Angsten

Psychologen en procedures
Anon20190712
Berichten: 959
Lid geworden op: 19 dec 2012, 19:56
Gender: Man

Re: Angsten

Bericht door Anon20190712 »

Hey, ik herken dit wel een beetje. Bij de derde keer dat ik onder het mes moest was ik enorm relaxt, kende de chirurg inmiddels al een beetje en ging grappend de operatiezaal in. Ik kreeg later die dag een complicatie en moest die avond weer onder het mes- ook allemaal prima en relaxt. Had het gevoel dat heel m'n zenuwen rondom operaties volledig waren verdwenen. Eenmaal thuis bleef ik voor het slapen gaan malen, lastig stilliggen en ineens bang voor de dood (maar alleen wanneer ik in slaap probeerde te vallen.) Nu een jaar later is het zo goed als over en ik denk weer na over verdere chirurgie, maar ben toch huiverig hierdoor.
Anon20190516
Berichten: 1463
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:33
Gender: Vrouw

Re: Angsten

Bericht door Anon20190516 »

Mijn psychologe zegt dat ik aan positieve situaties moet proberen te denken voor het slapen.
Offline
Yvonne83
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 sep 2017, 14:25
Gender: Trans MtF

Re: Angsten

Bericht door Yvonne83 »

Hoi, ik heb geen SRS gehad, maar die angst gevoelens komen me heel bekend voor. Ik heb er met mijn psychologe over gesproken en ik moest een witboek maken. Daarin moet ik al mijn positieve dingen die ik overdag meemaak opschrijven. 's avonds lees ik die nogmaals door en daardoor word ik een stuk rustiger. Dit gecombineerd met mediteren zorgt ervoor dat ik een stuk rustiger slaap.

Sent from my SM-G950F using Tapatalk