Kalknagels

NaomiClareNL
Berichten: 657
Lid geworden op: 01 apr 2012, 01:49
Gender: Vrouw
Locatie: Rotterdam

Kalknagels

Bericht door NaomiClareNL »

Naar aanleiding van het botdichtheidtopic en de diskussie over kalk heb ik een vraag.

In november 2011 kreeg ik kalknagels (beide grote tenen). Dit was min of meer tegelijk met de tweede hormonale instorting. Tegen mei 2012 waren ze uitgegroeid en dus weg. Niet veel later, begin juni, stortte ik voor de derde keer in. Eind juli 2012 bemerkte ik dat ik weer kalknagels heb, opnieuw beide grote tenen. Ook bij mij was een dexascan gedaan en was de botdichtheid te laag en kreeg ik kalktabletten voorgeschreven. Die slik ik braaf.

Nu vraag ik mij af of er een relatie is tussen de kalknagels en de kalktabletten. Slik ik teveel of te weinig? Is er iemand die voor hormoongebruik last had van kalknagels en de oorzaak weet?
2018 There was a great war, the gods died, and the world ended.
So what's this, a dream?
Of course not. It's the world. It's ended lots of times. And then it continues, with fewer gods, and more stories.
That's not an end.
It is to the gods.
@MicroSFF
Heleen
Berichten: 195
Lid geworden op: 13 apr 2012, 11:24
Gender: Vrouw

Re: Kalknagels

Bericht door Heleen »

Kalknagels worden door een schimmel veroorzaakt. Een lage weerstand kan er natuurlijk mee te maken hebben, maar het is geen teken van een gebrek of overschot aan calcium in het lichaam.
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Kalknagels

Bericht door Anon20180501 »

We zijn niet de enige met kalknagels, naomiClare. 1 Op de 4 a 5 mensen hebben er last van. Vochtige ruimtes in openbare gelegenheden liggen natuurlijk aan de basis van het oplopen van kalknagels.

Wat betreft het bevattelijk zijn voor besmetting is wat Heleen zegt, een lage weerstand, daar de oorzaak van, zeker in combinatie met een open wondje. Het frappante is dat te nauw schoeisel ook een oorzaak kan zijn. Kan in mijn geval wel kloppen want sinds ik pumps draag heb ik er last van gekregen.
Je kan zelf gaan smeren met antischimmel-cremes maar je kan ook een medicijnenkuur vragen bij je huisarts. Of dat laatste werkelijk nodig is afhankelijk van het stadium waarin de besmetting is gevorderd.
In mijn geval is medicatie nodig maar omdat ik net als velen hier hormonen slik wacht mijn huisarts daarmee tot na de SRS wanneer ik 1 van de 2 hormonen niet meer nodig heb. Dit omdat de medicatie een op hormonen gebasseerd middel is en er dus een nadelige wisselwerking kan optreden.

http://www.gezondheidsplein.nl/dossier/ ... agels.html" target="_blank

Liefs, Daniela