stepwork, psyq/transvisie zorg, devaart ofpsytrans?

Psychologen en procedures
beautifulgirl
Berichten: 13
Lid geworden op: 13 jan 2018, 15:38
Gender: Vrouw

stepwork, psyq/transvisie zorg, devaart ofpsytrans?

Bericht door beautifulgirl »

Hallo lieve mensen.

Welke van deze vier bevelen jullie aan om straks naartoe te gaan?
(1) Stepwork
(2) Psyq/transvisie zorg
(3) Devaart
(4) Psytrans
trouwens (3) en (4) werken nu volgens mij samen.

Kwa wachttijden zijn ze allemaal hetzelfde denk ik, hoewel van stepwork de wachttijd niet zo bekend is.

Welke van die vier zal niet moeilijk doen over het beginnen met hrt en real life, en er niet 3 tot 6 maanden of 15 gesprekken van maken?

Enige ervaring?

Ik ben heel blij met jullie tips.

Dank jullie wel.
Annet
Berichten: 422
Lid geworden op: 18 apr 2017, 10:04
Gender: Vrouw

Re: stepwork, psyq/transvisie zorg, devaart ofpsytrans?

Bericht door Annet »

Ik heb bij stepwork goede ervaringen ik in vier gesprekken de verklaring gekregen en bij het volgende gesprek real life vast stellen ik ben al aan de hrt van daar.
Dus denk stepwor maar hangt dat ook niet van af waar je woont
Groetjes Annet
beautifulgirl
Berichten: 13
Lid geworden op: 13 jan 2018, 15:38
Gender: Vrouw

Re: stepwork, psyq/transvisie zorg, devaart ofpsytrans?

Bericht door beautifulgirl »

Dank je wel voor je berichtje. Harstikke leuk.

Ik ben eigenlijk opzoek naar hrt. Ik zal het niet tegen ze zeggen, maar het is niet zo dat ik zoiets heb, van ik wil nu mijn naam en geslacht wijzigen in mijn gegevens. Misschien kan ik dat beter niet zeggen. Het zou wel passelijk zijn om met jullie te delen welk traject ik nu mezelf in voel

(1) Intake met deskundige

(2) Hrt tot de vrouwlijke kenmerken niet meer te dekken zijn, dus borsten, en me gezicht en me haren die dan sneller gaan groeien enzo, en dan pas zal ik praktisch gezien wel moeten doen met het aanpassen van mijn geslacht en naam. In de tussentijd volg ik dan ook logopedie traject. Maar Ik voel me goed, om dus stap voor stap verder te gaan met hrt, en op basis van het resultaar de volgende stappen te nemen in (3)


(3) aanpassen van geslacht en naam.
Ik vermoed zelf omdat ik weet hoe ik eruit zie, en dat ik niet een hoge testosteron gehalte heb, en dus redelijk zachte lichaam heb, bijvoorbeeld lange wimpers bij mijn ogen, weinig beharing enzo, en dus mezelf niet hoef te ontharen bijvoorbeeld, ik vermoed dus dat ik ongeveer 6 maanden hrt in beslag zal nemen, tot de vrouwelijke kenmerken zichtbaar worden. Dan ben ik zeer gelukkig. :dance: . Dus na 6 maanden hrt ongeveer doe ik mijn geslachts en naamwijziging. Ik doe gewoon alles zo duidelijk en nauwkeurig mogelijk. Wel wil ik niet dat de mogelijkheid uitgesteld wordt. Maar Ik weet wel dat als je reallife en hrt begint je al de verklaring mag hebben. Hoewel ik het niet zal zeggen, gaat het me daar niet om. Het gaat me om hrt te beginnen.

(4) Na een jaar of twee dat ik constant zo heb leren leven met ook de begeleiding van de deskundige, dan kan ik een geslachtsaanpassing ondergaan, mits ik ook voldoende ben geïnformeerd over de risico''s. Hopelijk hebben ze dan een minder risicovolle procedure. Want ik wil wel een geslachtsaanpassing doen maar vind operaties te eng en het risico tot de wens zal ik moeten afwegen maar daar is het nu nog even vroeg om over te denken. First things first. Heb er nooit zelf 1 ondergaan.
Maar ze zeggen, iets is beter dan niets. :wship:
Gebruikersavatar
Hrafn
Berichten: 1158
Lid geworden op: 18 jul 2017, 17:10
Gender: Non-binair
Locatie: Twente

Re: stepwork, psyq/transvisie zorg, devaart ofpsytrans?

Bericht door Hrafn »

Bij Stepwork is het geen probleem als je aangeeft dat je alleen hrt wil, mijn partner is non-binary en wil alleen hrt en heeft dat ook gezegd, dat is geen probleem. Wel heeft die 3 maanden gesprekken gehad. Dat is wettelijk zo bepaald. Maar ze weten er wel een mouw aan te passen als dat moet, als je het maar goed kan motiveren.
Zelf weet ik als FtM ook niet hoever ik ga.
Gebruikersavatar
TanjaUneken
Berichten: 100
Lid geworden op: 31 mar 2017, 23:21
Gender: Trans MtF
Locatie: Amersfoort

Re: stepwork, psyq/transvisie zorg, devaart ofpsytrans?

Bericht door TanjaUneken »

Real-life mag je doen als jij daar klaar voor bent, daar is geen goedkeuring van wie dan ook voor nodig. He twas mijn eerste stap in het traject. Fijne ondersteuning van Transvisie Zorg ontvangen in de periode van wachten tot intake VUmc en start diagnostische fase. Ook daar goede gesprekken met psychologe en mijn plan voor kunnen leggen. Geen geheimen en niets achtergehouden. Het is mijn leven en ik geef aan wat ik ermee wil. Na afronden diagnostiek de deskundigenverklaring aangevraagd en alle administratieve zaken afgehandeld. Ik ben een vrouw en voel me goed. Inmiddels aan de hormonen. Elke dag een stukje dichter bij mijzelf. Dus wacht niet op de ander, maar neem het heft in eigen hand. Just do it and start moving.
Geboren op de dag dat ik mocht zijn wie ik ben en ruim zeven en vijftig jaar daarvoor ook al eens, laat ik dat vooral niet vergeten.
NaomiClareNL
Berichten: 657
Lid geworden op: 01 apr 2012, 01:49
Gender: Vrouw
Locatie: Rotterdam

Re: stepwork, psyq/transvisie zorg, devaart ofpsytrans?

Bericht door NaomiClareNL »

PsyQ doet geen diagnose genderdysforie met verwijzing naar endocrinoloog, volgens mij doet Transvisie dat ook nog steeds niet. Ze kunnen je wel helpen met bijkomende problemen.
2018 There was a great war, the gods died, and the world ended.
So what's this, a dream?
Of course not. It's the world. It's ended lots of times. And then it continues, with fewer gods, and more stories.
That's not an end.
It is to the gods.
@MicroSFF