Help! Huisarts weigert verwijsbrief te schrijven

Psychologen en procedures
beautifulgirl
Berichten: 13
Lid geworden op: 13 jan 2018, 15:38
Gender: Vrouw

Re: Help! Huisarts weigert verwijsbrief te schrijven

Bericht door beautifulgirl »

Best Dylan,

Zou ik je mogen aanraden om contact op te nemen met transvisie? via http://www.transvisie.nl , en transgendernetwork via http://transgendernetwerk.nl ?

Deze twee organisaties komen op voor rechten van lgbti+ mensen in Nederland. Ze organiseren ook regelmatig ontmoetingsgroepen per categorie, dus bijvoorbeeld transman groepen, transvrouw groepen, jongerengroepen. Ook zijn er veel projecten waarin je je tijd kan besteden.

Ik weet dat het niet fijn is om door de dag heen te gaan als dit eenmaal meemaakt. Het zou zeer jezelf bevorderen als je dus regelmatig ook in je dagelijkse leven met anderen erover praat diezelfde soort ervaringen aan het opdoen zijn.

Je zult dan langzamerhand merken dat je niet de enige bent.

Ik ben zelf niet van die twee organisaties, maar ga zo ook weer met hen aan de slag, ook om mijn sociale kring te versterken.

Wie weet komen we misschien elkaar tegen, en heb je positiviteit bereikt.

Vele vriendelijke groeten.
DylanKing1999
Berichten: 41
Lid geworden op: 07 nov 2017, 10:46
Gender: Trans FtM

Re: Help! Huisarts weigert verwijsbrief te schrijven

Bericht door DylanKing1999 »

Waarschijnlijk goed nieuws iedereen! Ik heb contact opgenomen met een huisartskliniek hier in de buurt en ze zeiden dat ik zomaar zonder afspraak langs kon komen en de assistente kon vragen voor mijn verwijsbrief. De assistente bepaald dan ter plekke of ik gelijk een verwijsbrief krijg of een afspraak moet maken met de huisarts. Ik heb donderdag pas tijd om langs te gaan, maar met een beetje geluk heb ik dan gelijk ook mijn verwijsbrief! Ik houd jullie op de hoogte.
Arthas
Berichten: 123
Lid geworden op: 01 mar 2017, 22:46
Gender: Trans FtM

Re: Help! Huisarts weigert verwijsbrief te schrijven

Bericht door Arthas »

DylanKing1999 schreef: 15 jan 2018, 11:33 Waarschijnlijk goed nieuws iedereen! Ik heb contact opgenomen met een huisartskliniek hier in de buurt en ze zeiden dat ik zomaar zonder afspraak langs kon komen en de assistente kon vragen voor mijn verwijsbrief. De assistente bepaald dan ter plekke of ik gelijk een verwijsbrief krijg of een afspraak moet maken met de huisarts. Ik heb donderdag pas tijd om langs te gaan, maar met een beetje geluk heb ik dan gelijk ook mijn verwijsbrief! Ik houd jullie op de hoogte.
nice Dylan! lets hope it works out
beautifulgirl
Berichten: 13
Lid geworden op: 13 jan 2018, 15:38
Gender: Vrouw

Re: Help! Huisarts weigert verwijsbrief te schrijven

Bericht door beautifulgirl »

Lets hope for the best Dylan. Goed zo.
DylanKing1999
Berichten: 41
Lid geworden op: 07 nov 2017, 10:46
Gender: Trans FtM

Re: Help! Huisarts weigert verwijsbrief te schrijven

Bericht door DylanKing1999 »

Vandaag naar de huisartskliniek geweest. Helaas kan ik geen verwijsbrief meekrijgen totdat mijn dossier binnen is. Ze zeiden dat ik ergens halverwege volgende week moest bellen of het al geregeld was. Ze hebben verder niet gekeken naar waar de verwijsbrief voor is, dus hopelijk wordt dit niet als nog een probleem en krijg ik ook werkelijk mijn verwijsbrief. Het is wel teleurstellend dat ik alweer een week moet wachten. Het is dan inmiddels al haast een maand verder sinds dat ik begonnen was met mijn zoektocht voor een verwijsbrief. Ik hoop daarom dat, als ik eenmaal bij Stepwork ben, zij mij wel snel toestemming geven voor een officiële naamwijziging. Het is namelijk heel belangrijk voor mij dat dit helemaal geregeld is voor het einde van het schooljaar. Van wat ik gelezen heb, krijg je normaal gesproken toestemming na ongeveer 6 maanden, wat net te laat zou zijn. Al helemaal met de tijd die het kost voordat het doorgevoerd is. Ik heb volgens mij ook gehoord van iemand gelijk bij het eerste gesprek al toestemming kreeg. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik hoop dat dit voor mij ook kan gebeuren aangezien ik al verder ben dan de meeste mensen die binnen komen (inmiddels 6 maanden onofficieel aan de hormonen).
diederique
Berichten: 2045
Lid geworden op: 03 mei 2013, 17:27
Gender: Vrouw
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Help! Huisarts weigert verwijsbrief te schrijven

Bericht door diederique »

Hoi, ik hoop voor je dat je meteen die verwijsbrief krijgt, houd er alleen rekening mee dat je de verwijsbrief niet zomaar krijgt. Het is niet zomaar iets dat je vraagt. Mogelijk zal de huisarts er in een of twee gesprekken wat meer gevoel bij willen krijgen; hij kent je immers nog niet eens.
Laat zien dat je de stap naar Stepwork wil om het juist met deskundigen nog eens goed door te lopen. Leg niet teveel nadruk op het feit dat je al hormonen gebruikt; de meeste artsen houden daar niet zo van.
Succes.
Liefs, Diederique

Roze50Plus; omdat je er niet alléén voor staat.
Volg mijn blog: http://diederique2.wordpress.com
Papa is een Meisje (http://www.boekenbestellen.nl/boek/papa-is-een-meisje)
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Help! Huisarts weigert verwijsbrief te schrijven

Bericht door Jer158 »

Je krijgt je brief voor naamswijziging uiterlijk bij groen licht voor de hormonen (dus aan het einde van de diagnostische fase). Bij Stepwork duurt dat meestal geen 6 maanden. Ik zit niet bij Stepwork, maar kreeg bij mijn derde gesprek (na 1 maand, niet 6) al de brief mee o.a. omdat ik daar een goede reden voor had. Dat je al aan het selfmedden bent is leuk voor je (als je het veilig doet), maar dat betekent niet dat welk balletje dan ook sneller gaat rollen.
Hung her from the branches of a mango tree
Ylse
Berichten: 757
Lid geworden op: 30 aug 2015, 20:39
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Oosterstreek (Friesland)

Re: Help! Huisarts weigert verwijsbrief te schrijven

Bericht door Ylse »

Ik wil je niet nog meer frustreren maar ik vrees dat je zal moeten leren om geduld te hebben met bepaalde processen. Je start nu net in je traject en je wilt alles eigenlijk gisteren al geregeld hebben. Dat gaat niet lukken.

Probeer die haast los te laten, dat geeft meer rust en is waarschijnlijk beter voor je gemoedsrust.

Ik heb alles al zo'n beetje achter de rug en ik vond het af en toe wel fijn dat er wat meer tijd genomen werd. Je maakt dan ook minder snel overhaaste beslissingen.

Uiteraard is bovenstaande mij mening en kan ik niet voor jou spreken.
All changes;
even the most longed for,
have their melancholy;
for what we leave behind us is a part of ourselves;
we must die to one life before we can enter another.

Anatole France
DylanKing1999
Berichten: 41
Lid geworden op: 07 nov 2017, 10:46
Gender: Trans FtM

Re: Help! Huisarts weigert verwijsbrief te schrijven

Bericht door DylanKing1999 »

Super goed nieuws iedereen! Ik heb mijn verwijsbrief!!! Ik ben echt zo blij nu. Ik dacht dat ze zouden bellen van "nee de huisarts wilt je toch eerst spreken", maar nee. Vandaag kreeg ik een telefoontje dat hij voor me klaar lag. Dus ben hem gelijk gaan halen en zodra ik weer thuis was heb ik het gelijk naar Stepwork gemaild. Hopelijk heb ik over een paar weken gelijk mijn eerste gesprek.

Bedankt voor al het advies iedereen! Zonder jullie had ik het waarschijnlijk niet volgehouden.

Ik bedoelde overigens niet te zeggen dat ik door de hormonen voorrang krijg ofsow. Ik bedoelde er meer me te zeggen dat ik dus al even weet dat ik trans ben en allang niet meer twijfel enz., zoals de meeste mensen die daar beginnen. Dus hopelijk gaat daardoor sneller dan voor de mensen die nog twijfelen of ze wel echt trans zijn. Maar als het meestal al niet 6 maanden duurt om toestemming voor een naamswijziging te krijgen dan komt het wel goed. Mijn gehaast is meer omdat ik echt voor het eind van het schooljaar officieel mijn naam gewijzigd moet hebben.
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Help! Huisarts weigert verwijsbrief te schrijven

Bericht door Jer158 »

Super goed nieuws, Dylan!
Hung her from the branches of a mango tree
Plaats reactie