Wie hebben jullie als psych?

Psychologen en procedures
Gebruikersavatar
Eveliene
Berichten: 612
Lid geworden op: 10 jul 2013, 15:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Almere

Re: Wie hebben jullie als psych?

Bericht door Eveliene »

Ik had eerst Brand Coumou en daarna Rinske schepers, allebei erg aardige en vooral betrokken mensen die niet moeilijk doen.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gebruikersavatar
Jennifer19
Berichten: 126
Lid geworden op: 11 feb 2014, 19:48
Gender: Vrouw
Locatie: Hoorn

Re: Wie hebben jullie als psych?

Bericht door Jennifer19 »

Van mijn intake weet ik niet meer , maar daarna met diagnose en rle Mevrouw peeters ben met haar zeer tevreden.
Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
LunaWeisse
Berichten: 406
Lid geworden op: 24 dec 2015, 23:52
Gender: Trans MtF
Locatie: Amstelveen

Re: Wie hebben jullie als psych?

Bericht door LunaWeisse »

Eveliene schreef:Ik had eerst Brand Coumou en daarna Rinske schepers, allebei erg aardige en vooral betrokken mensen die niet moeilijk doen.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Over dit gedeelte heb ik zelf hele andere ervaringen.

Ik weet niet meer wie ik bij de intake had, ook niet zo relevant. Eerst zou ik Anita wortel krijgen als psychologe voor de diagnostiek. Ik heb een zeer onaangenaam gesprek met haar gehad waarna ik het vu gebouw verliet met het humeur van een op de staart getrapte pofadder.
Wortel werd direct daarna ziek (had ik niets mee te maken, overigens) en kreeg vervolgens Rinske Schepers voor de rest van het traject.
Hoewel scheper lang niet zo erg is als wortel vind ik haar juist wel iemand die onnodig moeilijk doet en zeer weinig naar mij als persoon kijkt en meer een protocol slaafs opvolgt. Ik heb gen enkel moment gehad dat ik het gevoel kreeg serieus genomen te worden in mijn gevoel, of ook maar als mens.
Ze heeft, en is nogsteeds bezig met groen licht voor me uit te stellen zonder daarbij enigsinds een rede op te geven behalve 'ik vind het nog te vroeg'.
verder snapt ze blijkbaar niet dat er zoiets bestaat als verschil in mensen en dat niet alles bij iedereen werkt of uberhaupt van toepassing is.

Eerder dit jaar was Schepers op vakantie en had ik 2 keer Inge Bok als invaller, wie ik een buitengewoon sociaal en aardig mens vind en zou willen dat zij mijn vaste psychologe was geweest. Ik denk namelijk dat me dat heel veel woede, frustratie, verdriet en verloren tijd zou hebben gescheeld.
Horizons that host no scenery
Starless, unending skies
Then wakes the beastly void
...Starless unending skies
The dance of stardust stills
Drapes the mountains...

Winter Thrice!
Gebruikersavatar
Nisha
Berichten: 177
Lid geworden op: 16 mar 2017, 15:55
Gender: Trans MtF
Locatie: Limburg, nabij Venlo

Re: Wie hebben jullie als psych?

Bericht door Nisha »

Luk de Gijs.

En om eerlijk te zijn, hij is op zich ok. Maar er waren toch naar redene gezocht om het groenlicht toen toch uit te stellen (bijv. zelfstandig wonen, terwijl ik daar geen geld voor heb). Was toch heel wat getouw trek/kopzorg, en heeft mede geholpe om de depressie waar ik toen mee rondliep, erger te maken.
No flame burns forever, No glory lasts.
Under siege by the night, And so the day falls defeated.
Isabelle
Berichten: 525
Lid geworden op: 19 jun 2016, 02:38
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: Amsterdam

Re: Wie hebben jullie als psych?

Bericht door Isabelle »

Nisha schreef:Luk de Gijs.

En om eerlijk te zijn, hij is op zich ok. Maar er waren toch naar redene gezocht om het groenlicht toen toch uit te stellen (bijv. zelfstandig wonen, terwijl ik daar geen geld voor heb). Was toch heel wat getouw trek/kopzorg, en heeft mede geholpe om de depressie waar ik toen mee rondliep, erger te maken.
Zelfstandig wonen ? Je maakt geen grap ?
Ik ben benieuwt hoe hij dat kan onderbouwen, want ik vind het belachelijk en das nog zacht uitgedrukt :x .
'Ik loop met een depressie rond'> 'ja wij vinden het verstandig als u alleen gaat wonen' Alleen op dit punt al.
Sorry hoor dit soort dingen trek ik niet, maakt me zo ontzettend boos :x :x :x
Gebruikersavatar
Danielle
Berichten: 973
Lid geworden op: 17 apr 2012, 19:53
Gender: Anders

Re: Wie hebben jullie als psych?

Bericht door Danielle »

Halverwege diagnose geswitched naar Fuchs, daarvoor een ander (kan even niet op haar naam komen). Bij beide goede gesprekken gehad. Het gesprek dat de doorslag gaf voor de oestrogeen bij een mannelijke invaller gehad. Daar heb ik me in een krap uurtje naar de endocrinoloog toegepraat. Geen weerstand van gehad.
Irene schreef:dit komt me over als 'n elitaire opmerking. Waarom zou het travestieten en crossdressers louter :dance: gaan om sexuele fantasie? Ik kan me nog herinneren dat endo Mw. Klaver (VUmc) me zomaar vroeg hoe het stond met mijn ODOL? Dat leek me toch echt een vraag die wat meer met haar eigen fantasie had te maken :P
Eh, ik vind dat een vrij normale vraag voor een endocrinoloog. Aangezien het wel of niet meer hebben van een ochtenderectie het nodige zegt over de effecten van Cyproteron.
Mijn transitieblog: Fading Gender
Anon20190501
Berichten: 2212
Lid geworden op: 10 feb 2016, 22:37
Gender: Trans MtF

Re: Wie hebben jullie als psych?

Bericht door Anon20190501 »

Nisha schreef:Luk de Gijs.

En om eerlijk te zijn, hij is op zich ok. Maar er waren toch naar redene gezocht om het groenlicht toen toch uit te stellen (bijv. zelfstandig wonen, terwijl ik daar geen geld voor heb). Was toch heel wat getouw trek/kopzorg, en heeft mede geholpe om de depressie waar ik toen mee rondliep, erger te maken.
De vraag naar / aandringen op zelfstandig wonen heeft te maken met je sociale en economische draagkracht. Een transitie is op zich al geen akkefietje. Wanneer je niet in staat bent om financieel op eigen benen te staan is dit geen positieve indicator voor het verloop van het traject.

Don't shoot the messenger. Dit zijn niet mijn eigen woorden maar die van deskundigen (i.e. genderteam). Hetgeen niet wegneemt dat ik het er wel mee eens ben.

Overigens, het voordeel van geld is dat het in tegenstelling tot tijd en gezondheid in de meeste gevallen geen te schaars goed hóeft te zijn.
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
Gebruikersavatar
Nisha
Berichten: 177
Lid geworden op: 16 mar 2017, 15:55
Gender: Trans MtF
Locatie: Limburg, nabij Venlo

Re: Wie hebben jullie als psych?

Bericht door Nisha »

Sigrid schreef:
Nisha schreef:Luk de Gijs.

En om eerlijk te zijn, hij is op zich ok. Maar er waren toch naar redene gezocht om het groenlicht toen toch uit te stellen (bijv. zelfstandig wonen, terwijl ik daar geen geld voor heb). Was toch heel wat getouw trek/kopzorg, en heeft mede geholpe om de depressie waar ik toen mee rondliep, erger te maken.
De vraag naar / aandringen op zelfstandig wonen heeft te maken met je sociale en economische draagkracht. Een transitie is op zich al geen akkefietje. Wanneer je niet in staat bent om financieel op eigen benen te staan is dit geen positieve indicator voor het verloop van het traject.

Don't shoot the messenger. Dit zijn niet mijn eigen woorden maar die van deskundigen (i.e. genderteam). Hetgeen niet wegneemt dat ik het er wel mee eens ben.

Overigens, het voordeel van geld is dat het in tegenstelling tot tijd en gezondheid in de meeste gevallen geen te schaars goed hóeft te zijn.
Ik snap best dat financieel stabiliteit wel nodig is, ik heb dan ook aangetoont dat ik de huur betaal in het huishouden.
Maar ik vraag me wel af of dat echt ten koste moet gaan van de geestelijke stabiliteit.

Ik heb geen hekel aan mijn psych, maar het zou wel fijn zijn geweest als het anders was gelopen.
Isabelle schreef:
Nisha schreef:Luk de Gijs.

En om eerlijk te zijn, hij is op zich ok. Maar er waren toch naar redene gezocht om het groenlicht toen toch uit te stellen (bijv. zelfstandig wonen, terwijl ik daar geen geld voor heb). Was toch heel wat getouw trek/kopzorg, en heeft mede geholpe om de depressie waar ik toen mee rondliep, erger te maken.
Zelfstandig wonen ? Je maakt geen grap ?
Ik ben benieuwt hoe hij dat kan onderbouwen, want ik vind het belachelijk en das nog zacht uitgedrukt :x .
'Ik loop met een depressie rond'> 'ja wij vinden het verstandig als u alleen gaat wonen' Alleen op dit punt al.
Sorry hoor dit soort dingen trek ik niet, maakt me zo ontzettend boos :x :x :x
Zoals ik al zei, het zou wel fijn zijn geweest als het niet zo moeielijk had gelopen. Nadat ik groenlicht kreeg ging het nog eens mis, maar daar is dit topic niet voor.
No flame burns forever, No glory lasts.
Under siege by the night, And so the day falls defeated.
Gebruikersavatar
Jannet V
Berichten: 1311
Lid geworden op: 30 jun 2012, 20:06
Gender: Vrouw

Re: Wie hebben jullie als psych?

Bericht door Jannet V »

In het UMCG destijds Carel Jiawan, een hele aardige man die samen met mij de verplichte drie gesprekken heeft vol gemaakt omdat het protocol vereiste dat er minimaal drie gesprekken moesten plaatsvinden voordat hij groenlicht mocht geven. Geen gemelk of psychisch geneuzel in de diepere lagen van m'n geest maar gewoon leuke gesprekken.
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.
Vertrokken104
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 jul 2016, 23:42
Gender: Onzeker

Re: Wie hebben jullie als psych?

Bericht door Vertrokken104 »

Eva schreef:Ik had Luk Gijs. Een bijzonder beminnelijk mens met als negatieve eigenschap een zeer gebrekkig geheugen. Dat heeft nogal wat mensen flink verdriet opgeleverd en kostte mij bijna een jaar vertraging op weg naar mijn SRS. Vandaar een tip, welke behandelaar je ook hebt.

Zorg dat je pen en papier of iets anders hebt om notities op te maken.
Na het consult of gesprek ga je nog even in de wachtruimte zitten en schrijf je in enkele punten op wat er is besproken en vooral welke afspraken en/of toezeggingen er zijn gedaan.

Doen. Echt!
Bedankt voor deze waardevolle tip! Ga ik zeker doen, want helaas wordt er zoveel gezegd maar weinig gedaan.