wachttijden VU

Psychologen en procedures
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: wachttijden VU

Bericht door Anon20230219 »

Milan070 schreef: 04 jul 2018, 18:31
tanisha schreef:Weet je wel hoe veel door dat gedoe bij het VU er een einde aan gemaakt hebben!?
Waarop baseer je dit?

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Nou ik liep dan niet bij het VU maar PII maar toen voor mij wederom alles in rook op ging toch echt de gedachte gehad om er maar een einde aan te maken want dit was de zoveelste keer dat er een stok in de spaken van het wiel in mijn proces werd geduwd.
Ik denk wel degelijk dat mensen welke echt geestelijk vast lopen omdat ze maar moeten wachten in een depressie kunnen belanden en misschien erger.
Er wordt vaak belerend gesproken of gedacht over zelfmedicatie maar ik ga daar meer begrip voor krijgen.
Zelf zeker ook onderzoek naar gedaan en inmiddels een veiligere manier gevonden om toch zelf het groen licht na 5 maanden van tegenwerking door zowel mijn psychologe en andere instanties(welke ik niet bij naam zal noemen.) in werking te zetten.
Heb geen cijfers over hoeveel mensen er door deze steeds verder oplopende wacht tijden geestelijk zo in de soep lopen dat ze zich iets aan doen maar het aantal zal zeker gaan toenemen.
Ik spreek even uit eigen ervaring en terwijl voordat alles in elkaar mieterde ik mij gewoon geestelijk goed voelde maar dat kan door teveel tegenslag en geduld opwekken wat je op gegeven moment niet meer hebt slecht uitpakken.
Dus vandaar dat ik deze quote er even bij pakte.
Milan070
Berichten: 195
Lid geworden op: 18 jan 2015, 18:17
Gender: Trans FtM
Locatie: Den Haag

Re: wachttijden VU

Bericht door Milan070 »

Ik begrijp wat je zegt Lisa.
Toch wil ik daar nog op reageren.
Ja het is vervelend voor nieuwe aanmeldingen om zo lang te moeten wachten, maar het is ook bekent dat het VU geen geestelijke ondersteuning geeft bij het traject.
Daar is bijvoorbeeld de afdeling seksuologie van PsyQ voor. Er zullen vast nog meer instellingen zijn voor geestelijke ondersteuning.

Ik vind alleen de opmerking dat er weet ik hoeveel mensen een einde aan hun leven hebben gemaakt door het “gedoe” bij het VU, te ver gaan en vraag mij dus serieus af waar die uitspraak op gebaseerd is.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: wachttijden VU

Bericht door Anon20230219 »

Milan070 schreef: 04 jul 2018, 20:53 Ik begrijp wat je zegt Lisa.
Toch wil ik daar nog op reageren.
Ja het is vervelend voor nieuwe aanmeldingen om zo lang te moeten wachten, maar het is ook bekent dat het VU geen geestelijke ondersteuning geeft bij het traject.
Daar is bijvoorbeeld de afdeling seksuologie van PsyQ voor. Er zullen vast nog meer instellingen zijn voor geestelijke ondersteuning.

Ik vind alleen de opmerking dat er weet ik hoeveel mensen een einde aan hun leven hebben gemaakt door het “gedoe” bij het VU, te ver gaan en vraag mij dus serieus af waar die uitspraak op gebaseerd is.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Ja dat snapte ik ook, maar het kan ook een afschrikkend effect hebben op mensen welke zich eindelijk willen gaan aanmelden en dan die enorme wachtlijst zien.
Niet wetende hoe het traject verder kan verlopen of dat je andere wegen hebt tot iets snellere behandeling..meeste huisartsen verwijzen standaard naar het VU door.
Er is overigens wel wat veranderd dan want ik moest vorig jaar juli van het VU de keuze maken om of met PII door te gaan of met hun verder in zee.
Ze waren niet echt gelukkig met mijn zijsprong naar een andere instelling.
Gebruikersavatar
Alice
Berichten: 1427
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

Re: wachttijden VU

Bericht door Alice »

Milan070 schreef: 04 jul 2018, 20:53 Ik vind alleen de opmerking dat er weet ik hoeveel mensen een einde aan hun leven hebben gemaakt door het “gedoe” bij het VU, te ver gaan en vraag mij dus serieus af waar die uitspraak op gebaseerd is.
Dit vraag ik mij nu ook af. Veel wordt er gesproken van "ik had bijna / ik wilde zelfmoord plegen" maar niemand schrijft van "ik heb het gedaan." In de 20+ jaar dat ik lees op transgender fora heb ik een keer vernomen dat in NL een pre-op transgender zelfmoord heeft gepleegd. Vermoedelijk was het verkrijgen van rood licht daar toe de aanleiding. Wel weet ik dat enkele transgenders na hun srs zelfmoord hebben gepleegd.
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: wachttijden VU

Bericht door Anon20190122 »

Milan070 schreef: 04 jul 2018, 18:31
tanisha schreef:Weet je wel hoe veel door dat gedoe bij het VU er een einde aan gemaakt hebben!?
Waarop baseer je dit?

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Ik kan me nog herinneren dat in mijn tijd bij het VU een transman er een einde aan had gemaakt.
De reden mag je naar gissen mensen die er echt klaar mee zijn laten zelden de rede achter.

VU zal hieromtrent nooit cijvers gaan vrij geven!
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: wachttijden VU

Bericht door Anon20230219 »

tanisha schreef: 05 jul 2018, 01:45
Milan070 schreef: 04 jul 2018, 18:31
tanisha schreef:Weet je wel hoe veel door dat gedoe bij het VU er een einde aan gemaakt hebben!?
Waarop baseer je dit?

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Ik kan me nog herinneren dat in mijn tijd bij het VU een transman er een einde aan had gemaakt.
De reden mag je naar gissen mensen die er echt klaar mee zijn laten zelden de rede achter.

VU zal hieromtrent nooit cijvers gaan vrij geven!
Mensen die uiteindelijk dat pad kiezen zeggen niks en doen het gewoon.
Ik persoonlijk ben een vriendin verloren welke na haar transitie na jaren van pesterijen uiteindelijk de handdoek in de ring gooide.
Ben daar heel lang kapot van geweest.
Zeker omdat mijn coming out toen minder rooskleurig was als dat het nu zoal gaat.
Het is uiteindelijk de reden geweest naast dat mijn moeder heel veel verzorging nodig had en een full time baan dat ik de transitie heb gestaakt en achteraf een goede beslissing geweest.