Nieuwe chat! Zie dit topic.

wachttijd VU

Psychologen en procedures
Matijs
Berichten: 842
Lid geworden op: 05 aug 2018, 17:16
Gender: Trans FtM
Locatie: België (Limburg)

Re: wachttijd VU

Bericht door Matijs »

Ik denk dat het moeilijk is om momenteel duidelijkheid te geven. Dat heeft te maken met dat er elke maand iets verandert en we rekening moeten houden met een terugval. Voorzichtig wordt elke stap gezet. Dan liever nog even wachten, zodat er geen mensen teleurgesteld worden.

Ik wacht bijvoorbeeld op een operatiedatum bij Van Loenen. Als ik ernaar vraag, geven ze een grove inschatting. Ze plannen momenteel elke maand wat mensen in. Eerst een maand doorkomen en dan verder kijken dus.

Maar nogmaals, ik begrijp jullie frustratie echt.. Gelukkig komt het langzaam weer op gang allemaal.
###
Gebruikersavatar
KeepzD
Berichten: 1304
Lid geworden op: 05 mei 2015, 21:45
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: Hij/hem
Locatie: Ede, GLD

Re: wachttijd VU

Bericht door KeepzD »

Lise schreef: 04 jul 2020, 22:11 Voor mij persoonlijk is het écht niet de teleurstelling dat men tijdens de corona-crisis stil lag. Alles lag stil en ik kan me ook wel voorstellen dat je nieuwe intakes niet via Skype doet (dat was voor mij een reden om juist voor de VU te kiezen).
Maar inmiddels is alweer een week of zes ??? van alles wel weer mogelijk, inclusief face-to-face. Ik ga allang weer naar mijn reguliere psych bijvoorbeeld. Dat de situatie per 1 juli dan precies hetzelfde lijkt te zijn als per 1 maart vind ik wel erg pijnlijk. In hun update hebben ze het "op een langzame manier weer veilig beginnen". Dat blijkt.

Ik hoop dat men beseft hoe belangrijk die wachtlijst is voor diegenen die er op staan: dan had ik het toch wel erg fijn gevonden als ik naast die wachtlijst wat meer context had gekregen over wat nu er nou precies wél gebeurd is sinds half mei. Ik bedoel, ik lees het hier van sommigen van jullie die klaarblijkelijk iets meer weten (hartstikke fijn..), maar dit kan de VU toch ook wel zelf communiceren naast de ontzettend algemene, inmiddels al weer zes weken oude update op hun website?

Dat dit zo vervelend is ligt natuurlijk niet alleen aan de VU, maar dat we kennelijk in een land leven waar van alles wel lukt, maar deze belachelijke wachttijden wegwerken al jarenlang onmogelijk blijkt. Maar dit helpt natuurlijk niet.
Je hebt helemaal gelijk Lise, het zou inderdaad mooi zijn als ze daar extra op zouden zetten nog.. De wachttijden zijn en blijven onacceptabel, het zou mooi zijn als dat ooit (voor wss de volgende generatie) wel beter geregeld wordt.
Forever myself
Timo3
Berichten: 22
Lid geworden op: 07 mei 2019, 15:44
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem/zijn

Re: wachttijd VU

Bericht door Timo3 »

Ik vind het ook oneerlijk dat jongeren die zich bij het Radboudumc hebben aangemeld maar 10-12 maanden hoeven te wachten, terwijl ik al 1,5 jaar wacht en waarschijnlijk nog lang niet aan de beurt ben.
eew
Berichten: 227
Lid geworden op: 16 jun 2020, 11:35
Gender: Trans FtM

Re: wachttijd VU

Bericht door eew »

Vandaag gehoord van iemand (volwassen) met een verwijzing uit mid oktober 2018 die op redelijk korte termijn is uitgenodigd voor een intake.
Gebruikersavatar
Vethrvolnir
Berichten: 2347
Lid geworden op: 27 mei 2019, 20:07
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem

Re: wachttijd VU

Bericht door Vethrvolnir »

echt wow. ze zullen wel merken dat ze straks mensen gaan oproepen die al blijken klaar te zijn met hun transitie. de vu staat stil. de wereld stroomt aan hen voorbij.
:shock:
Timo3
Berichten: 22
Lid geworden op: 07 mei 2019, 15:44
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem/zijn

Re: wachttijd VU

Bericht door Timo3 »

Grrrr, na heel veel mails sturen en meerdere keren bellen gehoord gekregen dat ik bovenop de 1,5 jaar die ik al wacht nog minimaal 1 jaar langer op de (jongeren)wachtlijst moet staan. 😡
Nu maar met de huisarts overleggen of België een optie is...
Weet iemand hoelang de wachttijd in Leuven of Gent is? Op hun sites kan ik niets vinden.
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3639
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: wachttijd VU

Bericht door Irene_de_Vreede »

Hoe het op dit moment is weet ik niet, maar een paar jaar geleden was het vergelijkbaar met AUMC.
Irene
Gebruikersavatar
Sander
Berichten: 512
Lid geworden op: 10 jan 2019, 23:14
Gender: Man

Re: wachttijd VU

Bericht door Sander »

T-cendent behandeld ook jongeren. Ik weet niet wat daar mogelijk is qua medisch traject, maar dat zou je eens kunnen vragen
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: wachttijd VU

Bericht door Eva »

Ik zou ook zeker contact opnemen met RadboudUMC in Nijmegen. Zij richten zich, zover mij bekend, met name op jongeren: https://www.radboudumc.nl/expertisecent ... -en-gender
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Gebruikersavatar
Nisss
Berichten: 223
Lid geworden op: 17 aug 2016, 21:21
Gender: Trans MtF
Locatie: Nederland

Re: wachttijd VU

Bericht door Nisss »

Ik las mee en reageer nu even. Ik denk dat we VU inmiddela moeten aanklagen. Wie doet mee?

Dit kan gewoon niet meer. Hele genderzorg is daar doodt volgens mij (met uitzondering van psychologen want dat hebben ze wel).

Een vriendin van mij die ongeveer 2 jaar later via stepswork begon , is inmiddels via een ander ziekenhuis afgelopen maand geopereerd. Het doet me enorm pijn om te zien dat ik en velen onder ons nog steeds niks te horen krijgen. (ik ben bijna aan het huilen nu)..