Vervolg diagnostische fase

Gebruikersavatar
Kim-NL
Berichten: 121
Lid geworden op: 23 sep 2012, 23:48
Gender: Trans MtF

Vervolg diagnostische fase

Bericht door Kim-NL »

Ik ben laatst weer op gesprek geweest bij de VU en toen gaf mijn psych aan dat we de diagnostisch fase gaan afronden als er niets uit mijn psychologische test zou komen. JOEHOE!! Maar nu vroeg ik me eigenlijk af hoe het daarna verder gaat.
ik denk dat ik na volgende maand in het genderteam besproken wordt.. maar moet ik bijvoorbeeld die zelfde dag al bloed laten prikken of is dat ook weer een aparte afspraak.
Hoe lang duurde het bij jullie van laatste diagnose gesprek tot het verzilveren van je recepten bij de apotheek?

X Kim
Gebruikersavatar
Raisa
Berichten: 1211
Lid geworden op: 29 mar 2012, 20:57

Re: Vervolg diagnostische fase

Bericht door Raisa »

Ik had mijn groen licht gesprek zonder dat ik wist dat het mijn groenlicht gesprek was. De psych gaf me formulieren mee om bloed te prikken en zei me dat ik een afspraak moest meken met de endo. Tussen dat gesprek en mijn bezoekje aan de endo zat ongeveer een maand. De endocrinoloog gaf me toen direct een receptje mee voor 3 maanden.
Gebruikersavatar
Arike
Berichten: 3245
Lid geworden op: 25 mar 2012, 12:11
Gender: Vrouw
Locatie: Gelderland

Re: Vervolg diagnostische fase

Bericht door Arike »

een paar weken na mijn laatste diagnosegesprek had ik afspraak bij de endo, meteen bloedprikken en receptje mee
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
Gebruikersavatar
jacqueline
Berichten: 869
Lid geworden op: 25 mar 2012, 20:45
Gender: Trans MtF

Re: Vervolg diagnostische fase

Bericht door jacqueline »

bij mij vind het afdrondende gesprek plaats op 19 februari en daarna verwacht ik rond begin april bij de endo voor de hormoontherapie
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: Vervolg diagnostische fase

Bericht door Fay »

Jee, nu je het zegt, heb nog geen officieel groen licht, maar wel starten met moontjes in februari

Volgens mij moet ik zelf nog achter de endrocrinoloog aan, jos maar eens even meelen

Voor de rest werkt het daar nogal chaotisch, even bellen wat de volgende stap is kan geen kwaad, meelen beter omdat je dan info heb op papier waar je op terug kan vallen mocht er wat mis gaan in communicatie, en dat gebeurd geheid

Joyy
NaomiClareNL
Berichten: 657
Lid geworden op: 01 apr 2012, 01:49
Gender: Vrouw
Locatie: Rotterdam

Re: Vervolg diagnostische fase

Bericht door NaomiClareNL »

Gefeliciteerd Kim, bijna door de diagnostische fase, ik vond dat destijds best wel spannend.
Bij mij ging het zo:
Na het 7e en laatste diagnostische gesprek op 17 januari 2011 gaf de psychologe aan bij Jos dat ik bloed kon laten prikken hetgeen ik nog geen 15 minuten later ook deed.
Een maand later , 18 februari, had ik de afspraak bij de endo en kreeg een receptje mee, diezelfde dag startte dus mijn RLE versie VUmc, 11 maanden en 18 dagen na die van PIG (waar ik toen al weg was overigens).
2018 There was a great war, the gods died, and the world ended.
So what's this, a dream?
Of course not. It's the world. It's ended lots of times. And then it continues, with fewer gods, and more stories.
That's not an end.
It is to the gods.
@MicroSFF
Gebruikersavatar
Kim-NL
Berichten: 121
Lid geworden op: 23 sep 2012, 23:48
Gender: Trans MtF

Re: Vervolg diagnostische fase

Bericht door Kim-NL »

Dank je iedereen voor de verhelderende reacties. Ik vind het zo spannend en ik begin ook steeds ongeduldiger te worden. :roll:

X Kim