Tanja van Hengelen (PII)

Psychologen en procedures
Isabelle
Berichten: 525
Lid geworden op: 19 jun 2016, 02:38
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: Amsterdam

Tanja van Hengelen (PII)

Bericht door Isabelle »

Ik heb vernomen van iemand dat Tanja van Hengelen stopt bij de Psycho Informa groep.
Guess what; I heb net contact gehad met PII en het blijkt dat Tanja naar het buitenland vertrekt en via skype consulten gaat doen, en PII hierdoor niet met haar verder wil.

Heb haar net een mail gestuurd met de vraag in hoeverre ik haar keuze geinspireerd heb ;) Omdat we vrij lange mailwisselingen gehad hebben mbt buitenland, nederlandse transgenderzorg en ze mij voorstelde om alles via skype te doen.

Maar even afwachten. Wie weet past e.e.a. samen en is mijn plan om een europese transgenderkliniek vanuit hier te starten wel nog niet zo raar.

Hou je op de hoogte, laat jij het forum weten hoe het ermee staat mbt Tanja
Ik zal binnenkort zelf ook even bellen om het extra te bevestigen, maar ik vertrouw mijn contact in wat ze zegt.

Groetjes,
Isabelle
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Tanja van Hengelen (PII)

Bericht door Jer158 »

Ik ben geen voorstander van deze hele geruchtenmachine zoals die in de laatste week/weken op het forum plaatsvindt rond het al dan niet doorgaan van bepaalde instituten en individuen, daar er regelmatig een foute indruk wordt gewekt die mensen onnodig stress kan bezorgen. Dit bericht veroorzaakt voor zover ik kan zien voor de verandering gelukkig geen verwarring. ;)

Tanja heeft mij idd laten weten dat mijn traject verder zal gaan via Skype vanuit het buitenland. Behalve de eerste paar sessies hadden wij sowieso al Skypegesprekken, aangezien ik ook in het buitenland zit.
Hung her from the branches of a mango tree
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8018
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Tanja van Hengelen (PII)

Bericht door Emma »

Jer158 schreef:Ik ben geen voorstander van deze hele geruchtenmachine zoals die in de laatste week/weken op het forum plaatsvindt
Eh?

Je bedoelt dit bericht? viewtopic.php?f=31&t=4966 Dat is dus geen gerucht, en nooit geweest. Bovendien lijkt het me van het grootste belang dat we dat soort dingen hier bespreken, zodat mensen weten waar ze wel en niet terecht kunnen. Als er echt alleen geruchten zijn, worden die buiten het forum om toch wel besproken. Dan kunnen we maar beter er voor zorgen dat we hier de beschikbare informatie bij elkaar zien te krijgen. We zijn hier met veel meer mensen en we kunnen dus veel makkelijker achter een gerucht aan om het waarheidsgehalte te toetsen.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Tanja van Hengelen (PII)

Bericht door Jer158 »

Nee, Emma, over dat bericht heb ik het zeker niet.
Hung her from the branches of a mango tree
Gebruikersavatar
Mirthe_s
Berichten: 400
Lid geworden op: 21 jan 2016, 18:37
Gender: Trans MtF

Re: Tanja van Hengelen (PII)

Bericht door Mirthe_s »

Om het even simpel te houden:

Bevestigd door Tanja: Tanja gaat Emigreren en heeft de intentie om haar behandelingen via Skype voort te zetten.

Twijfel: Dat PII niet met haar verder wil. Ze was immers voor zover ik begreep eigenaar en is er eerder sprake van een verkoop.
Verder is er ook nog het verhaal dat zij de intentie had een losse transgender praktijk op te zetten. De toekomst daarvan kan gezien de emigratie nog niets over worden gezegd.

Grappig: Als reactie op mijn vraag, mag ik niet naar de nieuwe locatie komen: Op locatie blijven komen was ook mogelijk, alleen vergoedt de verzekeraar geen maandelijks ticket naar Curacao. Maar ik was van harte welkom :wship:
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3660
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Tanja van Hengelen (PII)

Bericht door Irene_de_Vreede »

Dat Tanja weg is (gaat) bij de PII was mij al langer bekend, dat is ook de reden dat men met de transgendertak gaat stoppen. Dit is geen gerucht, maar directe inf van de PII zelf.

(het skype verhaal kende ik nog niet)
Irene
Gebruikersavatar
Mirthe_s
Berichten: 400
Lid geworden op: 21 jan 2016, 18:37
Gender: Trans MtF

Re: Tanja van Hengelen (PII)

Bericht door Mirthe_s »

Irene_de_Vreede schreef:Dat Tanja weg is (gaat) bij de PII was mij al langer bekend, dat is ook de reden dat men met de transgendertak gaat stoppen. Dit is geen gerucht, maar directe inf van de PII zelf.

(het skype verhaal kende ik nog niet)
Waarbij er dus een verschil is tussen patienten bij Tanja van Hengel, en patienten bij andere psychologen, waarbij die mensen die een bericht hebben gekregen dat het traject bij PII inderdaad stopt.
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Tanja van Hengelen (PII)

Bericht door Anon20230219 »

Ok dus ik hoef waarschijnlijk 24 augustus dus niet richting Schoonhoven??
Ik zou mijn eerste gesprek dan krijgen bij haar maar dat gaat hem niet meer worden vermoed ik??
Curacao vind ik nogal een eind fietsen.
Het was mij niet bekend dat Tanja daar weg zou gaan..
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3660
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Tanja van Hengelen (PII)

Bericht door Irene_de_Vreede »

Mirthe_s schreef:
Irene_de_Vreede schreef:Dat Tanja weg is (gaat) bij de PII was mij al langer bekend, dat is ook de reden dat men met de transgendertak gaat stoppen. Dit is geen gerucht, maar directe inf van de PII zelf.

(het skype verhaal kende ik nog niet)
Waarbij er dus een verschil is tussen patienten bij Tanja van Hengel, en patienten bij andere psychologen, waarbij die mensen die een bericht hebben gekregen dat het traject bij PII inderdaad stopt.
Klopt, de mensen die bij een andere psychologe zitten dan Tanja kunnen gewoon blijven, maar moeten uitwijken voor HRT en SRS begeleiding.
Irene
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Tanja van Hengelen (PII)

Bericht door Anon20230219 »

Ik zal dan toch met PII gaan bellen want wil toch wel weten waar ik aan toe ben om eerlijk te zijn.