gebruikersavatar
J1nny
Berichten: 720
Lid geworden op: 04 nov 2012, 14:43
Gender: Vrouw

Re: Ontharing nabehandelingen

Bericht door J1nny »

Er wordt materiaal hergebruikt, en indien je geen zin hebt in een dikke pruik uit je vagina zal je toch moeten ontharen.
Gebruikersavatar
Laurens2
Berichten: 345
Lid geworden op: 19 apr 2012, 23:03
Gender: Trans FtM
Locatie: Echt

Re: Ontharing nabehandelingen

Bericht door Laurens2 »

Jinny schreef:Er wordt materiaal hergebruikt, en indien je geen zin hebt in een dikke pruik uit je vagina zal je toch moeten ontharen.
Je antwoord toont niet vriendelijk maar ik zal me er wel in vergissen. Was alleen maar geïnteresseerd. Toch bedankt voor je duidelijk antwoord :)
Gebruikersavatar
Jessy
Berichten: 1642
Lid geworden op: 25 mar 2012, 17:07
Gender: Transgender
Locatie: Belsj Limburg

Re: Ontharing nabehandelingen

Bericht door Jessy »

Het is inderdaad noodzaak om de delen die voor de binnenkant van de vagina worden gebruikt permanent te ontharen. Welke delen dat zijn kan de chirurg vaak op een tekeningetje meegeven, zodat je zelf nog kunt bepalen of je enkel dat onthaart, of het hele gebied.
Grant me serenity to accept the things I cannot change,
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: Ontharing nabehandelingen

Bericht door Fay »

nogmaals, in dit digitale boekje staat exact beschreven waar je zal moeten ontharen

http://internet-extra.vumc.nl/folder-va ... index.html" target="_blank
Gebruikersavatar
J1nny
Berichten: 720
Lid geworden op: 04 nov 2012, 14:43
Gender: Vrouw

Re: Ontharing nabehandelingen

Bericht door J1nny »

Mark schreef:
Jinny schreef:Er wordt materiaal hergebruikt, en indien je geen zin hebt in een dikke pruik uit je vagina zal je toch moeten ontharen.
Je antwoord toont niet vriendelijk maar ik zal me er wel in vergissen. Was alleen maar geïnteresseerd. Toch bedankt voor je duidelijk antwoord :)
Was niet zo bedoeld, dat niet vriendelijk, maar ik heb een vrij stenoachtige stijl van schrijven.
En dan blijk ik wel eens minder aardig over te komen dan de bedoeling..... :D
Gebruikersavatar
Laurens2
Berichten: 345
Lid geworden op: 19 apr 2012, 23:03
Gender: Trans FtM
Locatie: Echt

Re: Ontharing nabehandelingen

Bericht door Laurens2 »

Jinny schreef:
Mark schreef:
Jinny schreef:Er wordt materiaal hergebruikt, en indien je geen zin hebt in een dikke pruik uit je vagina zal je toch moeten ontharen.
Je antwoord toont niet vriendelijk maar ik zal me er wel in vergissen. Was alleen maar geïnteresseerd. Toch bedankt voor je duidelijk antwoord :)
Was niet zo bedoeld, dat niet vriendelijk, maar ik heb een vrij stenoachtige stijl van schrijven.
En dan blijk ik wel eens minder aardig over te komen dan de bedoeling..... :D
En dat gaat dan niet goed samen met dat ik best onzeker ben, maar fijn dat je het toch even meld :D Dan weet ik dat.
Bedankt Jessy voor de uitleg, misschien had ik er ook zelf wel op kunnen komen (achteraf) want het is best logisch.
Gebruikersavatar
J1nny
Berichten: 720
Lid geworden op: 04 nov 2012, 14:43
Gender: Vrouw

Re: Ontharing nabehandelingen

Bericht door J1nny »

Mark schreef:En dat gaat dan niet goed samen met dat ik best onzeker ben, maar fijn dat je het toch even meld :D Dan weet ik dat.
En daar ik eerder overloop van zelfvertrouwen dan dat ik onzeker ben vergeet ik dat soort dingen wel eens..... :hug:
Gebruikersavatar
Gwendolyn
Berichten: 457
Lid geworden op: 27 aug 2012, 00:29
Gender: Vrouw
Locatie: Stiens

Re: Ontharing nabehandelingen

Bericht door Gwendolyn »

Mark schreef:Nu weet ik er allemaal niks van en is dit misschien een beetje off-topic maar ik vroeg me wat af. Ik bedoel, alle bio vrouwen hebben toch ook allemaal haren daarbeneden? Die kun je toch een keer per week scheren als je dat per se wilt. Maar ik dacht altijd dat die er toch voor een reden zitten, ontstekingen tegen gaan etc. Of kan dat scheren niet zo makkelijk bij een man?

Of mogen er geen haar(zakjes) voor de operatie aanwezig zijn?

Ben gewoon nieuwsgierig :)
Mark, in gewone taal, voor de man > vrouw trans, is het veelal een eis, voor de SRS, om in het te gebruiken gebied ( donor huid van penis, scrotum en een strook eromheen ) volledig onthaard te zijn, dus de haar zakjes en wortels definitief verwijderd. Dat is natuurlijk in het belang van de persoon zelf. Niet iedere chirurg hanteert die "eis", maar het is wel het zekere voor het onzekere nemen. Omdat er van de penis en scrotum huid wordt gebruikt voor het creëren van een vagina. Die huid dient van beharing vrij te zijn. ( dus niet alleen oppervlakkig zoals met scheren. ) Dit om het groeien van ongewenste haar in de vagina schede en tussen de schaam lippen te voorkomen. Als het goed is, heeft geen enkele bio vrouw daar dus "inwendig" beharing.

Omgekeerd, voor zover een penis gecreëerd wordt bij een trans man, ligt het wat anders, lijkt mij, omdat ik denk dat huid alleen voor de neo penis uitwendig toegepast wordt. Echter ben ik daar niet van op de hoogte precies hoe en wat bij de trans man.

Gwendolyn
Gebruikersavatar
Mellaney
Berichten: 108
Lid geworden op: 13 dec 2012, 17:32
Gender: Transgender
Locatie: Midden Nederland

Re: Ontharing nabehandelingen

Bericht door Mellaney »

Heb als nieuw forum lid deze topic van begin tot einde doorgelezen en wil als 'ervaringsdeskundige' graag een paar opmerkingen aan de discussie toevoegen:

Bij de nieuwste IPL-apparaten is de koeling zo goed geregeld dat er geen verkoelende/geleidende gel meer hoeft te worden gebruikt. Scheelt een hoop geklieder :D Na behandeling wat Aloë Vera crème op de behandelde plekken is inderdaad aan te bevelen.

Ontharing met IPL werkt het beste bij donkere haren in combinatie met een lichte huid. Bij lichtere haren of donkere huid is elektrisch ontharen een optie.

Haarzakjes die eenmaal vernietigd zijn, komen niet meer terug (ontharing is definitief). Haren die na behandeling op komen zetten zijn de haarzakjes die in ruste waren en actief zijn geworden (soort reserve haarzakjes) Na verloop van de behandeling worden dit er steeds minder (en daar doen we het tenslotte voor)

Duur van de behandeling is per persoon verschillend. Heeft alles te maken met de dichtheid van de haarimplant en de hoeveelheid ‘slapende’ haarzakjes. Gezichtsontharing bij mannen kan een
langdurige zaak zijn. Kwestie van volhouden dus.

Pijn tijdens de IPL-behandeling is subjectief. Sommigen ervaren de flits alsof er met een klein elastiekje op de behandelde plek wordt geschoten, ik ervaar dat zelf ook zo. Mensen die nog amalgaan (zilverkleurige) vullingen in tanden of kiezen hebben, voelen soms ook de IPL flits op die plek waar de vulling zit en waar geflitst wordt op het gezicht. Ik voelde wel dat er werd geflitst ter hoogte van een vulling, maar heb daar geen pijn bij ervaren.

IPL is een kostbare zaak, maar enig research voor behandeling kan je toch het nodige geld besparen. Zelf ben ik voor de eerste behandeling bij een aantal IPL behandelaars gaan kijken. Ik heb mij daar zelf laten overtuigen over zaken als hygiene, deskundigheid, soort en staat van de te gebruiken apparatuur. Ook heb ervaringen van anderen op internet opgezocht. uiteindelijk heb ik mijn keuze gemaakt op basis van gezond verstand en gevoel. Wat mij opviel is dat er veel ‘gebakken lucht’ wordt verkocht door IPL behandelaars en dat je daar als klant behoorlijk voor moet betalen. De duurdere IPL behandelaars rechtvaardigen hun hoge prijzen bijna allemaal met de onderbouwing dat de goedkopere nooit voor die lagere bedragen een kwalitatief en verantwoorde behandeling kunnen geven. Dit is een omgekeerde redenering en ook geen onderbouwing waarom zij nu juist zoveel duurder zijn. Ga je op zoek naar een IPL behandelaar dan is mijn advies: “Vraag je niet af waarom sommige IPL behandelaars goedkoper werken, maar vraag je af waarom anderen duurder zijn. Vraag je vervolgens af of de duurdere het ook echt waard zijn dat je meer betaald.” Blijft natuurlijk een persoonlijke afweging die ieder voor zich moet maken. Tip!: Zonder reclame te willen maken, heb ik zelf heel erg goede ervaringen met 4-body in Almere Haven http://www.4-body.nl/ Zij hebben trouwens meer vestigingen in Nederland.

Van anderen weet ik dat je via de huisarts een verdovende crème kunt vragen voor het ontharen in de genitale streek.
Als je alles loslaat, heb je twee handen vrij om de toekomst te grijpen!