Nieuwe chat! Zie dit topic.

Antwoord minister op petitie, reactie P17 daarop

Psychologen en procedures
Isabelle
Berichten: 525
Lid geworden op: 19 jun 2016, 02:38
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: Amsterdam

Re: Antwoord minister op petitie, reactie P17 daarop

Bericht door Isabelle »

Vind dat jullie goed hebben gereageerd op de brief P17 !!
Ga zo door ;)


Wat betreft alle organisaties die allemaal meespelen. Ze dragen allemaal bij op hun eigen manier. De een heeft meer kritiek dan de ander.
Ik hinder me er vooral aan dat al deze organisaties niet meer te zeggen hebben.
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Antwoord minister op petitie, reactie P17 daarop

Bericht door Emma »

Frederique schreef:Volgens mij geldt het voor alle genoemde groepen dat ze dat regelmatig doen.
TNN lijkt zichzelf om te willen vormen tot een koepelorganisatie. Transvisie heeft me nog nooit iets gevraagd. Van Transvisie weet ik dat de voorzitter het te veel moeite vond om de grote Facebook groepen in de gaten te houden om te zien wat daar speelt. Ik vermoed dat P17 dat laatste wel doet. De Vereniging Genderdiversiteit heeft een website waar alles wat interessant zou kunnen zijn achter slot en grendel zit, alleen voor leden. Dan is er nog een organisatie waarvan we vorig jaar januari te horen kregen dat we niet mee mochten praten omdat we niet vroeg genoeg onze mond open hadden gedaan. En de vereniging T-Nederland begint net en heeft nog geen wapenfeiten.

Als je garantie op inspraak wilt, zul je bij een vereniging moeten zijn, of deel gaan uitmaken van bestuur of de harde kern van een van de andere organisaties. En als je wilt dat je stem effect gaat hebben, moet je je aansluiten bij een organisatie waar veel mensen zitten die hetzelfde willen als jij. Daarom zijn er veel verschillende politieke partijen, en zullen er ook meerdere organisaties zijn die transgenders vertegenwoordigen. Bij sommige transgenderorganisaties zijn dat de leden die men vertegenwoordigt, bij andere vertegenwoordigt men vooral het bestuur. Versnippering is onontkoombaar. Het zij zo.

Hoe het bij de vereniging T-Nederland zal gaan, geen idee. Wat mij betreft telt de stem van alle forumleden mee, en de stem van de mensen die we in het echt of op Facebook tegenkomen ook mee. Maar op een ledenvergadering telt uiteraard de stem van de leden het zwaarst.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Anon20190501
Berichten: 2212
Lid geworden op: 10 feb 2016, 22:37
Gender: Trans MtF

Re: Antwoord minister op petitie, reactie P17 daarop

Bericht door Anon20190501 »

Frederique schreef:Ik vind het hele gedoe van "wie representeert transgenders" vooral heel vermoeiend. Niemand representeert ALLE transgenders. P17, vereniging genderdiversiteit, TNN, patientenorganisatie Transvisie, Facebook-groep Verkeerde Aannames Transgender Zorg, Vereniging T-Nederland, niemand. Toch proberen we er (individueel en als groep) het beste van te maken. En laten we onze energie dan richten op "wat moet er veranderen" en "hoe bereiken we dat" in plaats van "wie representeert ons wel-of-niet"...
Maar voor mij als individuele transpersoon is het daarentegen wel belangrijk (te weten) wie mij vertegentegenwoordigt en zeker ook dat verenigingen of groepen niet zomaar vrijuit kunnen gaan pretenderen dat ze mij representeren alleen maar omdat ik ook transpersoon ben.

Ik ben lid van T-Nederland (en van andere T verenigingen). Daar heb ik bewust voor gekozen. Van een aantal andere transverenigingen en -groepen ben ik geen lid. Omdat ik het bijvoorbeeld niet eens ben met hun stand- en actiepunten. Zij moeten dan ook niet pretenderen "de" transgemeenschap (voor zover die al bestaat) te vertegenwoordigen. Ze vertegenwoordigen hun leden. Da's heel wat anders.

Enneuh, ik ben geen linguist, maar is "transgender" geen adjectief, en "transpersoon" de juiste term voor iemand die transgender is?
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
Frederique
Berichten: 170
Lid geworden op: 13 mei 2017, 19:56
Gender: Genderfluid

Re: Antwoord minister op petitie, reactie P17 daarop

Bericht door Frederique »

Als ik uitspraken doe, dan doe ik die -of- op persoonlijke titel, -of- namens de Facebook-groep Verkeerde Aannames Transgender Zorg. Nooit namens alle transgenders. Ik doe wel voorstellen waarvan IK denk dat die goed zijn voor ALLE transgenders. Maar voor mij een ander die iets anders roept waarvan die denkt dat het goed is voor ALLE transgenders, waarbij ik dat soms een goed en soms een slecht plan vind.

Ik ben ook geen Neerlandicus, maar voor mij klinkt transgenders logischer dan transpersoon oid. Geen probleem, toch?
Disclaimer:
- wanneer ik het over Informed Consent heb, dan bedoel ik (tenzij expliciet anders aangegeven) dit model.

Meer uitleg op http://www.StopGatekeeping.nl en http://www.BetterAssumptions.nl .
Gebruikersavatar
Mirthe_s
Berichten: 400
Lid geworden op: 21 jan 2016, 18:37
Gender: Trans MtF

Re: Antwoord minister op petitie, reactie P17 daarop

Bericht door Mirthe_s »

Frederique schreef:Als ik uitspraken doe, dan doe ik die -of- op persoonlijke titel, -of- namens de Facebook-groep Verkeerde Aannames Transgender Zorg. Nooit namens alle transgenders. Ik doe wel voorstellen waarvan IK denk dat die goed zijn voor ALLE transgenders. Maar voor mij een ander die iets anders roept waarvan die denkt dat het goed is voor ALLE transgenders, waarbij ik dat soms een goed en soms een slecht plan vind.

Ik ben ook geen Neerlandicus, maar voor mij klinkt transgenders logischer dan transpersoon oid. Geen probleem, toch?
Hi Frederique, ik ben benieuwd waarom je het naar jou toe trekt en de verdediging in gaat. Waarom is dat?
Frederique
Berichten: 170
Lid geworden op: 13 mei 2017, 19:56
Gender: Genderfluid

Re: Antwoord minister op petitie, reactie P17 daarop

Bericht door Frederique »

Omdat ik het ergerlijk vindt dat mensen zich afzetten tegen mensen die zich met alle energie die ze in zich hebben inzetten voor transgenders. Ik reken allerlei mensen daaronder: mensen van TNN, Transvisie, T-Nederland, P17 en ja, ik reken mijzelf daar ook onder. Als ik dan zie dat de hele discussie teruggebracht wordt tot een miezerige "wie heeft de grootste achterban" en "wie heeft het grootste recht van spreken als het gaat over transgenders in Nederland" en "wie mag wie vertegenwoordigen en waarom" dan word ik kwaad en dan denk ik oprecht "is dit nu waar we onze tijd en energie aan gaan verspillen?". Het voelt voor mij als wedstrijdjes ver plassen. Vermakelijk als je een jaar of 6 bent, maar we zijn zonder uitzondering ouder en (naar ik hoop) verstandiger. Ik voelde me aangevallen omdat ik soms ook namens een groep praat. En dus ook weet hoeveel energie dit soort onzin kost, waarbij ik meer dan eens dacht "deze tijd kan ik veel nuttiger besteden".

Nogmaals een oproep aan ons allen: ga uit van je eigen kracht en van de kracht van een ander. Ga samenwerken met zoveel mogelijk partijen, daar waar dit lukt ben je sterker dan dat je het alleen doet. Hanteer daar waar dat niet mogelijk is, het principe van "leven en laten leven" en ga niet ruziënd over straat. En steek je energie in het sterker maken van transgenders (bijv. via T-Amersfoort, T-Breda, GenderTalent, Midzomergrachtfestival, persoonlijke acties zoals interviews met kranten, werkgroep voorlichting van Vereniging Genderdiversiteit etc) en het optreden tegen situaties waar transgenders last van hebben en die -echt- niet kunnen (zoals bijv. acties tegen betutteling, gatekeeping, lange wachttijden etc). En steek je tijd in positieve, constructieve dingen in plaats van andere transgender-stichtingen / verenigingen / werkgroepen / whatever aan te vallen...
Disclaimer:
- wanneer ik het over Informed Consent heb, dan bedoel ik (tenzij expliciet anders aangegeven) dit model.

Meer uitleg op http://www.StopGatekeeping.nl en http://www.BetterAssumptions.nl .
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Antwoord minister op petitie, reactie P17 daarop

Bericht door Eva »

Aanvallen? Wie wordt er hier nu aangevallen?
De bedoeling is goede initiatieven, ook die van jou Frederique, ondersteuning te geven. Mandaat, weet je wel? Waarover we onlangs nog serieus spraken?
Als je dat als een aanval ervaart breng je me wel een beetje van m'n stuk.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Antwoord minister op petitie, reactie P17 daarop

Bericht door Emma »

Frederique,

Ik heb gewoon kritiek op de manier waarop er tot nu toe maar aangerommeld wordt. Iedereen lijkt een eigen agenda af te werken, op basis van wat men zelf heeft meegemaakt. Ik vind dat stuitend. Dat dat afwerken van eigen agenda regelmatig wel tot goede dingen leidt, doet daar niets aan af.

We zijn de vereniging T-Nederland niet gestart om zo veel mogelijk leden te verwerven. Als ik een vereniging met veel leden wil voorzitten begin ik wel wat anders, een club voor Minecraftspelers of zo, dan richt ik me niet op transgenders. We zijn ermee gestart omdat we veel te vaak hier op het forum en bij de avonden die we organiseren horen dat er niemand werkelijk luistert. We trekken ons dat aan en willen wél luisteren. En als dat betekent dat we initiatieven van anderen kunnen steunen doen we dat. Als het betekent dat we werk moeten oppakken dat elders blijft liggen, doen we dat. Meer mensen die voor de goede zaak werken is beter dan minder. En daarbij hoop ik dat TNN een koepel kan worden die overzicht heeft over wat er gebeurt, zodat er geen spelletjes gespeeld hoeven te worden, zoals af en toe gebeurt, waarbij bijvoorbeeld Transvisie roept dat anderen van de zorg af moeten blijven omdat dat 'hun terrein' is.

En ik herhaal nog maar een keer: je moet kunnen kiezen bij wie je je aansluit, bij wie je denkt dat die jouw belangen het beste kan behartigen. Want dat er grote verschillen tussen de groeperingen zijn, is overduidelijk.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Mirthe_s
Berichten: 400
Lid geworden op: 21 jan 2016, 18:37
Gender: Trans MtF

Re: Antwoord minister op petitie, reactie P17 daarop

Bericht door Mirthe_s »

Frederique,

Om jou te quoten: "Mensen mogen verschillende standpunten hebben over verschillende onderwerpen.".

Buiten misschien een individu of verkeerde interpretatie, vind ik het reuze meevallen met het afzetten tegen de verschillende groepen. Er is hier in dit topic vooral gepleit voor keuzevrijheid en de twijfel of men goed luistert naar de achterban.

Alleen maar goed dan toch ,dat we hier besluiten waar een individu wilt aansluiten? De vergelijking met de politiek is al getrokken. Uiteindelijk komt er een compromis en een middenweg, en ontstaat hopelijk die samenwerking waar je over schrijft.

Ik heb het gevoel, dat jou reacties niet gebaseerd zijn op dit topic zelf, maar op je ervaringen in het grotere geheel. Maar dan denk ik dat dit een eigen topic waardig is, evengoed als de discussie over keuzevrijheid hier niet meer thuis hoort.
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Antwoord minister op petitie, reactie P17 daarop

Bericht door Eva »

Het onderwerp is zeker een eigen topic waard, Mirthe, [url=htttps://t-nederland.nl/forum/viewtopic.php?f=47&t=5025]zie hier[/url].
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)