#TransDocFail

NaomiClareNL
Berichten: 657
Lid geworden op: 01 apr 2012, 01:49
Gender: Vrouw
Locatie: Rotterdam

#TransDocFail

Bericht door NaomiClareNL »

Naar aanleiding van een (mogelijke? kan het niet goed beoordelen) hetze van een journalist tegen één van de privédoktoren voor onze Britse TS broertjes en zusje in London als gevolg van een onderzoek door een officiële instantie is er een vanmiddag een interessante hashtag op Twitter verschenen: #TransDocFail. Read and weep als je het aandurft. Wat een hoop ellende is er nog en de onwetendheid van doktoren is stuitend.
2018 There was a great war, the gods died, and the world ended.
So what's this, a dream?
Of course not. It's the world. It's ended lots of times. And then it continues, with fewer gods, and more stories.
That's not an end.
It is to the gods.
@MicroSFF
Gebruikersavatar
J1nny
Berichten: 720
Lid geworden op: 04 nov 2012, 14:43
Gender: Vrouw

Re: #TransDocFail

Bericht door J1nny »

Leg eens uit?
Daar lang niet iedereen twittert en dergelijke. (ik niet om maar eens een voorbeeld te noemen)
Gebruikersavatar
Raisa
Berichten: 1211
Lid geworden op: 29 mar 2012, 20:57

Re: #TransDocFail

Bericht door Raisa »

Het schijnt te gaan over hoe Britse transgenders verontwaardigd zijn over en bang zijn voor hun artsen. Huisartsen die transen niet willen doorverwijzen omdat ze 'het allemaal niet zo geloven' en artsen die een jaar RLE eisen voor ze uberhaupt hormonen willen voorschrijven.

http://www.newstatesman.com/lifestyle/2 ... ir-doctors
NaomiClareNL
Berichten: 657
Lid geworden op: 01 apr 2012, 01:49
Gender: Vrouw
Locatie: Rotterdam

Re: #TransDocFail

Bericht door NaomiClareNL »

Ik heb inmiddels reakties gezien op Twitter vanuit de hele Engelstalige wereld. Ben bang dat het echt overal hetzelfde is, niet alleen in het VK. De god van je keuze gedankt dat er niet op je geschoten wordt als je een gezondheidscentrum inloopt zoals een trans* in Texas overkwam. Ja, gericht op haar...

Mocht je nou denken dat het hier niet zo erg is, vergis je niet. Ook hier in Nederland kun je tegen nare reakties oplopen op onverwachte momenten. In ziekenhuizen wel te verstaan. Daarbuiten nemen de meesten van ons het sowieso al op de koop toe vermoed ik.

Zelf heb ik nog een heel forse appel te schillen met zekere mensen in een zeker Nederlands ziekenhuis wegens grove inkompetentie danwel nalatigheid met mogelijk de dood als gevolg. Omdat ik ook nog een beslissing van diezelfde mensen moet krijgen durf ik niet te klagen. En dan sta je in dit land wel gewoon in de kou...
2018 There was a great war, the gods died, and the world ended.
So what's this, a dream?
Of course not. It's the world. It's ended lots of times. And then it continues, with fewer gods, and more stories.
That's not an end.
It is to the gods.
@MicroSFF
Rense
Berichten: 208
Lid geworden op: 06 feb 2013, 13:53
Gender: Trans FtM
Locatie: Nijmegen

Re: #TransDocFail

Bericht door Rense »

Ik zag in de #Transdocfail tag ook heel veel dingen die akelig bekend klonken.
- Leugens. Mensen die van wachtlijsten verdwenen zonder geinformeerd te worden of nooit zijn ingeschreven. Doorverwijzingen die nooit verstuurd zijn.
- Domme artsen.
- Keurslijven. idiote regels.
- Geen toegang tot hormonen of operaties om idiote redenen.
- Het negeren van urgente zorgbehoeften omdat 'ja maar wat ben jij nou eigenlijk?' belangrijker is.
- Niet durven klagen of erge gevolgen als je wel klaagt.

De hashtag is nu wat rustiger maar nog steeds te lezen, ook als je geen twitter-account hebt:
https://twitter.com/search/realtime?q=%23transdocfail" target="_blank
en de anonieme tweets staan op:
https://www.twitter.com/TransDocFailAno/tweets" target="_blank
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: #TransDocFail

Bericht door Fay »

Rense
Berichten: 208
Lid geworden op: 06 feb 2013, 13:53
Gender: Trans FtM
Locatie: Nijmegen

Re: #TransDocFail

Bericht door Rense »

Goed gevonden.
Het artikel waar het allemaal mee begon staat ook nog op de site:
http://m.guardian.co.uk/society/2013/ja ... ard-curtis" target="_blank
Doctor Curtis werd dus aangeklaagd omdat hij patienten sneller hormonen had voorgeschreven en naar operaties had verwezen dan mag volgens de regels in Engeland.
Daarna kwam de explosie van boze tweets door transgenders die niet begrepen dat dit nou de man was die werd aangeklaagd in plaats van dat men de grote problemen binnen de zorg voo transgenders aanpakt.

Ook nog een heel boos filmpje over de situatie gevonden, en als het filmpje af is snap je waarom ze zo boos is.
Gebruikersavatar
Claire
Berichten: 1129
Lid geworden op: 05 feb 2013, 00:21
Gender: Vrouw
Locatie: Almere

Re: #TransDocFail

Bericht door Claire »

Daar wordt je toch gewoon beetje verdrietig van
Er komt een ogenblik in het leven
dat de pijn
om altijd een knop te blijven
groter is
dan de angst
een bloem te worden.

:hug: :hug2: