Help! Huisarts weigert verwijsbrief te schrijven

Psychologen en procedures
diederique
Berichten: 2045
Lid geworden op: 03 mei 2013, 17:27
Gender: Vrouw
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Help! Huisarts weigert verwijsbrief te schrijven

Bericht door diederique »

DylanKing1999 schreef: 11 jan 2018, 07:14 Ik probeer het nog een keer vandaag. Is alleen nog even afwachten tot ze open zijn. Maar ik heb er niet veel vertrouwen in.
Probeer de huisarts vooral te laten zien dat de verwijsbrief juist er voor zorgt dat jij met Stepwork de vragen langs gaat lopen die hij/zij heeft; weet je het zeker, doorzie je de gevolgen, is er toch niets anders. Een goede HA brandt hier geen vingers aan.
Liefs, Diederique

Roze50Plus; omdat je er niet alléén voor staat.
Volg mijn blog: http://diederique2.wordpress.com
Papa is een Meisje (http://www.boekenbestellen.nl/boek/papa-is-een-meisje)
Luuk
Berichten: 26
Lid geworden op: 12 jul 2017, 10:51
Gender: Trans FtM

Re: Help! Huisarts weigert verwijsbrief te schrijven

Bericht door Luuk »

Wat vervelend dat je huisarts zo dwars zit! Persoonlijk langsgaan lijkt mij wel een goed idee, dat is toch wat persoonlijker. Misschien kan je het hem dan wel duidelijk maken hoe belangrijk dit is voor jou
Nick1703
Berichten: 284
Lid geworden op: 13 aug 2017, 17:37
Gender: Man

Re: Help! Huisarts weigert verwijsbrief te schrijven

Bericht door Nick1703 »

De huisarts is niemand om te weigeren een verwijsbrief voor een genterteam te geven. Ik zal als ik jou was langsgaan bij hem, en duidelijk maken hoe persoonlijk en belangrijk deze kwestie voor jou is. Dat het je leven beheerst, en dat je recht hebt om hier zorg voor te krijgen.
I am, who I am.
DylanKing1999
Berichten: 41
Lid geworden op: 07 nov 2017, 10:46
Gender: Trans FtM

Re: Help! Huisarts weigert verwijsbrief te schrijven

Bericht door DylanKing1999 »

Ik heb het nogmaals geprobeerd vanochtend en hij weigert nogsteeds. Ik weet niet wat ik nog tegen hem moet zeggen. Ik ben zo van streek van al dit gedoe. Ik heb me al lang niet zo vervelend meer gevoeld over trans zijn. Het zal weer weken duren voordat ik een andere huisarts vind en hij zal mij wel niet zomaar een verwijsbrief schrijven zonder mij te kennen. Hoe kan een huisarts mij zo in de weg zitten? Ik ben zo van streek van dit allemaal ik wil weer opgeven.

Ik kan ook voorlopig niet bij hem langs gaan vanwege locatie, zoals ik al zei. Ik weet ik ook niet wat ik in persoon nog anders zou moeten zeggen en ik ben te van streek om hem te zien ook.
Laatst gewijzigd door DylanKing1999 op 11 jan 2018, 12:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Anon20190501
Berichten: 2212
Lid geworden op: 10 feb 2016, 22:37
Gender: Trans MtF

Re: Help! Huisarts weigert verwijsbrief te schrijven

Bericht door Anon20190501 »

Welke redenen geeft hij aan om je dit te weigeren?
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
Luuk
Berichten: 26
Lid geworden op: 12 jul 2017, 10:51
Gender: Trans FtM

Re: Help! Huisarts weigert verwijsbrief te schrijven

Bericht door Luuk »

Wat ik zou doen is contact op nemen met stepwork en de situatie uitleggen. Misschien weten hun welke stappen je nu het beste kan ondernemen.
DylanKing1999
Berichten: 41
Lid geworden op: 07 nov 2017, 10:46
Gender: Trans FtM

Re: Help! Huisarts weigert verwijsbrief te schrijven

Bericht door DylanKing1999 »

Hij gaf telkens geen reden. Hij zegt alleen dat hij geen verwijsbrief schrijft. Ik toen aan hem uitgelegd dat het niet de bedoeling is dat hij als gatekeeper speelt, zei hij dat dat inderdaad niet de bedoeling is. Maar alsnog schreef hij geen verwijsbrief. Toen moest hij erover overleggen met zijn collegas om een of andere reden. Dat gaat nu al vanaf de begin van de week telkens heen en weer. Vandaag zegt hij dat het tegen de regels is om een verwijsbrief te schrijven als hij niet het volledige beeld heeft (niet alleen in dit geval, gewoon in her algemeen). Ik heb hem al alles verteld wat ik kan bedeken. Dit had ik gelijk in mijn gesprek een halfjaar geleden gedaan (en nu weer) en toen vond hij dat ook niet goed genoeg om een verwijsbrief te schrijven. Hij heeft dus het volledige beeld allang gehoord maar blijft erom vragen.

Ik betwijfel dat Stepwork mij hierbij kan helpen, aangezien ze al geen afspraak konden inplannen zonder een verwijsbrief.
Anon20190501
Berichten: 2212
Lid geworden op: 10 feb 2016, 22:37
Gender: Trans MtF

Re: Help! Huisarts weigert verwijsbrief te schrijven

Bericht door Anon20190501 »

DylanKing1999 schreef: 11 jan 2018, 13:07 . Hij heeft dus het volledige beeld allang gehoord maar blijft erom vragen.
Heb je hem al gevraagd welke concrete elementen er nog ontbreken opdat zijn beeld volledig zou zijn? Wanneer je niet weet wat er ontbreekt kan je het hem ook niet geven, natuurlijk.

Overigens is het niet aan de huisarts maar aan het genderteam om het beeld helder en compleet te krijgen. Tenminste, dat is wat ik begrepen heb over de werkwijze in NL.

In BE kan je meteen naar het genderteam stappen.
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
Alice
Berichten: 1426
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

Re: Help! Huisarts weigert verwijsbrief te schrijven

Bericht door Alice »

DylanKing1999 schreef: 11 jan 2018, 13:07 Ik betwijfel dat Stepwork mij hierbij kan helpen, aangezien ze al geen afspraak konden inplannen zonder een verwijsbrief.
Zou zeker contact opnemen met Stepwork. Het gaat niet over jouw genderproblematiek maar om het weigeren van een verwijsbrief. Mogelijk kan S in gesprek gaan met die weigerarts en e.e.a. verduidelijken wat S doet/kan doen voor jou.
Anders zou je ook nog contact op kunnen nemen met je verzekeraar mogelijk voor een 2nd opinion bij een andere arts maar ik zou eerst met S in gesprek gaan.
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Nisss
Berichten: 223
Lid geworden op: 17 aug 2016, 21:21
Gender: Trans MtF
Locatie: Nederland

Re: Help! Huisarts weigert verwijsbrief te schrijven

Bericht door Nisss »

Ga opzoek naar een andere huisarts. Je kan beter paar weekjes w8ten dan met je huidige arts in discussie gaan telefonisch. Je zegt ook dat je niet in de gelegenheid bent om langs te gaan. Des te meer zou ik in jouw schoenen gelijk al aanmelden bij een andere huisarts.

Je zegt ik ga het weer opgeven. Dan vraag ik mij af hoe sterk je gevoel is. Je zit nog helemaal aan het begin. Opgeven is dan toch geen optie? Gesprekken die je zal krijgen met psych zou je uiteindelijk echt goed doen!

Nu ik je reacties lees, lijkt het alsof hij totaal niet achter ts situaties staat. En dit zeg ik omdat hij eigenlijk niks te zeggen heeft.
Huisartsen moeten patiënten helpen en niet tegenwerken!
Plaats reactie