The Voice Book for Trans and Non-Binary People

Psychologen en procedures
Anon20190501
Berichten: 2212
Lid geworden op: 10 feb 2016, 22:37
Gender: Trans MtF

Re: The Voice Book for Trans and Non-Binary People

Bericht door Anon20190501 »

Lisa1973 schreef: 03 jan 2018, 18:21 .

Op zich kan ik best lang op vrouwelijke stem praten maar na verloop van langere tijd zakt de stem weer in.

Ander ding wat mij opvalt is dat als ik in het Engels praat ik nog ietsje hoger kan dan in het Nederlands, enige verklaring welke ik er voor geven kan is dat Engels niet mijn moeder taal is..
Hoi Lisa,

Die lagere stem na veel praten heb ik óók. Heb het met mijn logopediste besproken en dat is heel normaal. Kwestie van vermoeidheid en training.

Zelf heb ik het i.t t. jou wel moeilijker met vreemde talen.
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: The Voice Book for Trans and Non-Binary People

Bericht door Anon20230219 »

Ja de tijden waarin de stem weer begint terug te zakken worden al veel langer gelukkig.
Thuis praat ik veel tegen de vogels en ongemerkt praatte ik daar altijd al best in hoge stem tegen, omdat ze anders niet reageren als ik op normale stem tegen ze kwebbel..
Wat ook zeker helpt als ik merk dat mijn stem banden niet meer zo strak staan om dan even te bubbelen, eigenlijk al na een paar keer bubbelen voel je al verlichting.