Waar kan ik in behandeling?

Psychologen en procedures
Anne V
Berichten: 368
Lid geworden op: 21 mei 2016, 00:01
Gender: Transgender

Re: Waar kan ik in behandeling?

Bericht door Anne V »

AJpoekie schreef: 08 mei 2018, 21:53 Voor mijn idee heb ik niet zoveel keuze, zelfs al klikt het niet, dan blijft alleen PsyQ nog over met redelijk acceptabele wachttijden en acceptabele reisafstand. Ik vind het best zwaar moet ik zeggen, zo'n verwijzing halen is dan echt maar een mini stap, het gaat nu pas beginnen en het wachten knaagt aan me. Ik heb er al jaren mee rond gelopen, ben er nu eindelijk klaar voor en voor mijn gevoel nu al allemaal tegenslagen..
De psychologen bij PsyQ kunnen je wel helpen met gesprekken over je genderdysforie zolang je nog moet wachten tot je elders terecht kan.Je kan dan alvast voor je zelf zaken op een rij krijgen. Maar ze hebben (zover ik weet) geen psychologen die een verklaring kunnen afgeven om verder het traject in te gaan.
AJpoekie
Berichten: 480
Lid geworden op: 25 mar 2018, 20:54
Gender: Trans FtM

Re: Waar kan ik in behandeling?

Bericht door AJpoekie »

Anne V schreef: 10 mei 2018, 17:07 De psychologen bij PsyQ kunnen je wel helpen met gesprekken over je genderdysforie zolang je nog moet wachten tot je elders terecht kan.Je kan dan alvast voor je zelf zaken op een rij krijgen. Maar ze hebben (zover ik weet) geen psychologen die een verklaring kunnen afgeven om verder het traject in te gaan.
Ja, dit heb ik inmiddels begrepen door het gesprek dat ik vandaag heb gevoerd met Bas Fels.
Ik zal me sowieso moeten aanmelden bij de VU, omdat je blijkbaar alleen via die weg uiteindelijk aan een operatie kan komen.
Lang wachten dus en ik ga eens bedenken (waar ik nu wakker van lig) wat ik in de tussentijd moet doen. Misschien probeer ik toch eerst in behandeling te gaan bij Stepwork, ze hadden mij verkeerde algemene voorwaarden gestuurd en ik heb nu begrepen dat zij inderdaad geen contract hebben met zorgverzekeraars waardoor je maar 75% vergoed krijgt, maar het eerste jaar van de behandeling betalen zij het deel (de overige 25%) dat je niet vergoed krijgt. Het zou voor mij dus misschien de moeite waard zijn om dan een jaar daar in behandeling te gaan. Bij Bas Fels gaat het niets worden, ik vond het een afgrijselijk gesprek, had geen klik met hem en ik weet vrij zeker dat ik er nooit meer naartoe wil.
-Julian-

I don't want to be anything
Other than what I've been trying to be lately
[..]
I'm tired of looking around rooms wondering what I gotta do
Or who I'm supposed to be
I don't want to be anything other than me
Gebruikersavatar
Mirthe_s
Berichten: 400
Lid geworden op: 21 jan 2016, 18:37
Gender: Trans MtF

Re: Waar kan ik in behandeling?

Bericht door Mirthe_s »

Ik vind het best een nette regeling dat Stepwork die 25% een jaar zelf voor rekening neemt. Immers is het de verzekerde zelf die voor een goedkope polis heeft gekozen. En binnen dat jaar kun je wisselen naar een andere polis waardoor je het jaar erop wel goed verzekerd bent bij Stepwork! :)
AJpoekie
Berichten: 480
Lid geworden op: 25 mar 2018, 20:54
Gender: Trans FtM

Re: Waar kan ik in behandeling?

Bericht door AJpoekie »

Mirthe_s schreef: 12 mei 2018, 09:32 Ik vind het best een nette regeling dat Stepwork die 25% een jaar zelf voor rekening neemt. Immers is het de verzekerde zelf die voor een goedkope polis heeft gekozen. En binnen dat jaar kun je wisselen naar een andere polis waardoor je het jaar erop wel goed verzekerd bent bij Stepwork! :)
Zeker, helemaal eens
Ik ga nog even checken of er geen "addertje onder het gras zit".
-Julian-

I don't want to be anything
Other than what I've been trying to be lately
[..]
I'm tired of looking around rooms wondering what I gotta do
Or who I'm supposed to be
I don't want to be anything other than me