Nieuwe chat! Zie dit topic.

Wachttijd de Vaart

Psychologen en procedures
Gebruikersavatar
Geke76
Berichten: 543
Lid geworden op: 02 nov 2021, 20:20
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Zuid-Holland

Re: Wachttijd de Vaart

Bericht door Geke76 »

San(ne) schreef: 25 nov 2021, 12:17 Ik heb ook meerdere keren contact gehad met een secretarieel medewerker van De Vaart, maar eigenlijk altijd een positief gesprek gehad. Medewerkers waren vriendelijk.

Ik denk dat er sprake was van een miscommunicatie inderdaad. Hopelijk is je ervaring volgende keer beter.

Wat Jer zegt klopt: je kunt overal tegelijk op de wachtlijst staan, maar maar bij 1 tegelijk in behandeling zijn (grof gezegd). Je vraag of ze ook samenwerken met het Radboud snap ik, want Radboud wordt niet expliciet genoemd op de site van De Vaart. Echter, ik begreep dat ze naar veel meer instanties kunnen doorverwijzen, ook private chirurgen e.d. Radboud vast ook, maar zeker weet ik het niet.
Ik vermoed omdat het Radboud zo nieuw is qua transzorg, dit UMC gewoon nog niet op de site staat.
Dat laatste zal het ook wel zijn ja. Dank je!
Als trans wordt je niet iemand anders, je stopt met het zijn van iemand anders. :hbeat:
SearchingLady
Berichten: 97
Lid geworden op: 12 okt 2021, 08:39
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Wachttijd de Vaart

Bericht door SearchingLady »

Ik heb vandaag even gebeld met de Vaart. Ik sta nu op plek 12. Er staan nu 100 mensen op de lijst gaf ze aan. Wanneer ik aan de beurt ben voor de intake durfde ze niet te zeggen maar ik hoop januari. Ik sta ingeschreven sinds half september.
Gebruikersavatar
San(ne)
Berichten: 331
Lid geworden op: 24 jun 2021, 12:17
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Die/diens
Locatie: Utrecht

Re: Wachttijd de Vaart

Bericht door San(ne) »

Iemand die bij de Vaart zit en al zorgverzekeringen heeft vergeleken? Ik heb een aantal verzekeringen bekeken, maar allemaal hebben ze bij De Vaart nog staan "in onderhandeling".
Voor 2021 was De vaart bij de verzekeraars die ik vergeleken heb wel gecontracteerd (FBTO, Zilveren Kruis, Ditzo). Iemand hier al iets over gehoord vanuit De Vaart, die nu in behandeling is?

Kan me voorstellen dat dit nog voor einde van het jaar geregeld wordt, maar als de partijen er niet uit komen moet ik een restitutiepolis afsluiten. Dat zou in principe niet nodig zijn voor komend jaar nog en aangezien dat een stuk duurder is doe ik liever een naturapolis voor 2022.
Marian
Berichten: 44
Lid geworden op: 13 jul 2021, 21:15
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Wachttijd de Vaart

Bericht door Marian »

Van Zilveren Kruis heb ik vorige week begrepen dat De Vaart voor volgend jaar (2022) voor transgenderzorg meer geld gaat krijgen. De verwachting is dat De Vaart gecontracteerd blijft. De wachttijd tot de intake bedraagt momenteel minimaal 30 weken. De start van de diagnostiek duurt vervolgens nog eens minimaal 30 weken.
Gebruikersavatar
EvelienArts
Berichten: 108
Lid geworden op: 03 nov 2015, 13:53
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: Boxmeer

Re: Wachttijd de Vaart

Bericht door EvelienArts »

SearchingLady schreef: 02 dec 2021, 20:07 Ik heb vandaag even gebeld met de Vaart. Ik sta nu op plek 12. Er staan nu 100 mensen op de lijst gaf ze aan. Wanneer ik aan de beurt ben voor de intake durfde ze niet te zeggen maar ik hoop januari. Ik sta ingeschreven sinds half september.
ik sta sinds 21 september op hun wachtlijst +30 weken is dan maart als goed is. dus zou voor jou dan toch ook rond maart moeten zijn? Ik weet niet op welke plek ikzelf sta.
04-09-21 volledig uit de kast
10-02-22 aanpassing voornaam/geslacht BRP
03-03-22 eerste gesprek de vaart
29-08-22 start HRT
20-09-23 verwijzing SRS
14-12-23 start MKVelsen t.b.v. SRS
23-04-24 SRS bij MKVelsen :hbeat:
SearchingLady
Berichten: 97
Lid geworden op: 12 okt 2021, 08:39
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Wachttijd de Vaart

Bericht door SearchingLady »

EvelienArts schreef: 08 dec 2021, 17:01
SearchingLady schreef: 02 dec 2021, 20:07 Ik heb vandaag even gebeld met de Vaart. Ik sta nu op plek 12. Er staan nu 100 mensen op de lijst gaf ze aan. Wanneer ik aan de beurt ben voor de intake durfde ze niet te zeggen maar ik hoop januari. Ik sta ingeschreven sinds half september.
ik sta sinds 21 september op hun wachtlijst +30 weken is dan maart als goed is. dus zou voor jou dan toch ook rond maart moeten zijn? Ik weet niet op welke plek ikzelf sta.
Ik ben vandaag gebeld. Kan volgende week al voor het intakegesprek. Uiteindelijk dus 3 maanden gewacht voor het intakegesprek. Valt mij reuze mee.
Gebruikersavatar
EvelienArts
Berichten: 108
Lid geworden op: 03 nov 2015, 13:53
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: Boxmeer

Re: Wachttijd de Vaart

Bericht door EvelienArts »

SearchingLady schreef: 08 dec 2021, 21:16
EvelienArts schreef: 08 dec 2021, 17:01
SearchingLady schreef: 02 dec 2021, 20:07 Ik heb vandaag even gebeld met de Vaart. Ik sta nu op plek 12. Er staan nu 100 mensen op de lijst gaf ze aan. Wanneer ik aan de beurt ben voor de intake durfde ze niet te zeggen maar ik hoop januari. Ik sta ingeschreven sinds half september.
ik sta sinds 21 september op hun wachtlijst +30 weken is dan maart als goed is. dus zou voor jou dan toch ook rond maart moeten zijn? Ik weet niet op welke plek ikzelf sta.
Ik ben vandaag gebeld. Kan volgende week al voor het intakegesprek. Uiteindelijk dus 3 maanden gewacht voor het intakegesprek. Valt mij reuze mee.
Ik ben vandaag ook gebeld en heb volgende week donderdag (beeldbellen) een afspraak. voor mij ook zo iets ja, sneller dan de verwachte 30 weken (zou voor mij normaal gesproken pas rond maart zijn). Is dus goed dat ik me ook hier heb aangemeld want sta nu ong 6 maanden ook bij VUMC en Radboud op de wachtlijst. maar daar duurt het dus ng 1.5 jaar ofzo.
04-09-21 volledig uit de kast
10-02-22 aanpassing voornaam/geslacht BRP
03-03-22 eerste gesprek de vaart
29-08-22 start HRT
20-09-23 verwijzing SRS
14-12-23 start MKVelsen t.b.v. SRS
23-04-24 SRS bij MKVelsen :hbeat:
SearchingLady
Berichten: 97
Lid geworden op: 12 okt 2021, 08:39
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Wachttijd de Vaart

Bericht door SearchingLady »

EvelienArts schreef: 09 dec 2021, 14:51
SearchingLady schreef: 08 dec 2021, 21:16
EvelienArts schreef: 08 dec 2021, 17:01

ik sta sinds 21 september op hun wachtlijst +30 weken is dan maart als goed is. dus zou voor jou dan toch ook rond maart moeten zijn? Ik weet niet op welke plek ikzelf sta.
Ik ben vandaag gebeld. Kan volgende week al voor het intakegesprek. Uiteindelijk dus 3 maanden gewacht voor het intakegesprek. Valt mij reuze mee.
Ik ben vandaag ook gebeld en heb volgende week donderdag (beeldbellen) een afspraak. voor mij ook zo iets ja, sneller dan de verwachte 30 weken (zou voor mij normaal gesproken pas rond maart zijn). Is dus goed dat ik me ook hier heb aangemeld want sta nu ong 6 maanden ook bij VUMC en Radboud op de wachtlijst. maar daar duurt het dus ng 1.5 jaar ofzo.
Voor mij is het op locatie Almere. Interessant dat het voor jou beeldbellen is. Had je dat zelf aangevraagd of is de afstand naar de locatie ver?
Gebruikersavatar
EvelienArts
Berichten: 108
Lid geworden op: 03 nov 2015, 13:53
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: Boxmeer

Re: Wachttijd de Vaart

Bericht door EvelienArts »

Ze kwamen er eerst zelf mee, tenzij ik fysiek wilde maar gaf aan dat ik op die dag niet naar almere kon i.v.m. bila manager. Maar almere nog steeds 1 uur en 40 min met auto.
04-09-21 volledig uit de kast
10-02-22 aanpassing voornaam/geslacht BRP
03-03-22 eerste gesprek de vaart
29-08-22 start HRT
20-09-23 verwijzing SRS
14-12-23 start MKVelsen t.b.v. SRS
23-04-24 SRS bij MKVelsen :hbeat:
Gebruikersavatar
Geke76
Berichten: 543
Lid geworden op: 02 nov 2021, 20:20
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Zuid-Holland

Re: Wachttijd de Vaart

Bericht door Geke76 »

Almere zou ook mijn keuze zijn, mocht het zo ver komen, uurtje reizen is zeker te doen voor mij.
Fijn dat jullie op gesprek kunnen binnen de 30 wkn.

Ikzelf moest mijn verwijzing via de post toesturen alvorens ik de vragenlijst toegestuurd zou krijgen om daarna pas op de wachtlijst te komen. Een foto van de verwijsbrief was niet akkoord. Mijn reactie of een pdf kon en dan neem ik de verwijsbrief wel mee in de intake, is nu wel akkoord.
Want jeetje, iets op de post doen is niet meer van deze tijd hoor m.i. en het kost allemaal zo veel tijd op deze manier.
Bij PsyTrans was dit allemaal zo geregeld via de mail.
Als trans wordt je niet iemand anders, je stopt met het zijn van iemand anders. :hbeat: