Oh, dus je betaald wel eigen risico hiervoor? daar ging het namelijk om. misschien verwarring.Trots_Spreeuw_Moeras schreef: 19 jul 2026, 21:21 Heel vreemd want ik krijg wel alles vergoed, buiten het eigen risico natuurlijk.
Alleen op progesteron zit een eigen bijdragen.
Vergoeding estradiol pleisters
-
Stil_Haas_Kikker
- Voornaamwoorden: Zij/haar
Re: Vergoeding estradiol pleisters
-
Trots_Spreeuw_Moeras
- Voornaamwoorden: Zij/Haar
Eigen risico betaal je altijd, links of rechts om. het is alleen de vraag waar het voor wordt ingezet ik was er in jan al door heen na de nieuwe blokkers en paar keer logopedie.Stil_Haas_Kikker schreef: 19 jul 2026, 21:24Oh, dus je betaald wel eigen risico hiervoor? daar ging het namelijk om. misschien verwarring.Trots_Spreeuw_Moeras schreef: 19 jul 2026, 21:21 Heel vreemd want ik krijg wel alles vergoed, buiten het eigen risico natuurlijk.
-
Stil_Haas_Kikker
Het is apart... ik zit bij VinkVink verzekering, en die schrijven op hun website, letterlijk:Trots_Spreeuw_Moeras schreef: 20 jul 2026, 05:43Eigen risico betaal je altijd, links of rechts om. het is alleen de vraag waar het voor wordt ingezet ik was er in jan al door heen na de nieuwe blokkers en paar keer logopedie.Stil_Haas_Kikker schreef: 19 jul 2026, 21:24Oh, dus je betaald wel eigen risico hiervoor? daar ging het namelijk om. misschien verwarring.Trots_Spreeuw_Moeras schreef: 19 jul 2026, 21:21 Heel vreemd want ik krijg wel alles vergoed, buiten het eigen risico natuurlijk.
"Voor geneesmiddelen geldt het eigen risico. Er is voor sommige geneesmiddelen ook een eigen bijdrage.
Voor de geneesmiddelen die op de lijst preferente middelen staan, hoef je geen eigen risico te betalen."
-
Stil_Haas_Kikker
Is al opgelost, helaas staan de twee merken niet op de lijst van "preferente medicijnen."
ik zie alleen staan: Ethinylestradiol Oraal. Helaas
Ook Ohra vergoed het niet:
https://www.ohra.nl/binaries/content/as ... 6-2027.pdf
Ben benieuwd of er een verzekeraar is die het wel vergoed zonder eigen risico aan te spreken...
Alvast uitgepluist:
VinkVink: eigen risico
Ohra: eigen risico
Menzis: Eigen risico
FBTO: geen eigenrisico, staat op hun preferentielijst: Sandoz 100mcg.
Zilveren Kruis: geen eigen risico, staat op hun preferentielijst: Sandoz 100mcg.
ik zie alleen staan: Ethinylestradiol Oraal. Helaas
Ook Ohra vergoed het niet:
https://www.ohra.nl/binaries/content/as ... 6-2027.pdf
Ben benieuwd of er een verzekeraar is die het wel vergoed zonder eigen risico aan te spreken...
Alvast uitgepluist:
VinkVink: eigen risico
Ohra: eigen risico
Menzis: Eigen risico
FBTO: geen eigenrisico, staat op hun preferentielijst: Sandoz 100mcg.
Zilveren Kruis: geen eigen risico, staat op hun preferentielijst: Sandoz 100mcg.
-
Stil_Haas_Kikker
Moet er wel bij zeggen dat we dit het beste aan de zorgverzekeraar zelf kunnen vragen... dat heb ik zojuist ook gedaan. VinkVink zegt dat het voor eigen risico is, omdat ze niet op de preferentielijst staat