Nieuwe chat! Zie dit topic.

Lage dosis hormonen voor non-binary

Psychologen en procedures
Gebruikersavatar
Simon
Berichten: 579
Lid geworden op: 04 jan 2018, 19:59
Gender: Genderqueer
Locatie: Twente

Lage dosis hormonen voor non-binary

Bericht door Simon »

Hoi!

Ik ben helemaal op dreef, ben ik bang. :P

Een tijdje terug las ik een paar dingetjes over hormonen voor non-binaries.

https://nonbinary.miraheze.org/wiki/Hormone_therapy
Dit is zo snel het enige wat ik terug kan vinden, maar het komt er al met al op neer dat je als non-binary een lage dosis hormonen kan "nemen" (is dat het juiste woord? Zo niet, mijn excuses) om bepaalde geslachtskenmerken te ontwikkelen zodat je ook een aantal kenmerken hebt van het geslacht dat niet je oorspronkelijke geslacht is, om het zo maar even te verwoorden.

Is er iemand die hier ervaring mee heeft of mij hier meer over kan vertellen?

Groetjes,
Rémi
Groetjes,

Simon
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: Lage dosis hormonen voor non-binary

Bericht door Fay »

Ben wel benieuwd, wat je misschien bereikt is beter in je vel maar weinig uiterlijke veranderingen, als dat je goal is, zou dat moeten kunnen imo
Gebruikersavatar
Mr.X
Berichten: 936
Lid geworden op: 17 jun 2013, 15:08
Gender: Trans FtM

Re: Lage dosis hormonen voor non-binary

Bericht door Mr.X »

Het lijkt mij een heel risicovol iets, want je weet niet hoe je lichaam gaat reageren op hormonen. Je kan niet 'pick and choose' tussen de effecten die je wel en niet zou willen hebben. Zelfs met een lage dosis zou je dus al heel veel effecten kunnen hebben, of juist helemaal niks, of juist alleen maar de effecten die je niet zou willen etc. Geen idee of een arts dit aan zou durven.
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: Lage dosis hormonen voor non-binary

Bericht door Anon20210626 »

een 'lage 'dosis bestaat eigenlijk niet , iedereen reageert anders en wat laag voor de 1 is hoeft dat niet te zijn voor de ander .

sleutels ( hormonen ) en sloten ( receptoren )...........
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: Lage dosis hormonen voor non-binary

Bericht door Fay »

Uiteraard nooit zonder enige vorm van begeleiding , monitoring en onderzoek doen
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Lage dosis hormonen voor non-binary

Bericht door Jer158 »

Lage dosis bestaat wel, in zoverre dat je (endo) op lagere hormoonlevels kan mikken dan je normaal zou doen. Of dat in Nederland ook gebeurt/kan/mag, weet ik niet. Ik zie op YouTube veel (buitenlandse) nonbinary mensen die ofwel tijdelijk aan de testo gaan ofwel aan een 'lagere dosis'.

Zoals X aangeeft kun je idd niet kiezen welke veranderingen je eerste krijgt. Testo is een mannelijk hormoon dat het lichaam vermannelijkt en niet androgyniseert. Sommige veranderingen zijn omkeerbaar en om die te houden zul je testo moeten blijven slikken. Andere veranderingen zijn onomkeerbaar, wat betekent dat zodra je daar "last" van begint te krijgen je eigenlijk al net wat te laat bent om te stoppen.
Sommige nonbinary mensen hebben geen problemen met een mannelijk uiterlijk of komen er gaandeweg achter dat ze toch wat meer binair zijn dan ze dachten. Andere nonbinary mensen willen specifiek bepaalde kenmerken van de testo krijgen. Als ze geluk hebben lukt dat enigszins voordat er ook ongewenste kenmerken bij komen, maar ik heb ook mensen gezien die binnen enkele maanden (nog voor de zichtbare/hoorbare veranderingen) al gestopt waren omdat ze direct veranderingen kregen die ze absoluut niet wilden.

Ik neem aan dat je bekend bent met de (grote) community van nonbinary mensen op YouTube? Ik hoop dat je ook reacties krijgt van Nederlandse afab mensen die een vergelijkbare weg hebben afgelegd. Daar heb je het meeste aan
Hung her from the branches of a mango tree
jessi3
Berichten: 46
Lid geworden op: 18 dec 2017, 02:51
Gender: Trans MtF
Locatie: Friesland

Re: Lage dosis hormonen voor non-binary

Bericht door jessi3 »

Kan volgens mij niet, het lichaam draait goed op of testostoron of oestrogeen (en een hele kleine natuurlijk aangemaakte dosis van het andere hormoon)

In mijn geval leverde een lage dosis, slaapgebrek op

Ga niet prutsen, ga naar een endocrinoloog of vraag concrete en volledige ervaringen incl regimen van anderen
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: Lage dosis hormonen voor non-binary

Bericht door Anon20210626 »

Mooie tegenspraak , Jer Je hebt me exact gelijkgegeven met je laatste voorbeeld
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Gebruikersavatar
qtr
Berichten: 31
Lid geworden op: 21 aug 2017, 17:24
Gender: Transgender
Locatie: San Francisco

Re: Lage dosis hormonen voor non-binary

Bericht door qtr »

Wat mij hier verteld is, is als volgt: het is aan de zorgverlener om te zorgen dat je niet op medisch gevaarlijke bloedwaardes uitkomt, maar waar je je precies het beste bij voelt, dat kan die niet voor jou bepalen. Met binair/non-binair heeft dat verder niet eens noodzakelijk zo heel veel te maken. De één is het hem meer te doen om directe psychische werking van hormoonbehandeling, de ander wil maximale lichamelijke verandering; verschillende mensen reageren verschillend op dezelfde hormonen; enz.
(Ik woon in San Francisco. Sommige dingen gaan hier anders.)
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Lage dosis hormonen voor non-binary

Bericht door Nate_0 »

Wat is "de directe psychische werking" van hormoonbehandeling precies?
meerdere zakken met zaagsel