afvallen voor operatie FTM

Gebruikersavatar
mick1984
Berichten: 416
Lid geworden op: 03 aug 2012, 19:41
Gender: Trans FtM

afvallen voor operatie FTM

Bericht door mick1984 »

Hallo,

Ik moet nog beginnen met diagnostiese fase maar maak me nu al druk over me eerste operatie..met intake kreeg ik ook al te horen dat ik wel moet afvallen.. me vet percentage is gewoon te hoog.. anders word eht niet zo mooi.. kennen julie het probleem.. en wat meot je doen .. ik wil wel breed worden /bolijven maar me vet [percentage mag wel minder.. tips?
Gebruikersavatar
Jessy
Berichten: 1642
Lid geworden op: 25 mar 2012, 17:07
Gender: Transgender
Locatie: Belsj Limburg

Re: afvallen voor operatie FTM

Bericht door Jessy »

Kan alleen maar een paar standaardtips geven die wellicht niet onbekend zijn.
Gezond eten, beperk het snoepen en eten van snacks en vet vlees. Eet kleine porties verdeeld over de dag. Eet voldoende groente en fruit. En doe aan een gezonde dosis lichaamsbeweging.
Succes!
Grant me serenity to accept the things I cannot change,
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: afvallen voor operatie FTM

Bericht door Fay »

Ik heb een juice-detoxweek achter de rug met alleen sapjes, ben 5 kilo kwijt

Weinig honger gehad , tis ff een andere manier van voeding tot je nemen, maar het beviel me erg goed, zodanig dat ik er 3 dagen aan heb geplakt en mijn voedingspatroon voor de rest van mijn leven is veranderd in hele positeve zin, en ik sapjes blijf drinken omdat het lekker en gezond is, me er beter door voel, heb meer energie, mijn huid voelt beter aan, mentaal veel frisser,en val nog eens af ook zonder noemenswaardige bijwerkingen

Niet te vergelijken met een dieet trouwens,

wat voor jou?

Joyy
Gebruikersavatar
mick1984
Berichten: 416
Lid geworden op: 03 aug 2012, 19:41
Gender: Trans FtM

Re: afvallen voor operatie FTM

Bericht door mick1984 »

ik doe tot nu toe vaak aan sport.. maar in de winter is het toch wel minder.. helaas.. en ik ben soms best een emo eter.. of gewoon snoeper.. al koop ik zelf haast nooit wat maar krijg eht vaak al die lekkere dingen en dan kan ik er moeilijk nee tegen zeggen
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: afvallen voor operatie FTM

Bericht door Fay »

I take that as a no :)

Joyy
Gebruikersavatar
Daniel
Berichten: 280
Lid geworden op: 29 nov 2012, 00:34
Gender: Man
Locatie: Amsterdam

Re: afvallen voor operatie FTM

Bericht door Daniel »

Haha, Joyy!

Ik kan ook alleen maar zeggen: minder eten dan je verbrand.
Ga calorieeen tellen, en probeer tussendoortjes weg te laten of te vervangen door appels, magere yoghurt en dergelijke , dan zal je zien dat je heel wat meer binnen krijgt dan je denkt..
Aangezien je ook je spieren/breedte wilt behouden lijkt het me handig als je wat met gewichten gaat doen, heb ik verder geen verstand van.

En hoe meer je sport, hoe meer je mag eten, haha!

Succes, het is heel, heel lastig, maar hou je doel voor ogen!!

Daniel =D
It is never too late to be what you might have been. – George Eliot
Gebruikersavatar
mick1984
Berichten: 416
Lid geworden op: 03 aug 2012, 19:41
Gender: Trans FtM

Re: afvallen voor operatie FTM

Bericht door mick1984 »

thanks.. allemaal voor julie tips.. naja gelukkig heb ik nog ff de tijd
Gebruikersavatar
Tyler
Berichten: 381
Lid geworden op: 08 mei 2012, 10:47
Gender: Trans FtM
Locatie: Leiden

Re: afvallen voor operatie FTM

Bericht door Tyler »

Het is niet makkelijk allemaal. Je kan het beste je eetpatroon aanpassen op zo'n manier dat je het lang volhoudt. Het moet bij je lichaam passen. Calorieën tellen kan ik niet aanraden. Daar gaat het namelijk niet om. Het gaat om WAT je eet. Gezonde vetten zijn juist heel goed zoals avocado, vette vis en noten. Ja, dat bevat veel calorieën maar het soort dat je lichaam juist goed kan gebruiken en je niet snel op zal slaan. Snelle suikers zijn juist slecht. Fructose, waar gewone suiker voor de helft uit bestaat, kan je lichaam niet goed verbranden en wordt in de lever (! die eigenlijk alleen gifstoffen verwerkt) omgezet in vet. Daar word je dik van. Die moet je dus vermijden. Pak zoveel mogelijk vers voedsel dat niet te veel verwerkt is. Fruit bevat natuurlijk ook fructose (ook wel druivensuiker genoemd omdat ze het voor het eerst in druiven hebben aangetoond) maar daar zitten ook vezels in (in sap zijn de meeste vezels er uit gehaald) en die vezels zorgen er voor dat de bacteriën in je darmen de tijd krijgen om de fructose om te zetten naar iets waar je wel wat mee kan. Sap kan ik dus ook niet aanraden, helaas. Drink lekker water, thee en met mate koffie. En maak je niet te veel zorgen. Verandering moet je langzaam doen, niet van de ene op de andere dag. Als je het langzaam doet wen je er beter aan en kan je het makkelijker volhouden. Na een tijdje heb je niet eens meer behoefte aan ongezonde dingen.
Minne
Berichten: 186
Lid geworden op: 04 aug 2012, 10:29
Gender: Trans FtM

Re: afvallen voor operatie FTM

Bericht door Minne »

Van calorieen tellen word je ook niet echt gelukkig en dan houd je het ook niet zo lang vol. Wat ik doe is, ik koop dingen als fruit enzo en als ik dan zin heb in iets zoets dan neem ik iets zoets, maar in plaats van snoep neem ik dan een peer ofzo. Ook zoet, maar ook gezond, dus je 'ik heb zin in iets zoets' gevoel is bevredigd maar je hebt ook iets gezonds gegeten, en na een tijdje wil je niet anders meer. Tenminste, ik heb liever een lekkere sappige appel dan een handje snoep of chocolade! M'n lijf is er inmiddels aan gewend. Zelfde voor hartig, heb ik zin in chips, neem ik een stukje kaas. Kaas is ook vet, maar in elk geval gezonder dan chips. Je went verrassend snel aan bepaalde dingen uit je dieet weghalen en andere toevoegen. En als je je er gezonder door gaat voelen is dat ook een motivatie!

Veel succes, het komt wel goed, als je eenmaal op weg bent en je hebt een heel mooi einddoel-je operatie! :D
Ted
Berichten: 298
Lid geworden op: 03 jan 2013, 13:29
Gender: Trans FtM

Re: afvallen voor operatie FTM

Bericht door Ted »

Het is al genoemd, maar sporten is echt een goeie zet. Niet alleen verbrand je daardoor meer dan je opneemt, ook psychisch heeft het een positief effect. Ik loop zelf hard, en begeleid ook mensen die willen gaan rennen, soort runningtherapie.
Mensen die goed op gewicht zijn, overgewicht hebben, wel of geen medicatie gebruiken; iedereen ondervindt een positief effect.
De kick dat je kan, en conditie opbouwt. De werking van endorfine, dat vrijkomt bij het rennen en voor een euforisch effect zorgt.
Er zijn goede schema's om het rustig aan op te bouwen, of apps.
Ik geef toe, ik ben heel erg voor hardlopen en niet iedereen heeft daar iets mee.
;)