Autisme en transgender

Psychologen en procedures
Gebruikersavatar
Ender
Transgender
Berichten: 2163
Lid geworden op: 20 aug 2016, 19:28
Gender: Trans FtM

Re: Autisme en transgender

Bericht door Ender »

dat zal het zijn.. xD
Gebruikersavatar
Fran
Berichten: 356
Lid geworden op: 11 mei 2014, 17:13
Gender: Trans FtM
Locatie: Amersfoort

Re: Autisme en transgender

Bericht door Fran »

@Nick

In essentie is er geen verschil, maar door opvoeding en maatschappelijke man/vrouw verwachtingen is er in de uitwerking en ontwikkeling van het autisme wel degelijk verschil.
Waar mannen vaak hun vreemde zelf mogen zijn wordt er van vrouwen verwacht dat ze zich aanpassen en "maar gezellig meedoen". Daarom wordt autisme bij vrouwen vaak later ontdekt, omdat het niet zo opvalt, maar dat aanpassen en over je eigen grenzen gaan houdt niemand eeuwig vol, dus op een gegeven moment volgen er burn outs etc. en daar komt dan een diagnose uit.
- Vanaf 4 mei Androgel
- Half juli Nebido, alleen door apotheekfout Sustanon meegekregen
- Sinds eind oktober wél aan Nebido
Gebruikersavatar
Venusss
Berichten: 577
Lid geworden op: 17 okt 2016, 23:12
Gender: Trans MtF
Locatie: omg. rotterdam

Re: Autisme en transgender

Bericht door Venusss »

@nick, ben je bekend met Theory of Mind?
Het brein ontwikkelt bij iedereen anders. Gemiddeld is dat pas vanaf 8 jaar en soms zelfs 4jaar.
Onderzoekers nemen veranderingen in hersenen waar naarmate iemands brein pas daarvoor rijp genoeg is
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3683618/
Liefs Iris
Als je niet gelukkig bent met jezelf kun je een ander ook niet gelukkig maken
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Autisme en transgender

Bericht door Anon20180311 »

Sorry citeer mezelf :
Nick schreef:Hoi Iedereen,

Er is geen verschil tussen, mannelijke of vrouwelijke autisme. Ook niet bij GD, borderline, depressie, schizofrenie, enz,..... ( deze laatste, mag geen transformatie kennen. Niet van mij hé, maar wettelijk).

Het verschil zit in hoe een ander het ziet of niet ziet. En het bij de vrouw of man-zijnde rol, een juiste plaats toekent.

Ps. naar mijn weten, staat GD totaal los van autisme, borderline, of wat dan ook,.......... Alleen las ik ergens wel, dat mensen met GD gevoeliger zijn.

Grtz Nick ;)


@ Schreef ik Fran.
@ Venusss Weet ik, ken ik.

Maar er is geen verschil, vrouw of man, het lijden is daarom niet minder. De behandeling, niet anders, enz,......

Grtz Nick ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Gebruikersavatar
Venusss
Berichten: 577
Lid geworden op: 17 okt 2016, 23:12
Gender: Trans MtF
Locatie: omg. rotterdam

Re: Autisme en transgender

Bericht door Venusss »

@nick zowel mannen als vrouwen kunnen dezelfde hersenprikkels ervaren zoals een ergernis of angst dat klopt, maar hoeft niet altijd omdat de belevenis voor iedereen anders kan zijn omdat het filter in het brein, ook het geslacht en identiteit anders werkt omdat iedereen uniek is.

Hier nog een leuk voorbeeld van stereotype verschil tussen beiden geslachten en het omgaan met informatie
http://www.telegraph.co.uk/men/the-filt ... ally-true/
Liefs Iris
Als je niet gelukkig bent met jezelf kun je een ander ook niet gelukkig maken
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Autisme en transgender

Bericht door Anon20180311 »

Venusss schreef:@nick zowel mannen als vrouwen kunnen dezelfde hersenprikkels ervaren zoals een ergernis of angst dat klopt, maar hoeft niet altijd omdat de belevenis voor iedereen anders kan zijn omdat het filter in het brein, ook het geslacht en identiteit anders werkt omdat iedereen uniek is.

Hier nog een leuk voorbeeld van stereotype verschil tussen beiden geslachten en het omgaan met informatie
http://www.telegraph.co.uk/men/the-filt ... ally-true/
Hihi Venusss,

Ik denk dat we, het zelfde bedoelen.
Thx voor de extra info.


Grtz Nick ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Autisme en transgender

Bericht door Nate_0 »

De behandeling zal wél verschillen, ook al is dat omdat de behandeling naar gelang de symptomen verschilt. De insteek zal wel min of meer hetzelfde blijven.
meerdere zakken met zaagsel
Gebruikersavatar
Nick1703
Berichten: 284
Lid geworden op: 13 aug 2017, 17:37
Gender: Man

Re: Autisme en transgender

Bericht door Nick1703 »

Ik ben ook gediagnosticeerd met Asperger, in die tijd een van de eerste meisjes die deze diagnose kreeg. Dus niet, ben een jongen (; Diagnose is gebaseerd op autistiforme kenmerken (ik ben heel slim, hoogbegaafd, maar weinig sociaal. Ik kan dingen letterlijk nemen, ik werk niet goed zonder opdracht want stel je voor dat ik het verkeerd doe) In omgevingen die ik goed ken functioneer ik echter goed, dan merk je amper iets van deze ' stoornis' Ik zie het ook niet als een stoornis, maar inderdaad, meer een onderdeel van mijn identiteit. Ik heb als kind zijnde nooit vrienden gehad, want ik was anders, de meisjes wilden niet met mij spelen en de jongens kon ik gezien mijn lichamelijke troubles niet bijhouden. Ja, als je eenzaam bent leer je ook niet sociaal te zijn. Ik ben zoals ik al zei hoogbegaafd op het verbale vlak, ik denk dat ik daardoor ook op een andere manier tegen de wereld aankijk. Ik wil alles analyseren, uit elkaar trekken, alles weten, kennis vergaren. Dat doe ik hele dagen, en mensen vinden dat vreemd. Als ik in een keer midden in een gesprek aan iemand vraagt: maar hoe verhoudt dat zich dan tot de wereldbevolking? Als je dat deelt valt het toch best wel mee? Dan denken mensen toch vaak, heb je hem weer, kan nooit eens losjes doen.
I am, who I am.
AnnaNannette
Berichten: 112
Lid geworden op: 24 aug 2017, 14:42
Gender: Vrouw

Re: Autisme en transgender

Bericht door AnnaNannette »

Diagnose van autisme bij vrouwen is anders dan bij mannen, vrouwen zijn vaker communicatief beter, zijn ook lastiger te diagnosticeren. Wat dit voor transvrouwen betekent weet ik niet. In 2005 kreeg ik de diagnose niet en in 2013 wel.
Gebruikersavatar
Nick1703
Berichten: 284
Lid geworden op: 13 aug 2017, 17:37
Gender: Man

Re: Autisme en transgender

Bericht door Nick1703 »

AnnaNannette schreef: 28 aug 2017, 11:33 Diagnose van autisme bij vrouwen is anders dan bij mannen, vrouwen zijn vaker communicatief beter, zijn ook lastiger te diagnosticeren. Wat dit voor transvrouwen betekent weet ik niet. In 2005 kreeg ik de diagnose niet en in 2013 wel.
Ik ben juist communicatief niet zo heel best. Ik heb moeite mezelf uit te drukken, dat vooral. Mensen vatten dingen die ik zeg op een andere manier op, vooral met emotioneel beladen dingen. Toch een man after all ;)
I am, who I am.