Tijdsbestek effecten hormonen

Psychologen en procedures
stella
Berichten: 172
Lid geworden op: 17 jul 2017, 09:50
Gender: Vrouw
Locatie: Tilburg

Re: Tijdsbestek effecten hormonen

Bericht door stella »

Aangezien ik nu ook nieuwsgierig was heb ik het tabelletje van het VU erbij gepakt. Aangezien ik geen scanner heb de bronvermelding van het VU geraadpleegd.

Veel wijkt het niet af van de andere tabellen. En natuurlijk is dit een ruim gemiddelde. Voor mij wijken alle tabellen tot nu toe af op het gebied van borstgroei. Dat begon al met 1,5-2 maanden.

Image
Bron: Hembree at al. JCEM 2009 https://pdfs.semanticscholar.org/e775/c ... 7ffbd5.pdf
NaomiClareNL
Berichten: 657
Lid geworden op: 01 apr 2012, 01:49
Gender: Vrouw
Locatie: Rotterdam

Re: Tijdsbestek effecten hormonen

Bericht door NaomiClareNL »

Ik zou me er niet op blind staren. Er zijn zoveel faktoren die meespelen dat je alleen kunt zeggen dat in een groep van 100 trans mannen of 100 trans vrouwen dit zo ongeveer zou kunnen kloppen.

Zaken als genetische aanleg, soort medicijnen, dosering e.d. verschillen voor een ieder op deze planeet dus blijft het een vuistregel.
Zonder te weten waar deze gegevens vandaan komen is het niet iets om je druk om te maken.

Interessant in deze is de vergelijking met anti depressiva. Normaa krijg je een standaard dosering en na een maand of drie gaan ze kijken of ze het moeten aanpassen. Erasmus MC hier in Rotterdam schijnt dit half jaar een proef te doen met een lichamelijk of genetisch onderzoek voordat je medicatie voorgeschreven krijgt. Lijkt me logisch.

Ik heb aan mijn psychiater gevraagd of ik daar bij kan al was het maar voor onderzoek. Zal wel niet lukken aangezien HRT niet officieel bekend staat als anti depressiva natuurlijk. En dat trans mensen waarschijnlijk zo wie zo buiten de boot vallen. Maar niet geschoten is altijd mis.
2018 There was a great war, the gods died, and the world ended.
So what's this, a dream?
Of course not. It's the world. It's ended lots of times. And then it continues, with fewer gods, and more stories.
That's not an end.
It is to the gods.
@MicroSFF