Ervaringen bij het kopen van een dames bril?

Gebruikersavatar
Gwendolyn
Berichten: 457
Lid geworden op: 27 aug 2012, 00:29
Gender: Vrouw
Locatie: Stiens

Re: Ervaringen bij het kopen van een dames bril?

Bericht door Gwendolyn »

Ik heb ook een nog overtuigend dames brilletje kunnen vinden bij Pearl. :wship: Het was naar mijn idee toen, enkele jaren terug, misschien de laatste dames montuur in de schappen. :roll: Maar al is inderdaad de tendens naar uniseks monturen, :fpalm: een bril is noch mannelijk noch vrouwelijk, in die zin dat je een bril moet zoeken doe samen met jou gelaat, uiterlijk het gewenste effect geeft die je zoekt / wenst. Hoe dat zit met mannen > Breed, vrouwen > iets minder breed monturen? Blijft lastig voor de trans vrouw, heb je een mooie bril gevonden, is er kans dat het niet breed genoeg is... :fpalm:

Bediening is prima in orde, bij Pearl, geen enkele probleem. ( het zijn ook maar gewone mensen )Zij kennen mij ook nog van mijn eerste bril, al zocht ik toen al een neutrale montuur. toen ik nog in een andere hoedanigheid leefde. Als jij zelf niet een twijfel geval lijk, ;) zou er ook geen twijfel bij het winkel personeel moeten zijn.

Gwendolyn
Harro
Berichten: 423
Lid geworden op: 29 aug 2012, 22:19
Gender: Trans FtM
Locatie: Zuid Holland

Re: Ervaringen bij het kopen van een dames bril?

Bericht door Harro »

Ik zou ook gewoon gaan. Desnoods gewoon iemand meenemen.
Kan sowieso handig zijn. Ik vind het nml altijd een heel gedoe om een bril uit te zoeken.
In die modellen in de winkel zit nml gewoon glas zonder sterkte, daardoor zie ik dan niet echt of een bril leuk staat of niet, haha

Voor mij wordt het overigens ook weer eens tijd. Dit keer een herenmodel. Is er overigens ook een verschil in de vorm? Of is het enige verschil de breedte?
Gebruikersavatar
Jannet V
Berichten: 1311
Lid geworden op: 30 jun 2012, 20:06
Gender: Vrouw

Re: Ervaringen bij het kopen van een dames bril?

Bericht door Jannet V »

Een half jaar geleden ongeveer heb ik mijn bril gekocht bij de plaatselijke opticien. Iemand die ik al kende vanuit mijn jeugd. Maar ik woon in een klein dorpje en iedereen was onderhand wel op de hoogte van mijn beslissing. Hij vroeg heel vriendelijk hoe ik wilde dat hij mij zou noemen en deed z'n uiterste best om een model te zoeken die goed bij m'n gezicht paste. Zelfs op de rekening schreef hij Mevrouw, iets wat later nog wel enige verwarring gaf bij Menzis maar ook dat is goed gekomen.
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.