wachttijden VU

Psychologen en procedures
Gebruikersavatar
Elin
Berichten: 24
Lid geworden op: 07 jun 2018, 19:55
Gender: Anders

Re: wachttijden VU

Bericht door Elin »

Het spijt me dat ik het zo persoonlijk maakte Milan, in retrospect slaat dat totaal nergens op en is mijn toon daarbij bitter en agressief. Ik blijf er wel bij dat de wachttijden in de zorg, in het algemeen, ontoelaatbaar zijn.
Gebruikersavatar
Marica
Berichten: 2949
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: 1 juni Noresund Norge

Re: wachttijden VU

Bericht door Marica »

Mede door die brief van het VUmc ben ik naar Stepwork gestapt en daar sta ik al op de planning sinds 4 juni. 3 maanden is beter dan 2 jaar. Ik leef al als vrouw zonder HRT en wil dolgraag HRT hebben. Ook om zo snel mogelijk naar het GBA te kunnen stappen. Nu zit ik in een spagaat als ik ga solliciteren, ga ik als vrouw dan klopt mijn paspoort niet, ga ik als man, dan raakt mijn kop in de war van de dysforie.
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: wachttijden VU

Bericht door Anon20230219 »

Sacha64 schreef: 11 jun 2018, 12:00 Mede door die brief van het VUmc ben ik naar Stepwork gestapt en daar sta ik al op de planning sinds 4 juni. 3 maanden is beter dan 2 jaar. Ik leef al als vrouw zonder HRT en wil dolgraag HRT hebben. Ook om zo snel mogelijk naar het GBA te kunnen stappen. Nu zit ik in een spagaat als ik ga solliciteren, ga ik als vrouw dan klopt mijn paspoort niet, ga ik als man, dan raakt mijn kop in de war van de dysforie.
Ik zit precies hetzelfde, Stepwork al een mail gestuurd om omdat ik al groen licht had alvast een verwijsbrief naar het HAGA ziekenhuis kan krijgen.
Hoop dat het bestuur daarin mee wil gaan want loop geestelijk vast.
Gebruikersavatar
KeepzD
Berichten: 1304
Lid geworden op: 05 mei 2015, 21:45
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: Hij/hem
Locatie: Ede, GLD

Re: wachttijden VU

Bericht door KeepzD »

Vandaag mijn verwijzing naar het VU gehad, wachttijd staat in ZorgDomein op het moment op 780 dagen.
Forever myself
Phlox
Berichten: 115
Lid geworden op: 11 jun 2018, 02:33
Gender: Trans MtF
Locatie: Flevoland

Re: wachttijden VU

Bericht door Phlox »

De wachtlijst was zelfs onderwerp van gesprek in de gemeenteraad van Amsterdam gisteren.
Gebruikersavatar
Gwenda
Berichten: 825
Lid geworden op: 06 nov 2016, 18:03
Gender: Trans MtF
Locatie: omg Leiden

Re: wachttijden VU

Bericht door Gwenda »

Phlox schreef:De wachtlijst was zelfs onderwerp van gesprek in de gemeenteraad van Amsterdam gisteren.
Logisch ... 780 dagen dat kan echt niet meer. Dat is meer dan 2 jaar, echt ongehoord.
Gebruikersavatar
KeepzD
Berichten: 1304
Lid geworden op: 05 mei 2015, 21:45
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: Hij/hem
Locatie: Ede, GLD

Re: wachttijden VU

Bericht door KeepzD »

Gwenda schreef: 14 jun 2018, 20:47
Phlox schreef:De wachtlijst was zelfs onderwerp van gesprek in de gemeenteraad van Amsterdam gisteren.
Logisch ... 780 dagen dat kan echt niet meer. Dat is meer dan 2 jaar, echt ongehoord.
2 jaar en 50 dagen, om precies te zijn... :? :cry:
Forever myself
Phlox
Berichten: 115
Lid geworden op: 11 jun 2018, 02:33
Gender: Trans MtF
Locatie: Flevoland

Re: wachttijden VU

Bericht door Phlox »

Ik neem niet eens de moeite om mezelf in te schrijven. Ik vraag me ook af of ik überhaupt wel ergens voor in aanmerking kom. Ik heb een sterke wens om te willen vervrouwelijken (liefst met hormonen onder medische begeleiding) en ga 24/7 als transvrouw door het leven, maar uit de verhalen die ik om me heen opvang, lijkt een levenslang trauma bijna wel noodzakelijk om ergens voor in aanmerking te kunnen komen. Ik ben niet getraumatiseerd en de periode voorafgaande aan mijn transvrouw, leefde ik ook niet in onmin met mijn geboortegeslacht.
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: wachttijden VU

Bericht door Anon20210626 »

Trauma’s om ergens voor in aanmerking te komen? Hoe kom je daar nu bij ? De wil om je verdere leven als jezelf te leven is ruim voldoende .
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: wachttijden VU

Bericht door Anon20190122 »

Valt best mee hoor de een heeft het wat erger dan de andere.
Er zijn ook andere routes zoals stapwork.