Nieuwe chat! Zie dit topic.

wachttijden VU

Psychologen en procedures
Phlox
Berichten: 115
Lid geworden op: 11 jun 2018, 02:33
Gender: Trans MtF
Locatie: Flevoland

Re: wachttijden VU

Bericht door Phlox »

@Renée. Trauma is idd wat sterk uitgedrukt, maar als het waar is wat je zegt is er nog hoop voor me :)
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: wachttijden VU

Bericht door Anon20210626 »

Ik ben 1 van die wandelende voorbeelden
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3639
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: wachttijden VU

Bericht door Irene_de_Vreede »

Volgens mij is de enige echte nogo's als je waanideeën hebt, of de transitie gewoon lichamelijk of psychisch niet aan kan. In alle andere gevallen zal men je gewoon helpen.
Irene
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: wachttijden VU

Bericht door Anon20210626 »

Ik zie overal werkende mensen , is dat ook een waanidee?
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Gebruikersavatar
Gwenda
Berichten: 825
Lid geworden op: 06 nov 2016, 18:03
Gender: Trans MtF
Locatie: omg Leiden

Re: wachttijden VU

Bericht door Gwenda »

Renée schreef:Ik zie overal werkende mensen , is dat ook een waanidee?
Vast wel .... 🤣
Phlox
Berichten: 115
Lid geworden op: 11 jun 2018, 02:33
Gender: Trans MtF
Locatie: Flevoland

Re: wachttijden VU

Bericht door Phlox »

Ik werk in een ziekenhuis en vanuit mijn functie ben ik zijdelings betrokken bij psychiatrie. Vooralsnog durf ik te stellen dat ik niet belast ben met een psychische stoornis. Verder heeft mijn wens om te vervrouwelijken, niets met welk waanidee te maken dan ook.
AJpoekie
Berichten: 480
Lid geworden op: 25 mar 2018, 20:54
Gender: Trans FtM

Re: wachttijden VU

Bericht door AJpoekie »

De wachttijden op de VU zijn inderdaad vreselijk lang. Zelfs de wachttijd die je nu volgens Zorgdomein hebt zal zeker nog wel oplopen.. Voor alle mensen met genderdysforie is dit wel echt dikke shit. Ik heb mezelf daarom ook aangemeld bij Stepwork en daar kan ik als het goed is eind juli terecht (wachttijd van 8 weken). Ik had het gevoel dat ik écht niet die wachttijd van 2 jaar kon overleven en voor mij is Stepwork dan een heel fijn alternatief. Beter dan de tussentijd opvullen bij een psycholoog om te werken aan mijn depressieve gevoelens door het wachten. Maar ja, de een kan hier wellicht beter mee omgaan dan de ander. Als je de tijd wil gebruiken om nog na te denken, dan is het prima. Maar ik heb daar persoonlijk geen twee jaar voor nodig. En om nou zelf testosteron te gaan gebruiken, zonder medische hulp en zonder dat ik er verstand van heb, lijkt me geen goed plan.

Ik geloof dat de VU doet wat ze kunnen, maar met 1000 wachtenden voor je, tja dan gaat het gewoon langzaam...

Wel goed om te weten dat Transvisie er ook echt bovenop zit, ze hebben echt een top brief gestuurd met mogelijke oplossingen.
Voor wie geïnteresseerd is:
https://www.transvisie.nl/wp-content/up ... twoord.pdf

Ik weet ook dat veel van deze oplossingen nog misschien 'lang' gaan duren voor het eindelijk is doorgevoerd en voor wij er profijt van hebben, maar het is een begin..
-Julian-

I don't want to be anything
Other than what I've been trying to be lately
[..]
I'm tired of looking around rooms wondering what I gotta do
Or who I'm supposed to be
I don't want to be anything other than me
Phlox
Berichten: 115
Lid geworden op: 11 jun 2018, 02:33
Gender: Trans MtF
Locatie: Flevoland

Re: wachttijden VU

Bericht door Phlox »

Experimenteren met hormonen is niet slim. Elders op dit forum las ik dat er zelfs het een koosnaampje "zelf medden" voor gebruikt wordt.
AJpoekie
Berichten: 480
Lid geworden op: 25 mar 2018, 20:54
Gender: Trans FtM

Re: wachttijden VU

Bericht door AJpoekie »

Phlox schreef: 16 jun 2018, 19:31 Experimenteren met hormonen is niet slim. Elders op dit forum las ik dat er zelfs het een koosnaampje "zelf medden" voor gebruikt wordt.
Helemaal mee eens.
Daarom schreef ik ook in mijn post dat me dat geen goed idee lijkt.
En kan ik met mijn alternatief (aanmelding bij Stepwork) sowieso sneller beginnen met hormonen dan de bij mijn aanmelding bij de VU.
Ik kijk daar erg naar uit. (Ongesteldheid is wel echt een enorme dysforie en ik ga dan ook naar het vrouwentoilet voor het praktische prullenbakje, maar toch voelt dit niet echt oké. Ook omdat ik vaak word weggestuurd. Hoe doen in godsnaam andere transmannen dit die ook nog pre-T zijn?)

Maar op den duur zal er ook bij Stepwork een te grote hoeveelheid aan aanmeldingen binnenkomen vrees ik.
Dus het wordt wel tijd voor oplossingen vanuit de overheid. Anders zitten er straks weet ik hoeveel met genderdysforie in de 'wacht'..
-Julian-

I don't want to be anything
Other than what I've been trying to be lately
[..]
I'm tired of looking around rooms wondering what I gotta do
Or who I'm supposed to be
I don't want to be anything other than me
Gebruikersavatar
KeepzD
Berichten: 1304
Lid geworden op: 05 mei 2015, 21:45
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: Hij/hem
Locatie: Ede, GLD

Re: wachttijden VU

Bericht door KeepzD »

Het is hoe dan ook tijd voor actie.
Voor mijn gevoel zegt de overheid bij vrijwel iedere poli dat langer wachten dan een week of 12 ongehoord is, maar hier...
Forever myself