Vuist!!!

FAtham
Berichten: 258
Lid geworden op: 28 jan 2013, 10:02
Gender: Trans FtM
Locatie: Rotterdam

Re: Vuist!!!

Bericht door FAtham »

Deze zaterdag is er in de bibliotheek van Rotterdam een debat over "diverse en seksualiteit", ga eens kijken wat er nu zo allemaal komt. Was de hele week een LBGT week met allerlei films etc. Zijn ook altijd wel één of twee prominenten aanwezig. Over aanwezigheid gesproken, dit soort dingen dragen wel hun kleine steentje bij.
Gebruikersavatar
Arike
Berichten: 3245
Lid geworden op: 25 mar 2012, 12:11
Gender: Vrouw
Locatie: Gelderland

Re: Vuist!!!

Bericht door Arike »

Heb je een linkje met het programma van zaterdag? Als ik het qua tijd redt met werk, kom ik zeker even kijken!
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
FAtham
Berichten: 258
Lid geworden op: 28 jan 2013, 10:02
Gender: Trans FtM
Locatie: Rotterdam

Re: Vuist!!!

Bericht door FAtham »

Gebruikersavatar
Arike
Berichten: 3245
Lid geworden op: 25 mar 2012, 12:11
Gender: Vrouw
Locatie: Gelderland

Re: Vuist!!!

Bericht door Arike »

Thx

Hmmm.... zaterdag wordt in ieder geval heel moeilijk qua tijd, zie ik al....
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
Gebruikersavatar
Jeste
Berichten: 1268
Lid geworden op: 06 apr 2012, 03:38
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Jeste
Locatie: Amsterdam

Re: Vuist!!!

Bericht door Jeste »

Afgelopen donderdag bij de Transgendergroep Nijmegen hoorde ik van een actie in Groot-Brittannië die was opgezet om een aantal misstanden in de T-zorg duidelijk te maken aan de overheid. De details van deze misstanden weet ik niet precies, maar deze manier van actievoeren zou zin kunnen hebben.
Dat ging via een weblog (volgens mij was dat op Tumblr). Daarop konden mensen die tegen problemen aanliepen op het gebied van de manier van werken in de T-zorg en dergelijke hun (slechte) ervaringen posten. Via daaraan gekoppelde andere social media heeft dat behoorlijk wat bekendheid gekregen, waardoor er veel is gepost op dat blog. Dankzij die koppeling met andere social media is dit ook bij politici terechtgekomen.

Helaas weet ik niet hoe dit precies is afgelopen. Het is op een café-avond, in de drukte, soms nogal lastig om een lang gesprek te hebben over dit soort serieuze zaken.
Het kan natuurlijk wel een idee zijn om het op zo'n manier te proberen. Dan zijn er wel mensen nodig die erg handig zijn met weblogs + social media en het aan elkaar koppelen daarvan. Helaas weet ik zelf niet goed hoe dat in elkaar zit. Ik ben nogal ouderwets op dat gebied en schrijf nog regelmatig (soms zelfs handgeschreven) brieven. Social media; daar doe ik bijna niks mee. Ik heb een Facebook-account onder een valse naam, maar die gebruik ik alleen om online muziek te kunnen luisteren.

Wie o wie is hier erg handig mee?
"Gendervrij" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendervrij" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Vuist!!!

Bericht door Anon20180501 »

Aan mij kan je zoiets ook niet overlaten, Jeste. Mijn kunde zit op een niveau vergelijkbaar met het leren autorijden maar nog niet meer weten dan waar het ventieldopje zit en waar dat voor dient. ;)

Ik had er ook iets van gelezen, dachts zelfs in een link die op dit forum of op de chat was geplaatst door 1 van de leden. Kan het alleen niet terugvinden. Ongeveer tegelijktijd hoorde ik dat er ook een moord op een genderpsycholoog heeft plaatsgevonden maar twijfel daar een beetje aan omdat ik daar nergens op het Inet een bevestiging van heb kunnen vinden. Ook zou er een genderpsycholoog geroyeerd zijn die volgens de overheid te loyaal was tav transgenders.

Ik wil niet te negatief klinken op deze maandagmorgen maar ik denk dat hetzelfde organiseren hier in Nederland een utopie zal blijven. Maar wie weet... :?

Liefs Daniéla
Gebruikersavatar
Jeste
Berichten: 1268
Lid geworden op: 06 apr 2012, 03:38
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Jeste
Locatie: Amsterdam

Re: Vuist!!!

Bericht door Jeste »

Daniéla schreef:Ook zou er een genderpsycholoog geroyeerd zijn die volgens de overheid te loyaal was tav transgenders.
Ja, volgens mij was dat wat de aanleiding was voor het protest.
Daniéla schreef:Ik wil niet te negatief klinken op deze maandagmorgen maar ik denk dat hetzelfde organiseren hier in Nederland een utopie zal blijven
Helaas heb ik dat idee ook. Maar goed, wie weet...?
"Gendervrij" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendervrij" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.
Gebruikersavatar
Danielle
Berichten: 973
Lid geworden op: 17 apr 2012, 19:53
Gender: Anders

Re: Vuist!!!

Bericht door Danielle »

Jeste schreef:
Daniéla schreef:Ook zou er een genderpsycholoog geroyeerd zijn die volgens de overheid te loyaal was tav transgenders.
Ja, volgens mij was dat wat de aanleiding was voor het protest.
Zijn hier bronnen voor?
Mijn transitieblog: Fading Gender
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Vuist!!!

Bericht door Anon20180501 »

Hoi Danielle,

Lang gezocht maar het een en ander teruggevonden;


http://www.youtube.com/watch?v=nQRZiPJmrgk" target="_blank

en;

https://twitter.com/search?q=%23transdocfail" target="_blank

Niet over de protesten maar over aanleidingen.

Liefs Daniéla
Gebruikersavatar
Danielle
Berichten: 973
Lid geworden op: 17 apr 2012, 19:53
Gender: Anders

Re: Vuist!!!

Bericht door Danielle »

En hoe is onderzoek naar Engelse artsen door de Engelse zorg inspectie relevant voor het maken van een vuist tegen de Nederlandse overheid en het monopolie van het VUmc?
Mijn transitieblog: Fading Gender