Vuist!!!

Gebruikersavatar
Jannet V
Berichten: 1311
Lid geworden op: 30 jun 2012, 20:06
Gender: Vrouw

Vuist!!!

Bericht door Jannet V »

De chaos in de zorgvergoedingen is groter dan ooit, misschien wordt het tijd om ons samen te presenteren.
Wij allen zijn al zo verschrikkelijk onzeker over onszelf maar samen zullen we zeker toch wel een vuist kunnen maken? Ik moet er niet aan denken dat een kind straks niet meer de gelegenheid krijgt om in haar/zijn geslacht verder te kunnen leven. Want dan zijn we terug in de jaren '60 van de vorige eeuw. En ik ken iemand ... en verder lukt mijn goed bedoelde verhaaltje niet.
Opgekropte frustraties willen er soms even uit. Mensen in den Haag die toch redelijk betaald worden voor waarvoor ze zijn aangenomen door ons allen en vervolgens hun belofte niet na komen, een wet die het voor heel veel transseksuelen een stuk gemakkelijker maakt gewoon op de plank laten liggen. Over twee maanden loopt mijn ID af en ik wil geen nieuwe waar nog een M in staat. Ik wil een V, gewoon omdat ik een vrouw ben.
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.
Gebruikersavatar
Arike
Berichten: 3245
Lid geworden op: 25 mar 2012, 12:11
Gender: Vrouw
Locatie: Gelderland

Re: Vuist!!!

Bericht door Arike »

om een of andere reden blijkt het helaas toch steeds heel lastig om T's op effectieve wijze te verenigen....
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3665
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Vuist!!!

Bericht door Irene_de_Vreede »

T's zijn net mensen
Irene
Gebruikersavatar
Jessy
Berichten: 1642
Lid geworden op: 25 mar 2012, 17:07
Gender: Transgender
Locatie: Belsj Limburg

Re: Vuist!!!

Bericht door Jessy »

Sja, de crisis is nog lang niet voorbij en volgens mij blijft het voorlopig een achteruitlopende zaak. Jammer dat het volk het slachtoffer is en de politiek het geld liever besteed aan buitenlandse zaken...
Grant me serenity to accept the things I cannot change,
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.
Jasper
Berichten: 196
Lid geworden op: 28 sep 2012, 19:48
Gender: Man
Locatie: Borger

Re: Vuist!!!

Bericht door Jasper »

T's verenigen blijft lastig! Dat komt ook omdat de omgeving lang niet altijd op de hoogte is. Zo weet bijvb. niemand van mijn huisgenoten ervan. Ze weten niet beter dan dat ik een man ben en altijd geweest.
wat de moeite waard is is de moeite waard
Gebruikersavatar
Jeste
Berichten: 1268
Lid geworden op: 06 apr 2012, 03:38
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Jeste
Locatie: Amsterdam

Re: Vuist!!!

Bericht door Jeste »

Toevallig ben ik op dit moment bezig met het schrijven van een brief naar de diverse Tweede Kamerfracties over zaken die spelen in de transgenderzorg en niet goed gaan.
Ik was al wat langer bezig met het verzamelen van informatie hierover, maar ik wachtte op een goede aanleiding om brieven te gaan sturen. Vorige week zag ik die aanleiding. Dat kwam omdat er iemand van het bestuur van het Groningse universiteitsziekenhuis in het nieuws was. Dat ging over de wens van zorgverzekeraars om bepaalde behandelingen voor kankerpatiënten alleen nog uit te laten voeren door een aantal geselecteerde ziekenhuizen. Dat bestuurslid had de angst dat dat voor extra wachtlijsten zou gaan zorgen.
Wat de zorgverzekeraars voor het uitvoeren van deze behandelingen willen is precies wat nu al de praktijk is voor de transgenderzorg, alleen komt dat veel minder duidelijk in het nieuws, omdat genderdysforie voor veel mensen iets onbekends is. Ik gebruik dit dus als "vergelijkingsmateriaal".
"Gendervrij" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendervrij" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.
Gebruikersavatar
Jannet V
Berichten: 1311
Lid geworden op: 30 jun 2012, 20:06
Gender: Vrouw

Re: Vuist!!!

Bericht door Jannet V »

Jeste (ik lig al te slapen maar dat begrijp je wel) Wat mooi dat je het aan durft om je kritiek te uiten richting onze, heel redelijk betaalde, volksvertegewoordigers. Wat ik begrijp van de meeste reacties hier is dat iedereen wel een vuist zou willen maken maar het niet doen omdat we niet met naam, toenaam en foto op de voorpagina van de Telegraaf willen staan. (Ik ook niet!) Eigenlijk willen we als individu binnen de groep van transseksuelen zoveel mogelijk anoniem blijven. Maar leg dat maar eens uit aan mensen die juist het tegenovergestelde in hun hoofd hebben. En nu begrijp ik dus ook wel waarom we nooit een vuist kunnen maken.

Liefs Jannet
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.
Gebruikersavatar
jacqueline
Berichten: 869
Lid geworden op: 25 mar 2012, 20:45
Gender: Trans MtF

Re: Vuist!!!

Bericht door jacqueline »

war ik een vuist tegen wou maken is tegen meneer Plasterk. Hij was nota bene aanwezig op de transgenderdag in nieuwegein, beloofde een aantal mooie dingen....om later op een wetsvoorstel van D66 over de herinvoering van de vergoedingen voor de transitie lekker tegen te gaan stemmen! Dat mag hij aan mij eens gaan uitleggen.
Gebruikersavatar
Jeste
Berichten: 1268
Lid geworden op: 06 apr 2012, 03:38
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Jeste
Locatie: Amsterdam

Re: Vuist!!!

Bericht door Jeste »

Jannet V schreef:Wat ik begrijp van de meeste reacties hier is dat iedereen wel een vuist zou willen maken maar het niet doen omdat we niet met naam, toenaam en foto op de voorpagina van de Telegraaf willen staan.
Het zou, denk ik, al kunnen helpen om brieven te sturen naar de diverse Tweede Kamerfracties. Als er maar genoeg binnenkomen wordt er wél een signaal afgegeven. Op die manier kan je toch redelijk anoniem blijven.
Gelukkig is er ook iemand die wel in de schijnwerpers is gaan staan. Zie deze post, elders op het forum.
"Gendervrij" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendervrij" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6822
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Vuist!!!

Bericht door Eva »

Vorig jaar heb ik een brief aan 'onze minister' persoonlijk verzonden. Gewoon onder mijn eigen naam. Korte tijd later kreeg ik bezoek van een afvaardiging van een van onze belangenorganisaties, waarbij mij in vriendelijke maar bedekte termen duidelijk werd gemaakt dat zij liever geen concurrentie zouden zien in het contact naar de overheid.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)