hormoon T

Gebruikersavatar
Antonnie
Berichten: 148
Lid geworden op: 28 nov 2012, 18:36
Gender: Trans FtM

hormoon T

Bericht door Antonnie »

ik had eigenlijk een medisch vraagje over het hormoon T, ik vraag me af wat het precies met je lichaam doet, ik snap dat je lichaam veranderd in uiterlijk enzo en dat je je anders gaat voelen. maar ik vroeg me af je hebt natuurlijk ook het vrouwelijke hormoon in je zitten, en je hebt natuurlijk nog je baarmoeder enzo en alles wat een vrouw heeft. Maar word je door het innemen van T dan niet meer ongesteld?
En vroeg me af wat je effecten zijn van T op je innerlijk, voel je je eerder kwaad, ben je minder emotioneel en heb e bijvoorbeeld meer zin in seks?

wat zijn jouw ervaringen bij het nemen van het hormoon T?
Martijn
Berichten: 227
Lid geworden op: 12 jul 2012, 22:43
Gender: Trans FtM
Locatie: Groningen

Re: hormoon T

Bericht door Martijn »

Je zou eens kunnen kijken op youtube. Dan staan filmpjes wat de t allemaal voor effecten heeft.
Kan je er zelf weinig over vertellen. Begin over twee weken en weet alleen op basis van die filmpjes en van de arts zelf wat voor effecten er kunnen zijn.
- Baard in de keel
- Beharing
- Spiervorming
- Het is mogelijk dat je meer zin krijgt in seks
- menstruatie stopt
Het leven jaagt geen angst meer aan
ik heb al zo ver moeten kruipen
Het laatste stuk zal ook wel gaan,
tot ik ga staan
Gebruikersavatar
Antonnie
Berichten: 148
Lid geworden op: 28 nov 2012, 18:36
Gender: Trans FtM

Re: hormoon T

Bericht door Antonnie »

thanks :) j ahad al een beetje gekeken maar kon niet echt filmjes vinden van mensen die uitleggen hoe ze zich dan voelen bij het innemen
o spannend, laat je weten hoe het gaat als je ermee begint ??
Gebruikersavatar
Antonnie
Berichten: 148
Lid geworden op: 28 nov 2012, 18:36
Gender: Trans FtM

Re: hormoon T

Bericht door Antonnie »

ik vond deze site vet handig :) http://www.ftmguide.org/" target="_blank
Gebruikersavatar
Daniel
Berichten: 280
Lid geworden op: 29 nov 2012, 00:34
Gender: Man
Locatie: Amsterdam

Re: hormoon T

Bericht door Daniel »

Annemarie, ik vond op youtube een video van Raiinbowjunkiie "nearly 4 weeks on testosterone (the cream) updates!" waarin het heel duidelijk wordt wat veranderingen in het denken kunnen zijn (verschilt per persoon volgens mij.)
It is never too late to be what you might have been. – George Eliot
Jake
Berichten: 407
Lid geworden op: 13 sep 2012, 23:55
Gender: Trans FtM
Locatie: Drenthe

Re: hormoon T

Bericht door Jake »

Als 't goed is wordt je na een tijdje niet meer ongesteld want de testosteron overheerst dan zeg maar de oestrogeen.

Wat innerlijke veranderingen en emoties betreft lopen de meningen nogal uiteen. Persoonlijk heb ik emotioneel (nog) niet veel veranderingen gemerkt, ik huil alleen wat minder snel. Maar de zin in seks neemt bij iedereen toe. Soms is het zelfs irritant omdat je mentaal niet in de stemming bent maar lichamelijk vrijwel constant :P Dat vond ik al na de eerste week merkbaar.
Gebruikersavatar
Antonnie
Berichten: 148
Lid geworden op: 28 nov 2012, 18:36
Gender: Trans FtM

Re: hormoon T

Bericht door Antonnie »

bedankt wapipap, best veel veranderingen na 4 weken
Juno: o je neemt al T zie ik, ja niet ongesteld zijn lijkt me heerlijk, maar het toenemen van het libido lijkt me vervelend maarja het hoord er bij toch :)
Martijn
Berichten: 227
Lid geworden op: 12 jul 2012, 22:43
Gender: Trans FtM
Locatie: Groningen

Re: hormoon T

Bericht door Martijn »

Ik kan inmiddels ook bevestigen dat het na een week je libido al ontzettend omhoog gaat. Heb daar persoonlijk niet altijd even zin in. ;)
Het leven jaagt geen angst meer aan
ik heb al zo ver moeten kruipen
Het laatste stuk zal ook wel gaan,
tot ik ga staan
Venka
Berichten: 1439
Lid geworden op: 18 jun 2012, 12:25
Gender: Vrouw

Re: hormoon T

Bericht door Venka »

Sorry mannen dat ik onderbreek maar ik ben zo blij dat ik geen libido meer heb en leef met jullie mee.Drang naar sex door meer libido is zo erg en was eerder een juk aan mijn been.Niet alleen stoeien met je genderdysforie maar ook vechten tegen drang naar sex.Ik wens jullie veel sterkte met het hele gebeuren.
boytomlife
Berichten: 111
Lid geworden op: 08 nov 2012, 23:08
Gender: Trans FtM
Locatie: Antwerpen

Re: hormoon T

Bericht door boytomlife »

Kijk eens filmpjes van Skylarkeleven. Supertoffe gozer, en heeeel veel filmpjes en duidelijkheid.
En hoe t je verandert op 1 jaar tijd met tig foto's en een voice-over als bewijz hoe je stem wordt? Check deze : http://www.youtube.com/watch?v=bAZp_hv2Los" target="_blank