Eetlust beïnvloed door HRT?

Gebruikersavatar
Danielle
Berichten: 973
Lid geworden op: 17 apr 2012, 19:53
Gender: Anders

Eetlust beïnvloed door HRT?

Bericht door Danielle »

Ik heb de laatste tijd, afgelopen twee maanden denk ik zo, het idee dat mijn eetlust langzaam wat minder wordt. Ik eet wel met plezier en alles. Maar de hoeveelheden die ik gewend was te koken en op te scheppen vind regelmatig gewoon te veel. Terwijl ik toch best een stevige eter altijd was, al zou je dat niet zeggen als je me ziet. :D Is het nou zo dat mijn eetlust/verbranding wordt beïnvloed door de hormonen? Dat ik van de oude mannelijke 2500 Kcal naar de nieuwe vrouwelijke 2000 (of wat mijn persoonlijke gemiddelde ook is) afzak?
Mijn transitieblog: Fading Gender
Minne
Berichten: 186
Lid geworden op: 04 aug 2012, 10:29
Gender: Trans FtM

Re: Eetlust beïnvloed door HRT?

Bericht door Minne »

Ik geloof dat het andersom(dus voor FtM) inderdaad zo is, dat je met testosteron ook een aangepaste verbranding en eetlust krijgt, dus waarom zou het met vrouwelijke hormonen niet net zo zijn? Best logisch eigenlijk!
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Eetlust beïnvloed door HRT?

Bericht door Anon20180501 »

Het is zo dat bij MTF door de hrt de spierkracht vermindert. Volume is een ander verhaal, die neemt af als de hoeveelheid en zwaarte van de verrichtte arbeid navenant afneemt. Gemiddeld zijn vrouwen ook kleiner dan mannen en een kleine motor draait ook langer op dezelfde hoeveel energie vergeleken een 500pk motor. Ik denk dat het een combinatie is van alle en wellicht nog meer factoren. :?

Liefs Daniela