Nieuwe chat! Zie dit topic.

Tanja van Hengelen (PII)

Psychologen en procedures
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Tanja van Hengelen (PII)

Bericht door Anon20230219 »

Hoi Bregje,

Hoop dat je vrijdag bij haar je hart kan luchten en natuurlijk verschrikkelijk dat het jou overkomen is, zo ga je niet met mensen om dat is heel simpel.
Misschien is er een optie dat je naar het VU kan instromen zonder dat je weer van punt 0 daar weer moet beginnen?

Maar had wel 1 kleine vraag en dat was het feit dat je vanwege winter depressie niet met hormonen zou kunnen starten...hoe ga je dat dan doen als je eenmaal HRT krijgt en het dan weer winter wordt dan?
Lijkt mij niet verstandig een seizoen het niet gaan gebruiken lijkt mij zo?

Liefs:Lisa
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Tanja van Hengelen (PII)

Bericht door Emma »

Zij-instroom bij het VUmc is nog steeds geen werkelijkheid. Er zijn wel beloften gedaan, dat wel.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Tanja van Hengelen (PII)

Bericht door Anon20230219 »

Ja het is mij ook zo verteld inderdaad dat ik bepaalde zaken bij Tanja afhandel en andere via het VUmc.
Dus zodoende mijn opmerking richting Bregje.
Gebruikersavatar
Alice
Berichten: 1426
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

Re: Tanja van Hengelen (PII)

Bericht door Alice »

Lisa1973 schreef: 31 aug 2017, 09:54 Ja het is mij ook zo verteld inderdaad dat ik bepaalde zaken bij Tanja afhandel en andere via het VUmc.
Zou dit maar eens heel goed navragen of dat mogelijk is. Standaard is dat je geheel opnieuw gediagnosticeerd wordt (na een wachttijd).
Zou ook niet eerlijk zijn t.o. diegene, die na een lange wachttijd, in het traject zijn en meemaakt dat er iemand tussendoor geschoven wordt en waardoor er mogelijk een nog langere wachttijd kan ontstaan.
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Tanja van Hengelen (PII)

Bericht door Anon20230219 »

Hoi Alice,

Het is mij zo verteld maar zal het zeker navragen bij het VU zelf nog.
Maarre ik ben ook al bijna een jaar bezig om ergens te komen en wordt ook links en rechts ingehaald.
Je kan er boos om worden maar wordt je niet echt in dank afgenomen.
En ik ben zelf ook door verschillende oorzaken binnen het VU van 25 naar 39 weken geschoven.
Dus weet er alles van als je steeds in de wacht gezet wordt.
Wat jij zegt dat dacht ik dus ook altijd, zodoende nog even navragen.

Liefs:Lisa
Gebruikersavatar
Bregje
Berichten: 243
Lid geworden op: 05 okt 2015, 22:12
Gender: Vrouw

Re: Tanja van Hengelen (PII)

Bericht door Bregje »

Nou dat was een prima gesprekje hoor! Volgens mij komt het allemaal goed. Ze gaf ook aan dat er een nieuw team is bij de Psycho Informa groep. Dat heet PITG. Psycho Informa TransGender. Dat is fijn want dan krijg ik misschien eens mensen aan de lijn die me wel gewoon juist aanspreken en misschien wel terugbellen als ze dat beloven.
Ik ben weer blij en heb er weer vertrouwen in.
Gebruikersavatar
Bregje
Berichten: 243
Lid geworden op: 05 okt 2015, 22:12
Gender: Vrouw

Re: Tanja van Hengelen (PII)

Bericht door Bregje »

Nog even een paar vragen van hierboven beantwoorden:

Zij-instroom bij het VUmc is niet mogelijk. Daar kom je weer op de wachtlijst en begint diagnose opnieuw. Zou een behoorlijke vertraging opleveren. Maar ik heb ook gewoon aan Tanja gevraagd: Wat als jij wegvalt door die schorsing? Worst-case scenario. Gaat hopelijk niet gebeuren. Maar dan kunnen we bij Alwin terecht. Die pakt het wel op waar Tanja gebleven is.

Winterdepressie: Die gaan we sowieso aanpakken. Kijken of er tekorten zijn en wat er verder gedaan kan worden om dit te verbeteren. Daarnaast is het het meest spannend op het moment dat je begint met hormonen en je lichaam moet gaan wennen aan het opnemen van oestrogeen ipv testosteron. Als een en ander ingeregeld is zou het weer een gewone winter moeten worden voor mij. Vandaar dat ik het liefst in de lente start. Maar het zou ook zomaar kunnen zijn dat ik op oestrogeen veel beter tegen winter kan. Dat zou natuurlijk helemaal mooi zijn. Er is maar één manier om daar achter te komen :D
Gebruikersavatar
Emma1981
Berichten: 105
Lid geworden op: 09 nov 2016, 23:41
Gender: Trans MtF

Re: Tanja van Hengelen (PII)

Bericht door Emma1981 »

Fijn om te horen dat het toch allemaal goed is gelopen Bregje, en bedankt voor het beantwoorden van wat vragen. Die vraag over wat-als ze geschorst wordt stond stond ook al op mijn lijstje voor mijn eigen afspraak later vandaag, fijn om te horen dat er een oplossing voor is die niet ~40 weken wachten bij het Vu inhoud.
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Tanja van Hengelen (PII)

Bericht door Jer158 »

Bregje schreef: 01 sep 2017, 15:33Ze gaf ook aan dat er een nieuw team is bij de Psycho Informa groep. Dat heet PITG. Psycho Informa TransGender.
Uitspraak "pittig" :D
Hung her from the branches of a mango tree
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3639
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Tanja van Hengelen (PII)

Bericht door Irene_de_Vreede »

Ik ga wel zien waar het schip strand. Ik heb komende week een ingelaste afspraak met mijn psych.
Irene