Nieuwe chat! Zie dit topic.

Gister intake UMCG gehad!

Psychologen en procedures
Daan88
Berichten: 32
Lid geworden op: 16 jan 2018, 21:26
Gender: Trans FtM

Gister intake UMCG gehad!

Bericht door Daan88 »

Gisteren heb ik de intake gehad bij het UMCG op de psychiatrie afdeling. Ik ben samen geweest met mijn vriendin. Dat hakte er wel in zeg! We waren ontzettend emotioneel. Ze haalden ook veel op van het verleden, toen heb ik een eetstoornis gehad en uit de test bleek ik veel autistische trekken te hebben. Daar was ik ook wel bewust van, maar daar heb ik nooit hulp voor gezocht. Het speelt meer allemaal af in mijzelf.
Het was niet zo makkelijk als ik dacht. Veel diepe vragen. Ik heb me als kind wel altijd jongen gevoeld, maar in mijn pubertijd ontwikkelde ik een eetstoornis en zo ben ik eigenlijk niet echt hier geweest voor mijn gevoel. Sinds 3 jaar voel ik me veel meer op de wereld en heb ik het gevoel weer terug dat ik jongen wil zijn.
Maar ik merkte dat de dokter veel denkt dat het te maken heeft met de eetstoornis. In ieder geval ga ik wel door naar het genderteam. Ze zeiden dat mijn verhaal anders was dan veel anderen, die heel duidelijk op de intake zeggen dat ze man willen zijn. Dat zei ik ook, maar ook dat ik het allemaal heel erg spannend vind en twijfel zowieso vaak aan dingen als het op mijzelf aan komt. Van binnen weet ik het wel, maar in de wereld zelf vind ik het allemaal erg lastig (hoop dat, dat duidelijk is;))
Ik ben in ieder geval benieuwd naar de volgende gesprekken en het was wel een ontzettend opluchting! :dance:
Hoe waren jullie eerste gesprekken...

Groetjes Daan
Annet
Berichten: 422
Lid geworden op: 18 apr 2017, 10:04
Gender: Vrouw

Re: Gister intake UMCG gehad!

Bericht door Annet »

Mijn eerste gesprek viel mij tegen om dat ik al verder ben dan zij het liefst hebben ik kom daar eigenlijk alleen nog maar voor de operatie (even plat gezegd) ik heb mijn verklaring al zit al aan de hrt en ben al met meer dingen bezig liefst hadden ze dat ik overal mee stopte en zij alles opnieuw konden uit zoeken. Mijn testen geven aan dat ik geen psychische problemen heb.
Heb met een maand tweede gesprek dan kon ik mij nog bedenken of ik het wel wil.
Dit was mijn eerste gesprek daar ben nieuwsgierig waar ze met het tweede gesprek mee komen
Groetjes Annet
Gebruikersavatar
janine2363
Berichten: 1035
Lid geworden op: 30 jul 2016, 18:21
Gender: Vrouw
Locatie: Hasselt

Re: Gister intake UMCG gehad!

Bericht door janine2363 »

Annet schreef: 31 jan 2018, 13:44 liefst hadden ze dat ik overal mee stopte en zij alles opnieuw konden uit zoeken
LOL, ja, zelf als de behandelaars niet willen, dan moeten ze nog van hun protocol. Waarom geen stepwork, het enige wat je nodig heb om Ok te blijven met de verzekeraar is 'n opvolging, eender welke is goed
Gebruikersavatar
Nick1703
Berichten: 284
Lid geworden op: 13 aug 2017, 17:37
Gender: Man

Re: Gister intake UMCG gehad!

Bericht door Nick1703 »

Mijn eerste gesprek viel me echt 100% mee. Ik ben al ver, ik leef al een jaar volledig als man, en dat maakte helemaal niet uit, dan gaan we gewoon snel regelen dat de papieren in ieder geval gaan kloppen, ik snap dat dat lastig voor je is gozer! Zo werd t letterlijk gezegd (Stepwork)
I am, who I am.
Daan88
Berichten: 32
Lid geworden op: 16 jan 2018, 21:26
Gender: Trans FtM

Re: Gister intake UMCG gehad!

Bericht door Daan88 »

Cool dat het zo vlekkeloos ging Nick!
Annet
Berichten: 422
Lid geworden op: 18 apr 2017, 10:04
Gender: Vrouw

Re: Gister intake UMCG gehad!

Bericht door Annet »

janine2363 schreef: 31 jan 2018, 14:01
Annet schreef: 31 jan 2018, 13:44 liefst hadden ze dat ik overal mee stopte en zij alles opnieuw konden uit zoeken
LOL, ja, zelf als de behandelaars niet willen, dan moeten ze nog van hun protocol. Waarom geen stepwork, het enige wat je nodig heb om Ok te blijven met de verzekeraar is 'n opvolging, eender welke is goed
ik zit ook bij stework, maar hed dit ook nog lopen als duitsland mij niet gaat lukken.
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: Gister intake UMCG gehad!

Bericht door Fay »

Als het vu comorbiditeit ziet, kun je iig rekenen op wat extra gesprekken

Fee
Gebruikersavatar
TanjaUneken
Berichten: 100
Lid geworden op: 31 mar 2017, 23:21
Gender: Trans MtF
Locatie: Amersfoort

Re: Gister intake UMCG gehad!

Bericht door TanjaUneken »

De diagnostische fase bij het VUmc is mij heel erg meegevallen. Kreeg eigenlijk alle medewerking in mijn traject. Dat ik wel alle onderdelen van het protocol moest afmaken, heeft mij niet gehinderd. In totaal waren er vijf gesprekken. In overleg met de psycholoog een goed plan opgezet voor de hormonale fase; eerst testosteronremmers en pas later oestrogeen suppletie, om te voorkomen dat ik emotioneel helemaal op de kop zou komen te staan. Het gaat goed met mij.
Geboren op de dag dat ik mocht zijn wie ik ben en ruim zeven en vijftig jaar daarvoor ook al eens, laat ik dat vooral niet vergeten.
Gebruikersavatar
Aaron
Berichten: 14
Lid geworden op: 30 dec 2017, 14:31
Gender: Genderqueer

Re: Gister intake UMCG gehad!

Bericht door Aaron »

Hi Daan,

Fijn dat je opgelucht bent na het eerste gesprek! Heb je al een vervolg?

Voor mij is het zeker wel herkenbaar wat jij schrijft!
Ik ben deze week op intake geweest bij het genderteam zuid in Eindhoven. Vumc Amsterdam sta ik ook aangemeld maar daar is de wachttijd 60 weken tot de intake dus gelukkig kan ik het psychische gedeelte alvast in Eindhoven doen.

Grtzz Aaron
Daan88
Berichten: 32
Lid geworden op: 16 jan 2018, 21:26
Gender: Trans FtM

Re: Gister intake UMCG gehad!

Bericht door Daan88 »

Hey Aaron,

Nice! Dat is wel een heel lange wachttijd zeg. Het vervolg is nog niet bekend. Ze moeten nog mijn dossiers inkijken van vroeger toen ik een poosje bij de psycholoog ben geweest en als ze daaruit nog vragen hebben dan komt er nog een vervolgafspraak. En als ze geen vragen hebben heb ik een afspraak met het genderteam. Dus nog even wachten...

Ik voel me al wel een stuk beter. Veel zekerder van mijn zaak. Door het gesprek ging ik wel over veel dingen nadenken.