Nieuwe chat! Zie dit topic.

Zij-instroom operaties bij de VU vanuit Stepwork, De Vaart etc

Psychologen en procedures
Citizen Erased
Berichten: 405
Lid geworden op: 07 mar 2016, 14:19
Gender: Man

Re: Zij-instroom operaties bij de VU vanuit Stepwork, De Vaart etc

Bericht door Citizen Erased »

Nate_0 schreef: 09 dec 2017, 23:57 @Citizen Erased: Graag, ja.
Nou, vooruit dan. Je vraagt er zelf om:

Het bovenste deel van mijn bericht vond zijn oorsprong in reactie op de mogelijke zienswijze vanuit het VUmc; zoals er al staat snap ik heel goed dat die liever zouden samenwerken met een bewezen organisatie als een ander ziekenhuis (meerdere disciplines, budget, infrastructuur etc) dan een aantal psycho-ondernemers. Wat gebeurt er bij een zakelijk conflict? Wat als er eentje een wereldreis wil maken en de ander krijgt een burn-out?
Dan worden zij toch weer geacht de brokken op te rapen en een paar honderd patiënten in het bestand in te passen.. het is kortom geenszins een duurzame oplossing voor het structureel terugdringen van wachttijden. Armoe troef heet dat ook wel.
Op geen enkele wijze wil ik hiermee afbreuk doen aan de zorg die via de 'alternatieve route' aangeboden wordt en ik hoop ook van harte dat het voor diegenen die er van afhankelijk zijn uitpakt zoals ze hopen.. het kan voor een aantal mensen namelijk zeer zeker uitkomst bieden. Ik merk alleen op dat het risk-reward plaatje nogal scheef en onevenredig verdeeld is. Het is wat.

Dat degraderen van psycho-ondernemers doe je daarmee voornamelijk zelf (psycho-ondernemers zijn mijn favoriet) en dat komt waarschijnlijk omdat je op je packer getrapt bent door het onderste gedeelte van een -voor mijn doen- zeer genuanceerd stukje tekst waarin ik mij voorzichtig iets afvraag: of 't niet een beetje uit de klauwen loopt.
Jazeker, als ik iemand hoor zeggen dat 'ie testosteron wil om er "iets mannelijker" uit te zien, er niet aan moet denken een piemel te hebben en niet wenst te worden aangesproken met hij/hem dan durf ik me af te vragen of zo'n iemand op den duur niet beter af is bij een barbier en de herenafdeling van een Zweedse winkelketen in plaats van in een ziekenhuis.

Nu had ik 'als transgender zelf' van te voren al het donkerbruine vermoeden dat ik de minst gekwalificeerde persoon ben om me dit af te vragen, op straffe van goedkope indeling in het trannier-than-thou-kamp ('jij wel en anderen niet?').. en volledig in lijn met de tijdsgeest wordt er politiek correct op gehapt.
Hoe het ik het in mijn hoofd haal als onderdeel van een bepaalde groep iets kritisch te denken over diezelfde groep?
Ik heb persoonlijk niet zoveel op met circle jerks en vind dit soort hernieuwde verzuiling - die niet alleen bij de LHBTQ+-gemeenschap aan de orde van de dag lijkt te zijn - ronduit gevaarlijk. Het houdt mensen dom en maakt ze wereldvreemd (kijktip: "DWDD". Zichtbaar gepikeerd zijn op het moment dat de suggestie wordt gewekt dat jouw universum niet altijd parallel blijkt te lopen aan het universum van anderen).

Over het 'normaliseren' van het transgenderschap zeg ik het volgende: het gaat in korte tijd snel en het gaat met veel. Er is een reden dat "the Summer of Love" slechts één zomer bestrijkte en al die mensen elkaar niet nog steeds aan het suf krikken zijn op een grasveld. Iets dat in eens kan en gezien mag worden verwordt nog wel eens tot iets wat men geprobeerd moet hebben; totdat de zorgvuldig zelf gecreëerde werkelijkheid wordt ingehaald door de werkelijke werkelijkheid. En dan blijken de Youtubes, Reddits en Tumblrs van deze wereld wellicht niet zo'n accurate afspiegeling van de werkelijkheid als vooraf werd gehoopt.
Een deel denkt met warme gevoelens terug aan "the Summer of Love" omdat ze er geen of positieve gevolgen aan over hebben gehouden. Een nog veel groter deel vraagt zich af wat ze destijds in hemelsnaam aan het doen waren.
Hoe olijke hormonen en scalpels zich hiertoe verhouden mag je zelf invullen, zoveel is je wel toevertrouwd.
Anon20190501
Berichten: 2212
Lid geworden op: 10 feb 2016, 22:37
Gender: Trans MtF

Re: Zij-instroom operaties bij de VU vanuit Stepwork, De Vaart etc

Bericht door Anon20190501 »

Momentje, ik neem er even de popcorn bij.
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
Gebruikersavatar
Charlotte_C
Berichten: 767
Lid geworden op: 13 apr 2014, 09:51
Gender: Vrouw
Locatie: Omgeving Oosterhout (Nbr.)

Re: Zij-instroom operaties bij de VU vanuit Stepwork, De Vaart etc

Bericht door Charlotte_C »

:wship:
Sigrid schreef: 10 dec 2017, 18:00 Momentje, ik neem er even de popcorn bij.
However far we travel. Wherever we may roam. The center of the circle will always be our home
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: Zij-instroom operaties bij de VU vanuit Stepwork, De Vaart etc

Bericht door Anon20210626 »

Sigrid schreef: 10 dec 2017, 18:00 Momentje, ik neem er even de popcorn bij.
niet echt origineel .......
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Anon20190501
Berichten: 2212
Lid geworden op: 10 feb 2016, 22:37
Gender: Trans MtF

Re: Zij-instroom operaties bij de VU vanuit Stepwork, De Vaart etc

Bericht door Anon20190501 »

Renée schreef: 10 dec 2017, 19:01
Sigrid schreef: 10 dec 2017, 18:00 Momentje, ik neem er even de popcorn bij.
niet echt origineel .......
Maar is altijd lekker op een zondagavond.
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Zij-instroom operaties bij de VU vanuit Stepwork, De Vaart etc

Bericht door Jer158 »

Als we toch inhoudelijke discussie hebben ingeruild voor persoonlijke aanvallen: don't feed the trolls
Hung her from the branches of a mango tree
jessi3
Berichten: 46
Lid geworden op: 18 dec 2017, 02:51
Gender: Trans MtF
Locatie: Friesland

Re: Zij-instroom operaties bij de VU vanuit Stepwork, De Vaart etc

Bericht door jessi3 »

Marijn schreef: 08 dec 2017, 16:09 Ik weet dat er buiten de VU ook opties voor operaties zijn, maar kreeg specifiek de vraag voor de VU van iemand. Dus dat probeer ik uit te zoeken.
Huh? Ik dacht dat de laatste stand van zaken was, alleen UMCG+VU met een machtiging, en alle anderen op vooruitbetaling.

Op zich is het een andere vraag, maar wel een vraag die bij mij open staat :)


Laatste status update is trouwens dat er in Januari blijkbaar gesprekken zijn tussen het VU en Transvisie,Stepwork/de Vaart etc. over wachttijden en diagnose.

De ¨somatische zorgstandaard¨ transgenderzorg zal nog even op zich laten wachten.. Zou April worden, maar dat feest gaat niet door. Binnenkort een update op de site van Transvisie op dit vlak.