Autisme en transgender

Psychologen en procedures
Plaats reactie
AmbjØrg
Berichten: 123
Lid geworden op: 05 aug 2018, 19:44
Gender: Trans MtF

Re: Autisme en transgender

Bericht door AmbjØrg »

Afbeelding
anon20181206
Berichten: 421
Lid geworden op: 30 dec 2017, 19:21
Gender: Trans MtF

Re: Autisme en transgender

Bericht door anon20181206 »

Nailed it ! :clap: :clap: :clap:
Gwenda
Berichten: 825
Lid geworden op: 06 nov 2016, 18:03
Gender: Trans MtF
Locatie: omg Leiden
Contacteer:

Re: Autisme en transgender

Bericht door Gwenda »

Nu snap ik waarom ik een spoorbaan heb
Wolfy_girl
Berichten: 361
Lid geworden op: 10 sep 2018, 17:54
Gender: Trans MtF
Locatie: Twente

Re: Autisme en transgender

Bericht door Wolfy_girl »

Ik kan eerlijk zeggen dat ik gedurende mijn leven meer gediscrimineerd ben om mijn autisme dan om mijn GD... Ik hoop dat dat inmiddels aan het veranderen is in onze maatschappij.
Ylse
Berichten: 757
Lid geworden op: 30 aug 2015, 20:39
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Oosterstreek (Friesland)

Re: Autisme en transgender

Bericht door Ylse »

All changes;
even the most longed for,
have their melancholy;
for what we leave behind us is a part of ourselves;
we must die to one life before we can enter another.

Anatole France
Wolfy_girl
Berichten: 361
Lid geworden op: 10 sep 2018, 17:54
Gender: Trans MtF
Locatie: Twente

Re: Autisme en transgender

Bericht door Wolfy_girl »

Ylse schreef: 20 sep 2018, 06:45 Een interessant artikel

https://www.socialevraagstukken.nl/colu ... e-meisjes/
Dit is een bekend iets wat ik al vaak gelezen heb.
AmbjØrg
Berichten: 123
Lid geworden op: 05 aug 2018, 19:44
Gender: Trans MtF

Re: Autisme en transgender

Bericht door AmbjØrg »

voor de zomer vakantie droeg ik jongens kleding primair daar naast meiden kleding sucondair had ik enorm last van mijn ass prikkels.
In de zomer vakantie bijna hele tijd in meiden kleding rond gelopen waren mijn ass prikkels bijna helemaal verdwenen, en de prikkels die er nog waren kon ik beter plaatsen en hanteren.
Na de vakantie weer jongens kledingbgaan dragen naar school kwamen de ass prikkels weer helemaal terug kon ik ze ook niet handelen.
Het ging zelfs zo slecht dat ik weer ben overgestapt naar meiden kleding.
Toen verdwenen de prikkels weer groten deels en kon ik de prikkels die er waren beter hanteren.
Nu draag ik al 2 weken fullltime meiden kleding mijn prikkels zijn nu nagenoeg verdwenen en mijn prestaties op school gaan zelfs vooruit.

Zal transsexueel zijn zo'n grote invloed hebben op het ass gebeuren??
Anon20190508
Berichten: 1249
Lid geworden op: 15 jul 2018, 20:35
Gender: Trans FtM

Re: Autisme en transgender

Bericht door Anon20190508 »

AmbjØrg schreef: 22 sep 2018, 17:39 voor de zomer vakantie droeg ik jongens kleding primair daar naast meiden kleding sucondair had ik enorm last van mijn ass prikkels.
In de zomer vakantie bijna hele tijd in meiden kleding rond gelopen waren mijn ass prikkels bijna helemaal verdwenen, en de prikkels die er nog waren kon ik beter plaatsen en hanteren.
Na de vakantie weer jongens kledingbgaan dragen naar school kwamen de ass prikkels weer helemaal terug kon ik ze ook niet handelen.
Het ging zelfs zo slecht dat ik weer ben overgestapt naar meiden kleding.
Toen verdwenen de prikkels weer groten deels en kon ik de prikkels die er waren beter hanteren.
Nu draag ik al 2 weken fullltime meiden kleding mijn prikkels zijn nu nagenoeg verdwenen en mijn prestaties op school gaan zelfs vooruit.

Zal transsexueel zijn zo'n grote invloed hebben op het ass gebeuren??
Is denk ik niet zozeer het feit dat je transseksueel bent, maar meer dat je jezelf bent. Je hoeft jezelf niet te verstoppen of te gedragen of presenteren op een manier waar je ongemakkelijk en/of 'anxious' van word, waardoor je rustiger in je hoofd word, waardoor je prikkels beter kan hanteren.
Als je niet transseksueel was maar bijvoorbeeld elke dag constant een enorm zware pompoen op je hoofd moest dragen en iedereen keek je erop aan en al dat, zou je ook die prikkels verminderen als je niet die pompoen hoefde te dragen.
:ugeek:
I want to skip stones on your skin, boy
And drown me in your water

🏳️‍🌈 #femaletotwink 🏳️‍🌈
janine2363
Berichten: 1034
Lid geworden op: 30 jul 2016, 18:21
Gender: Vrouw
Locatie: Hasselt

Re: Autisme en transgender

Bericht door janine2363 »

AmbjØrg schreef: 22 sep 2018, 17:39 Zal transsexueel zijn zo'n grote invloed hebben op het ass gebeuren??
Ik ben een Asperger persoon met heel sterk "de wereld zien zoals deze zou moeten zijn, los van wat de wereld is", maar vroeger enorm beperkt door het "moeten weten / begrijpen" voor ik verder kan, puur leunend op mijn gedachten kant, nauwelijks toegang tot mijn gevoelskant.

En nu ?

Wel, ik ben nog steeds een Asperger persoon, maar … … ik volg nu voornamelijk mijn gevoel, ik hoef niet te begrijpen wat gewoon "is" wat is dat is, "Nuff said". Opvallend genoeg zijn de vrouwen waar ik heel gemakkelijk een sterke band mee voel (of verliefd op wordt ;-) ) ook Asperger personen, en met dezelfde trek als ik heb, zien zij mij ècht, niet de buitenkant. Er is wel een verschil. Ik noem mijzelf wel eens "vrouw-in-opleiding", ik leef natuurlijk nog niet zolang als mijzelf, ik groei nog. Die vrouwen, zoals ik ze voel, hebben een gevoelsleven, en diepgang, groot en diep als een oceaan. Zoveel liefde en compassie als zij hebben. En ik ? Het groeit, maar in vergelijk, ik heb nog maar een klein meertje, maar dat komt wel goed :-)
Wolfy_girl
Berichten: 361
Lid geworden op: 10 sep 2018, 17:54
Gender: Trans MtF
Locatie: Twente

Re: Autisme en transgender

Bericht door Wolfy_girl »

Klein detail, maar... Asperger bestaat niet meer (en ook PDD-NOS). In de nieuwe DSM is dat allemaal samengevoegt tot "autisme spectrum stoornis".
Plaats reactie