Frustratie over transitie/stepwork

Psychologen en procedures
KeepzD
Berichten: 1304
Lid geworden op: 05 mei 2015, 21:45
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: Hij/hem
Locatie: Ede, GLD

Re: Frustratie over transitie/stepwork

Bericht door KeepzD »

Bregje schreef: 12 jul 2019, 00:53 Ik ben teruggegaan naar Tanja. Eerste gesprek daar weer gehad en voelde prettig en vertrouwd. Ook meteen besproken waar ik het de komende gesprekken over wil hebben, dus met beetje touwtjes in handen houden denk ik hier nu heel goed aan gedaan te hebben.

inschrijven bij vumc wilde mijn huisarts niet doen. Ik dacht met 2 jaar wachttijd moet ik die ernaast zetten, maar voor psychologie is de wachtlijst veel korter. Denk ik. Het is niet heel duidelijk want er staat wel weer bij 'interne verwijzing'. Maar goed voorlopig nog geen vumc inschrijving dus.
Bij het VUMC moet je sowieso eerst op intake komen. Daar is de wachttijd 2 jaar voor. Vanuit daar wordt je doorverwezen naar psychologie, wat op dit moment op +- 1 maand staat. Komt er dus op neer dat je hoe dan ook die 2 jaar op dit moment zit te wachten voor je een oproep bij het VU krijgt.
Forever myself
Claire Slingerland
Berichten: 78
Lid geworden op: 20 jul 2019, 11:22
Gender: Trans MtF

Re: Frustratie over transitie/stepwork

Bericht door Claire Slingerland »

Sander schreef: 04 jun 2019, 23:53 Ik loop bij T-Cendent. Stond wel op de wachtlijst bij Stepwork, maar kreeg daarbij een slecht gevoel mede door administratieve fouten en onzorgvuldig handelen.

Ik ben tot nog toe erg tevreden over T-Cendent. Van een wachtlijst is geen sprake en de afspraken verlopen soepel. Leuke gesprekken ook
Hi Sander, Goed te horen dat je tevreden bent over T-Cendent. Zo te zien doen zij alleen begeleiding. Verwijzen ze voor de hormonale en operatieve fase dan door weer naar VUMC? Hoe werkt dat precies?

Groetjes, Claire.
Lidi
Berichten: 137
Lid geworden op: 23 jul 2016, 11:38
Gender: Vrouw
Locatie: Dreischor

Re: Frustratie over transitie/stepwork

Bericht door Lidi »

Goede middag Claire,
ik stuur je ff een PB-tje
Me, myself and present I
Sander
Berichten: 512
Lid geworden op: 10 jan 2019, 23:14
Gender: Man

Re: Frustratie over transitie/stepwork

Bericht door Sander »

Hey Claire!

T-Cendent doet de diagnostiek en kunnen daarna doorverwijzen naar diverse artsen en chirurgen.

Voor de hormonen ga ik naar het Maxima medisch centrum, mastectomie bij Van Loenen en de phalloplastiek mogelijk in het buitenland.

Als je operaties in het VU wilt doen dien je daar wel ingeschreven te staan. Je komt dan net als ieder ander achteraan de wachtlijst te staan
AJpoekie
Berichten: 480
Lid geworden op: 25 mar 2018, 20:54
Gender: Trans FtM

Re: Frustratie over transitie/stepwork

Bericht door AJpoekie »

Ik heb wel écht goede ervaringen met Sam van Stepwork, jammer dat het bij jullie niet zo is.
(Toch reageer ik nog even om ook een ander beeld over hem te kunnen schetsen).

Ik begon ook met hem in Rotterdam, daarna ben ik meeverhuisd naar Amersfoort.
Vond hem erg empathisch in gesprekken, voelde me gehoord en hij kwam altijd terug op dingen die ik eerder had gezegd.
Het klikte erg goed.
Helaas kreeg ik vorige week te horen dat onze gesprekken gaan stoppen, hij gaat óók weg in Amersfoort. (Daarom schrijf ik in de verleden tijd).
Ik verwacht nog wel 1 of 2 gesprekken met hem te hebben en ben benieuwd naar wie ik overgedragen ga worden..

Ik denk dat het echt heel persoonlijk is of het wel of niet klikt met een psycholoog.
Naar Sam toe ben ik altijd assertief geweest, duidelijk gemaakt wat ik wel en niet prettig vond in de gesprekken en dat hielp.
Hij reageert inderdaad niet snel op de mail, maar als er iets urgents was, kon ik hem altijd bellen.

Ik schrijf dit niet om de discussie aan te gaan.
Maar gewoon, een verhaal heeft 2 kanten en bij iedereen verschilt het hoe zijn/haar klik is met een ander.
-Julian-

I don't want to be anything
Other than what I've been trying to be lately
[..]
I'm tired of looking around rooms wondering what I gotta do
Or who I'm supposed to be
I don't want to be anything other than me
AJpoekie
Berichten: 480
Lid geworden op: 25 mar 2018, 20:54
Gender: Trans FtM

Re: Frustratie over transitie/stepwork

Bericht door AJpoekie »

Kleine toevoeging nog, want ik kan mijn bericht niet bewerken.
Leef met jullie mee, de nare ervaringen die eenieder heeft meegemaakt..
-Julian-

I don't want to be anything
Other than what I've been trying to be lately
[..]
I'm tired of looking around rooms wondering what I gotta do
Or who I'm supposed to be
I don't want to be anything other than me
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Frustratie over transitie/stepwork

Bericht door Anon20230219 »

Tja ik heb nu een ander psychiater maar ook deze maakt er een potje van.
(Laatste gesprek was echt een drama te noemen wat ik met hem had, ik ga er niet over uit wijden.)
Het is maar goed dat ik zelf gaat bellen en dan uiteindelijk de verwijzing brief voor aangezicht chirurgie bij Brigitte Meijer te laten bezorgen.
Beloofde mij dat het supersnel geregeld zou gaan worden en vervolgens zijn we 12 weken verder en nu pas is er beweging in gekomen.
Dus het kan bij andere hulpverleners verkeerd gaan..
Lidi
Berichten: 137
Lid geworden op: 23 jul 2016, 11:38
Gender: Vrouw
Locatie: Dreischor

Re: Frustratie over transitie/stepwork

Bericht door Lidi »

Hoi Lisa,
12 weken wachten op een FFS is redelijk................ snel.
Mijn ervaringen bij en met Mevr Meijer zijn meer dan goed te noemen.
De wachttijd tussen eerste gesprek en eerste deel van de operatie was echter 9 maanden. :)
Me, myself and present I
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Frustratie over transitie/stepwork

Bericht door Anon20230219 »

Lidi schreef: 13 sep 2019, 10:21 Hoi Lisa,
12 weken wachten op een FFS is redelijk................ snel.
Mijn ervaringen bij en met Mevr Meijer zijn meer dan goed te noemen.
De wachttijd tussen eerste gesprek en eerste deel van de operatie was echter 9 maanden. :)
Ja ik reken inderdaad al op een jaar wacht tijd na het intake gesprek, heb wel afgeleerd te denken dat je transitie vloeiend zou kunnen verlopen.
Zal mij benieuwen wat eerder zal zijn, mijn borst vergroting of FFS...we zullen het mee maken.
Thomae
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 jul 2018, 13:40
Gender: Trans MtF
Locatie: Tilburg

Re: Frustratie over transitie/stepwork

Bericht door Thomae »

Wow wow wow!!!

Ik heb precies dezelfde ervaringen met Sam van Stepwork!!! Even serieus, maar dit is echt niet ok!

Iemand al overwogen richting de geschillencommissie te stappen of een procedure op te starten bij het tuchtcollege? Er staan mensen op de wachtlijsten die rekenen op hulp. Mogelijk belanden die dadelijk op de stoel tegenover Sam. Teleurstellend...
The Struggle Is Real
Plaats reactie