Wie heeft er ervaring bij orfeo kliniek? Adamsappel reductie

Psychologen en procedures
Plaats reactie
Nisss
Berichten: 223
Lid geworden op: 17 aug 2016, 21:21
Gender: Trans MtF
Locatie: Nederland

Wie heeft er ervaring bij orfeo kliniek? Adamsappel reductie

Bericht door Nisss »

Hoi,

Aanstaande week heb ik een afspraak bij orfeo kliniek. Het gaat hierbij om adamsappel reductie.

Heeft iemand hier op de fora ook via orfeo adamsappel reductie laten doen?

Mevr meijer (van de vu) gaf aan dat de zichtbaarheid van mn adamsappel niet goedgekeurd zal worden door de zorgverlener. Ze gaf het advies om het via deze kliniek te laten doen. Dus dit betekend dat ik het zelf zal moeten betalen.

Ze vertelde me dat het sneetje via vumc sowieso op de adamsappel zou zijn. En via de kliniek waar ze werkt meer vanaf de bovenkant. Dit is eigenlijk waardoor het voor mij aantrekkelijker lijkt.

Alvast bedankt voor jullie reacties!
Anon20200101
Berichten: 1108
Lid geworden op: 23 jan 2019, 10:52
Gender: ———

Re: Wie heeft er ervaring bij orfeo kliniek? Adamsappel reductie

Bericht door Anon20200101 »

Hoe is het je bevallen, @Nisss?
Hoe was de pijn, en hoe ging het met praten, slikken, eten?
Ik ga later deze maand ook naar de orfeokliniek toe, voor adamsappel, en ook neus + jukbeenderen erbij.
Nisss
Berichten: 223
Lid geworden op: 17 aug 2016, 21:21
Gender: Trans MtF
Locatie: Nederland

Re: Wie heeft er ervaring bij orfeo kliniek? Adamsappel reductie

Bericht door Nisss »

LauraHeleneN schreef:Hoe is het je bevallen, [mention]Nisss[/mention]?
Hoe was de pijn, en hoe ging het met praten, slikken, eten?
Ik ga later deze maand ook naar de orfeokliniek toe, voor adamsappel, en ook neus + jukbeenderen erbij.
Hoi Laura.. Om eerlijk te zijn had ik het geannuleerd omdat ik toen te horen kreeg dat ik het zelf moest betalen. Dus probeerde ik via vumc route.

De wachttijd bij de vu is zo lang dat ik toch maar wel via orfeo ga laten doen. Ze gaven bij de vu aan dat het nog een halfjaar tot een jaar kan duren. Kno van VU heeft het toendertijd opgemeten. Mijn adamsappel is zichtbaar genoeg om in aanmerking te komen voor de vergoeding (gaf de kno van vu aan).

De persoon die ik sprak is in ieder geval transparant en geeft aan dat je wel in korte termijn behandeld kan worden (gelukkig). Wat ik te horen kreeg is dat je na de operatie een rare gevoel krijgt bij je keel en als je slikt. Na een paar uur zal het minder worden. Verder gaf ze aan dat er iemand bij moet zijn voor de terugreis naar huis. Dezelfde dag mag je dus naar huis. Ik heb een consult/pre operatieve screening ingepland voor over 3 weken. Daarna zal ik er een datum worden geprikt.

Welke datum ga jij? En kun je ons ook op de hoogte houden?
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Re: Wie heeft er ervaring bij orfeo kliniek? Adamsappel reductie

Bericht door Emma »

Wat je kunt doen is je verzekeraar opbellen en vrahen wat ze nodig hebben om te beoordelen of je voor vergoeding in aanmerking komt. Ik heb dat destijds ook gedaan en kreeg te horen dat ik naar een gewone KNO arts kon in een gewoon ziekenhuis. Uiteraard had de arts waar ik terecht kwam nog nooit iemand met die vraag gehad, maar met de uitspraak van het Zorginstituut kon hij wel wat. Binnen een week zat ik bij de medisch fotograaf en nog een paar weken later had ik een machtiging voor vergoeding van maximaal 4200 euro.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Anon20200101
Berichten: 1108
Lid geworden op: 23 jan 2019, 10:52
Gender: ———

Re: Wie heeft er ervaring bij orfeo kliniek? Adamsappel reductie

Bericht door Anon20200101 »

Ik heb morgen m'n screening, en 25 maart m'n operatie.
Is leuk spannend.
Net als bij de SRS voorbereiding, krijg ik een glimlach op mijn gezicht als ik aan de operatie en het mogelijke resultaat denk 😊

Omdat ik adamsappel + neus + jukbeen laat doen blijf ik een nacht in de kliniek, en ga ik de dag erna opgehaald worden met de auto.

Dankjewel voor de info over wat ik kan verwachten. Ik ga jou, en eenieder die het wil horen, op de hoogte houden van hoe het gaat en gegaan is.

Ik had trouwens mijn consult met Dr. Meijer in het najaar, in het VUmc, terwijl ik mijn traject afgezien van dat consult volledig buiten het VUmc om doe.
Er werd toen ook meteen gesproken over het doen van de operatie buiten het VUmc om, en dat dit vanaf 3 maanden na srs zou plaatsvinden (zijn dus 3 maanden en 1 dag geworden).
Plaats reactie