Hulp met endo zoeken

Psychologen en procedures
Gebruikersavatar
EmilyFara
Berichten: 141
Lid geworden op: 10 sep 2021, 20:52
Gender: Trans MtF
Locatie: Breda

Hulp met endo zoeken

Bericht door EmilyFara »

Hoi allen! Had een vraagje. Ik heb vorige week met mijn huisarts gesproken en die heeft geen probleem met mij HRT voor te schrijven. Maar hij heeft er geen ervaring mee en voelt er niet comfortabel bij om het te beginnen. Maar als ik een endocrinoloog vind die mij het eerste recept stuurt en mijn huisarts informeert waar die op moet letten dan zal hij het recept overnemen. Hij zei dat ik misschien iemand in België moest vinden, of ergens anders. Ik heb GenderGP geprobeerd, maar ik heb geen creditcard en heb die ook liever niet.
Maar ik heb geen idee waar ik moet beginnen in België en of het uberhaupt een optie is. Of dat er misschien een endo in Nederland is die daar mee zou beginnen? Of wat anders? Ik kan het ook zelf kunnen hobbyen, maar ik heb liever dat het in mijn medisch dossier komt te staan ivm verdere behandelingen later die HRT voor een jaar als eis hebben.
Time will tell... sooner or later... Time will tell...
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3665
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Hulp met endo zoeken

Bericht door Irene_de_Vreede »

Ik acht de kans erg klein dat je een endo kunt vinden die "zomaar" even een recept uitschrijft.
Irene
Gebruikersavatar
EmilyFara
Berichten: 141
Lid geworden op: 10 sep 2021, 20:52
Gender: Trans MtF
Locatie: Breda

Re: Hulp met endo zoeken

Bericht door EmilyFara »

Ik verwacht het ook, maar wie niet waagt wie niet wint. En ik ben erg eigenwijs en doorzettend.
Time will tell... sooner or later... Time will tell...
Gebruikersavatar
Alice
Berichten: 1428
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

Re: Hulp met endo zoeken

Bericht door Alice »

Idd. Weinig kans dat je een endo vindt die jou kan helpen.
Je zou een prepaid creditcard kunnen gebruiken bij GenderGP.
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
MichaelV
Berichten: 41
Lid geworden op: 23 nov 2021, 14:21
Gender: Trans FtM

Re: Hulp met endo zoeken

Bericht door MichaelV »

Ik zou 100% bij gendergp beginnen. Ik heb me mid juli dit jaar aangemeld- begin september gestart met testosteron. Ze zeggen dat ze binnen 6 weken je kunnen voorzien van de zorg en ook een recept. Dat was bij mij eerder 8 weken maar vergeleken met 2 jaar is dat natuurlijk niks!
13-07-2021 | Aanmelding GenderGP
06-09-2021 | Begonnen aan T
01-04-2022 | Aanmelding PsyTrans
Gebruikersavatar
EmilyFara
Berichten: 141
Lid geworden op: 10 sep 2021, 20:52
Gender: Trans MtF
Locatie: Breda

Re: Hulp met endo zoeken

Bericht door EmilyFara »

MichaelV schreef: 26 nov 2021, 22:45 Ik zou 100% bij gendergp beginnen. Ik heb me mid juli dit jaar aangemeld- begin september gestart met testosteron. Ze zeggen dat ze binnen 6 weken je kunnen voorzien van de zorg en ook een recept. Dat was bij mij eerder 8 weken maar vergeleken met 2 jaar is dat natuurlijk niks!
Ja, inderdaad begonnen met hulp van mijn huisarts. Net de eerste bloedtest gehad en volgende week intake gesprek. Ben hoopvol!
Time will tell... sooner or later... Time will tell...
Marian
Berichten: 44
Lid geworden op: 13 jul 2021, 21:15
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Hulp met endo zoeken

Bericht door Marian »

MichaelV schreef: 26 nov 2021, 22:45 Ik zou 100% bij gendergp beginnen. Ik heb me mid juli dit jaar aangemeld- begin september gestart met testosteron. Ze zeggen dat ze binnen 6 weken je kunnen voorzien van de zorg en ook een recept. Dat was bij mij eerder 8 weken maar vergeleken met 2 jaar is dat natuurlijk niks!
Die 2 jaar is inmiddels 4 jaar. Wanneer je vandaag door je huisarts wordt doorverwezen naar de VU in Amsterdam duurt het minimaal 4 jaar voor je met hormonen kan beginnen.

Prognose planning:
1 december 2021 - doorverwijzing huisarts > VU
1 oktober 2024 - intakegesprek VU
1 mei 2025 - start diagnostiek psycholoog
1 december 2025 - start hormoonbehandeling
MichaelV
Berichten: 41
Lid geworden op: 23 nov 2021, 14:21
Gender: Trans FtM

Re: Hulp met endo zoeken

Bericht door MichaelV »

Marian schreef: 28 nov 2021, 17:48
MichaelV schreef: 26 nov 2021, 22:45 Ik zou 100% bij gendergp beginnen. Ik heb me mid juli dit jaar aangemeld- begin september gestart met testosteron. Ze zeggen dat ze binnen 6 weken je kunnen voorzien van de zorg en ook een recept. Dat was bij mij eerder 8 weken maar vergeleken met 2 jaar is dat natuurlijk niks!
Die 2 jaar is inmiddels 4 jaar. Wanneer je vandaag door je huisarts wordt doorverwezen naar de VU in Amsterdam duurt het minimaal 4 jaar voor je met hormonen kan beginnen.

Prognose planning:
1 december 2021 - doorverwijzing huisarts > VU
1 oktober 2024 - intakegesprek VU
1 mei 2025 - start diagnostiek psycholoog
1 december 2025 - start hormoonbehandeling
Ugh Ik las het gisteren inderdaad dat ze nu pas bezig zijn met aanmeldingen van mei 2019 :/ dat is echt te gek voor woorden.
Gender GP wordt steeds meer aantrekkelijk. Daarbij de juiste bloedwaarden checken is dan het belangrijkst als je langdurig ermee doorgaat zonder échte begeleiding
13-07-2021 | Aanmelding GenderGP
06-09-2021 | Begonnen aan T
01-04-2022 | Aanmelding PsyTrans