Nieuwe chat! Zie dit topic.

Eerste keer Huisarts

Psychologen en procedures
Gebruikersavatar
Mirthe_s
Berichten: 400
Lid geworden op: 21 jan 2016, 18:37
Gender: Trans MtF

Re: Eerste keer Huisarts

Bericht door Mirthe_s »

Girlyboy schreef: 30 jan 2018, 18:04
Tanja schreef:En hoe is het gegaan??
Ging beter als ik verwachtte, gooide zo alles eruit. Vanaf nu iedere week even een gesprek tot alles duidelijk is.
Beter de doorverwijzing vragen. Het is aan de psychologen an het VUmc om ervoor te zorgen dat alles duidelijk is. De wachtlijst is lang genoeg.
anon20181206
Berichten: 421
Lid geworden op: 30 dec 2017, 19:21
Gender: Trans MtF

Re: Eerste keer Huisarts

Bericht door anon20181206 »

Ik kreeg vrijwel meteen een verwijzing.
Men moest even kijken hoe dat aangepakt moest worden, men had er in praktijk nog niet mee te maken gehad.
In theorie wel, en 3 (vrouwelijke) doktoren hebben het binnen een dag geregeld.
's Morgens op gesprek, 's middags brief mee :)
Gebruikersavatar
Ronja
Berichten: 129
Lid geworden op: 22 jan 2018, 22:07
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: hen
Locatie: Nederland

Re: Eerste keer Huisarts

Bericht door Ronja »

Arlina schreef:Ik kreeg vrijwel meteen een verwijzing.
Men moest even kijken hoe dat aangepakt moest worden, men had er in praktijk nog niet mee te maken gehad.
In theorie wel, en 3 (vrouwelijke) doktoren hebben het binnen een dag geregeld.
's Morgens op gesprek, 's middags brief mee :)
Ik weet dat ik beter een doorverwijzong kan vragen, maar op dit moment is het nog lastig, hebben een invaller als arts, en zitten zelf thuis ook met dingen die eerst moeten gebeuren, zogauw het weer rustig is ga ik daar voor.
Gebruikersavatar
Vera
Berichten: 305
Lid geworden op: 08 mei 2015, 11:14
Gender: Vrouw
Locatie: Alkmaar

Re: Eerste keer Huisarts

Bericht door Vera »

Girlyboy schreef: 30 jan 2018, 22:07
Arlina schreef:Ik kreeg vrijwel meteen een verwijzing.
Men moest even kijken hoe dat aangepakt moest worden, men had er in praktijk nog niet mee te maken gehad.
In theorie wel, en 3 (vrouwelijke) doktoren hebben het binnen een dag geregeld.
's Morgens op gesprek, 's middags brief mee :)
Ik weet dat ik beter een doorverwijzong kan vragen, maar op dit moment is het nog lastig, hebben een invaller als arts, en zitten zelf thuis ook met dingen die eerst moeten gebeuren, zogauw het weer rustig is ga ik daar voor.
Je moet uiteraard alles in je eigen tempo doen. Let wel... Mirthe heeft gelijk. de wachtlijst bij het VU is zo een jaar als het nu niet langer is voor je mag beginnen met de gesprekken daar.
I'm unstoppable
I'm a Porsche with no brakes
I'm invincible
Yeah, I win every single game
I'm so powerful
I don't need batteries to play
I'm so confident, yeah, I'm unstoppable today
Gebruikersavatar
TanjaUneken
Berichten: 100
Lid geworden op: 31 mar 2017, 23:21
Gender: Trans MtF
Locatie: Amersfoort

Re: Eerste keer Huisarts

Bericht door TanjaUneken »

In augustus 2016 heb ik een verwijzing bij de huisarts gevraagd. Het was vakantietijd en er zat een invaller. Vooraf informatie van het VUmc gestuurd en een afspraak gemaakt voor een consult. Mijn verhaal gedaan en verwijsbrief meegekregen.
Geboren op de dag dat ik mocht zijn wie ik ben en ruim zeven en vijftig jaar daarvoor ook al eens, laat ik dat vooral niet vergeten.
Gebruikersavatar
Ronja
Berichten: 129
Lid geworden op: 22 jan 2018, 22:07
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: hen
Locatie: Nederland

Re: Eerste keer Huisarts

Bericht door Ronja »

Hier wilde de vervanger me naar een psycholoog sturen om te praten, hij dacht dat ik een dubbele persoonlijkheid had. Kan wel kloppen, voor mijn gevoelens liggen mijn vrouwelijke en mannelijke kant echt in gevecht. Wat moet ik hiermee:'(

Verstuurd vanaf mijn E2303 met Tapatalk

stella
Berichten: 172
Lid geworden op: 17 jul 2017, 09:50
Gender: Vrouw
Locatie: Tilburg

Re: Eerste keer Huisarts

Bericht door stella »

Girlyboy schreef: 06 aug 2018, 09:52 Hier wilde de vervanger me naar een psycholoog sturen om te praten, hij dacht dat ik een dubbele persoonlijkheid had. Kan wel kloppen, voor mijn gevoelens liggen mijn vrouwelijke en mannelijke kant echt in gevecht. Wat moet ik hiermee:'(

Verstuurd vanaf mijn E2303 met Tapatalk
Ik zou gewoon twee verwijzingen vragen dan. Naar een genderteam en een psycholoog/seksuoloog in de buurt. Als je bij de psycholoog/seksuoloog in de buurt eerder terecht kan, kan dat soms alvast wat duidelijkheid geven, maar hoef je niet daarna nog de verwijzing te halen voor een genderteam met vaak langere wachttijden.
Overigens is een meerdere persoonlijkheden heel erg zeldzaam en komt dat eigenlijk alleen voor als je zware en vaak langdurige traumatische situaties hebt meegemaakt.
Gebruikersavatar
Marica
Berichten: 2917
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Woubrugge

Re: Eerste keer Huisarts

Bericht door Marica »

Girlyboy schreef: 06 aug 2018, 09:52 Hier wilde de vervanger me naar een psycholoog sturen om te praten, hij dacht dat ik een dubbele persoonlijkheid had. Kan wel kloppen, voor mijn gevoelens liggen mijn vrouwelijke en mannelijke kant echt in gevecht. Wat moet ik hiermee:'(

Verstuurd vanaf mijn E2303 met Tapatalk
Verwijsbrief voor Stepwork vragen (VuMC duurt nu 2+ jaar voor de eerste intake, dus ga naar Stepwork. 3 tot 4 maanden wachtlijst.
Als je echt met een psycholoog wil praten moet je hier ook een verwijsbrief voor hebben.

http://www.stepwork.nl

Daar zitten psychologen die er verstand van hebben. Niet alle psychologen hebben hetzelfde vakgebied.
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)
Gebruikersavatar
Marijn
Berichten: 764
Lid geworden op: 29 jun 2017, 13:23
Gender: Vrouw
Locatie: Twente

Re: Eerste keer Huisarts

Bericht door Marijn »

Wat Marica zegt. Bovendien kijken ze bij Stepwork ook of er andere dingen spelen op psychisch vlak waar (eerst of ondertussen) aandacht aan geschonken moet worden.
"The reward for conformity is that everyone likes you but yourself." - Rita Mae Brown
Gebruikersavatar
Ronja
Berichten: 129
Lid geworden op: 22 jan 2018, 22:07
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: hen
Locatie: Nederland

Re: Eerste keer Huisarts

Bericht door Ronja »

Yess, verwijzing naar stepwork is binnen. Benieuwd wat me te wachten staat, inn limburg zit niks qua transgenderpoli voor volwassenen, dus dan maar naar stepwork, dat is het dichtste bij i v m vervoer.