Het einde nadert

NaomiClareNL
Berichten: 657
Lid geworden op: 01 apr 2012, 01:49
Gender: Vrouw
Locatie: Rotterdam

Het einde nadert

Bericht door NaomiClareNL »

Nee, niet zoals bij leonie met een datum voor de operatie (gefeliciteerd Leonie, weer een stukje onzekerheid weg).

Vandaag was dan weer eens een dag om naar Amsterdam-Zuid af te reizen, 21 maanden en 4 dagen na begin hormoontherapie. Na alle ellende dacht ik dat er nu wel eens serieus aandacht zou zijn voor mijn problemen met hormonen.

Vergeet het maar, geen gediplomeerde / ervaren endokrinoloog laat staan een professor maar twee lieftallige (m en v) assistenten in opleidingen.

Die dus tamelijk onvoorbereid in het diepe gegooid zijn door het VUmc. Die niets te bieden hadden anders dan het standaard verhaaltje dat ze iedereen vertellen. Mensen bij wie de hormoonvervangende therapie zonder enorme problemen verloopt. Dat gaat dus niet op voor mij.

Als mijn biochemisch onderlegde beste vriendin die me vandaag begeleidde dan vraagt of ze dan van plan zijn om helemaal niets te doen volgt een stilzwijgen.

Met andere woorden, ik heb mijn tijd daar, vandaag en al veel langer, verdaan zonder ook maar enig resultaat. Heb met een enorme klap de deur dicht gedaan. Mijn vriendin kwam later naar buiten en vertelde dat de lieftallige dame in tranen was maar verder niets maar dan ook helemaal niets gedaan heeft.

De VUmc-methode: we hebben maar een soort oplossing. Werkt die niet bij jou? Jammer dan. Nou ja, dat zeggen we natuurlijk niet rechtstreeks tegen je, dat is wat bruut.

Ik behoor tot de kleine groep waar geen eer aan te behalen valt voor het VUmc en die dus stilzwijgend afgeschreven worden. Een andere konklusie kon mijn vriendin niet trekken. Niets van onderzoeken om te zien waar het misgaat, niets van een andere toedieningswijze van hormonen, niet eens een theorie waarom het misgaat.

Pech gehad.

Daar komt het volgende hen op neer.

Tough luck.

Dat is de reaktie op hoe nu verder.

En nog net geen uitgesproken:

Zoek het zelf maar uit maar pleeg alsjeblieft geen zelfmoord zolang je nog bij ons ingeschreven staat als patient. Dat is zo lastig voor ons richting autoriteiten...


Tja.


Je weet pas hoe sterk je bent als sterk zijn nog de enige optie is.

Op het kruispunt van het leven staat geen richtingaanwijzer

Mijn leven, mijn lijf, MIJN besluit, altijd.

Tijd om de vleugels uit te slaan en de sprong te wagen en te zien of ik kan vliegen.


Maar de dingen zijn nu wel een stuk simpeler geworden.
Ben een enorm blok aan mijn been nu min of meer kwijt (de afhandeling laat nog even op zich wachten).

Het is tijd om de prioriteiten opnieuw stellen en proberen een zinvolle wending te geven aan hetgeen gebeurd is.

Het gaat kortom allemaal wat langer duren dan bij de meeste transen en niet op de standaardwijze.

So what, big deal, join the club zouden mijn Amerikaanse transvriendinnen zeggen, wij moeten het ook allemaal zelf doen (en zelf betalen...).

Tijd om om te zien naar alternatieven.
Ideeën zijn van harte welkom, eventueel per pb.
2018 There was a great war, the gods died, and the world ended.
So what's this, a dream?
Of course not. It's the world. It's ended lots of times. And then it continues, with fewer gods, and more stories.
That's not an end.
It is to the gods.
@MicroSFF
Gebruikersavatar
Gabriël
Berichten: 598
Lid geworden op: 08 jun 2012, 16:28
Gender: Androgyne

Re: Het einde nadert

Bericht door Gabriël »

Wat enorm rot vind ik dit voor jou.
En slecht van het VU dat zij niet bereid zijn je verder te helpen wanneer hun enige methode niet werkt bij jou.

Ik heb helaas geen ideeën en alternatieven, maar ik hoop wel enorm voor jou dat je iets zult vinden. Wat wel werkt.
Heel veel sterkte en succes in ieder geval!
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Het einde nadert

Bericht door Anon20180501 »

Ik heb geen vermogen maar heb er toch voor gekozen het traject via de P.I.G. af te maken, NaomiClare. Zie mijn laatste reactie in het topic 'In de media', voor mijn redenen daarvoor.
Het kost je wat centjes, veel doe het zelven en je begint opnieuw met de diagnostische fase. Ze houden wel rekening met je voorgeschiedenis. Voordeel van de P.I.G. is dat je met andere dan de gevestigde orde endo's, chirurgen en huidtherapeuten bij de 2 genderteams te maken krijgt. Omgekeerd, het is mogelijk via de P.I.G met het traject door te gaan bij het VUmc of UMCG maar dan moet je eveneens weer opnieuw beginnen.
Je loopt ook het risico dat je zorgverzekeraar moeilijk gaat doen. Die eisen namelijk dat je zelf en je nieuwe behandelaars bekend zijn bij het VUmc en zich houden aan het aldaar geldend protocol. Niet ideaal dus maar als je geen andere uitweg ziet wellicht reden genoeg om je bij de P.I.G. aan te melden. (als je dat tenminste nog nooit gedaan hebt)

Liefs, Daniela
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6821
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Het einde nadert

Bericht door Eva »

Ik sluit me aan bij het advies van Daniela.De Psycho Informa Groep kent ook wel tekortkomingen, maar hanteren in elk geval een veel bredere benadering.
Het ideale traject bestaat niet.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
NaomiClareNL
Berichten: 657
Lid geworden op: 01 apr 2012, 01:49
Gender: Vrouw
Locatie: Rotterdam

Re: Het einde nadert

Bericht door NaomiClareNL »

Ter herinnering, PIG gaat niet. Die is in het verleden al afgevallen. Dat geschil heeft me rechtstreeks mijn baan gekost.
2018 There was a great war, the gods died, and the world ended.
So what's this, a dream?
Of course not. It's the world. It's ended lots of times. And then it continues, with fewer gods, and more stories.
That's not an end.
It is to the gods.
@MicroSFF
Harro
Berichten: 423
Lid geworden op: 29 aug 2012, 22:19
Gender: Trans FtM
Locatie: Zuid Holland

Re: Het einde nadert

Bericht door Harro »

heb zo snel geen tips voor je, maar wil je wel veel sterkte wensen.
Ontzettend frustrerend lijkt me
Gebruikersavatar
Gwendolyn
Berichten: 457
Lid geworden op: 27 aug 2012, 00:29
Gender: Vrouw
Locatie: Stiens

Re: Het einde nadert

Bericht door Gwendolyn »

Vreselijk. gewoon vreselijk. :fpalm:

gwendolyn
NaomiClareNL
Berichten: 657
Lid geworden op: 01 apr 2012, 01:49
Gender: Vrouw
Locatie: Rotterdam

Re: Het einde nadert

Bericht door NaomiClareNL »

Ach, hoe minder keuzes hoe makkelijker / minder ingewikkeld het leven. Ik hoef me niet meer zo druk te maken over veel dingen.

We zien wel. Dan duurt het maar wat langer.
2018 There was a great war, the gods died, and the world ended.
So what's this, a dream?
Of course not. It's the world. It's ended lots of times. And then it continues, with fewer gods, and more stories.
That's not an end.
It is to the gods.
@MicroSFF