Real Life Experience en HRT (Stepwork)

Psychologen en procedures
JustMe
Berichten: 205
Lid geworden op: 19 aug 2016, 09:57
Gender: Trans MtF

Re: Real Life Experience en HRT (Stepwork)

Bericht door JustMe »

De rle fase begint na de diagnose als men wpath volgt. De rle wordt dan eventueel met hormonen ondersteund. Het is dus in principe geen voorwaarde voor hormonen dat men er al aan begonnen is.

Dit is ook te vinden op de website van Stepwork. Ga daar naar “transgenderzorg” , scroll een stukje naar beneden en klik op “lees meer”.
Annet
Berichten: 422
Lid geworden op: 18 apr 2017, 10:04
Gender: Vrouw

Re: Real Life Experience en HRT (Stepwork)

Bericht door Annet »

Ik vind dat je zo snel mogelijk in het gewenste geslaagt moet leven, tenslotte is dat het doel toch ook. Wat heeft anders een transitie tot doel. Misschien heb ik makkelijk praten was ver voor ik in transitie ging al om, dat is het doel. Ook voor de omgeving word het verwarrend, ene keer vrouw andere keer man dat gaat er bij de meesten niet in.
Anon20190508
Berichten: 1249
Lid geworden op: 15 jul 2018, 20:35
Gender: Trans FtM

Re: Real Life Experience en HRT (Stepwork)

Bericht door Anon20190508 »

Annet schreef: 22 jan 2019, 14:07 Ik vind dat je zo snel mogelijk in het gewenste geslaagt moet leven, tenslotte is dat het doel toch ook. Wat heeft anders een transitie tot doel. Misschien heb ik makkelijk praten was ver voor ik in transitie ging al om, dat is het doel. Ook voor de omgeving word het verwarrend, ene keer vrouw andere keer man dat gaat er bij de meesten niet in.
Niet iedereen kan/durft dat. Ik heb bijv nogal grote cupmaat en voel het alsof niemand me daarmee serieus gaat nemen, maakt me er ook niet meer passabel op.
En dan trans vrouwen die een zeer mannelijk botstructuur in het gezicht hebben etc, of erg breed gebouwd zijn... 'het gewoon doen' is helaas nooit zo makkelijk als het lijkt.
I want to skip stones on your skin, boy
And drown me in your water

🏳️‍🌈 #femaletotwink 🏳️‍🌈
Annet
Berichten: 422
Lid geworden op: 18 apr 2017, 10:04
Gender: Vrouw

Re: Real Life Experience en HRT (Stepwork)

Bericht door Annet »

Eros schreef: 22 jan 2019, 14:19
Annet schreef: 22 jan 2019, 14:07 Ik vind dat je zo snel mogelijk in het gewenste geslaagt moet leven, tenslotte is dat het doel toch ook. Wat heeft anders een transitie tot doel. Misschien heb ik makkelijk praten was ver voor ik in transitie ging al om, dat is het doel. Ook voor de omgeving word het verwarrend, ene keer vrouw andere keer man dat gaat er bij de meesten niet in.
Niet iedereen kan/durft dat. Ik heb bijv nogal grote cupmaat en voel het alsof niemand me daarmee serieus gaat nemen, maakt me er ook niet meer passabel op.
En dan trans vrouwen die een zeer mannelijk botstructuur in het gezicht hebben etc, of erg breed gebouwd zijn... 'het gewoon doen' is helaas nooit zo makkelijk als het lijkt.
Wat wil je dan, ik snap die dingen best ik ben ook niet de kleinste altijd bouwvakker geweest. Maar dit is wat je wil moet je het ook doen. En serieus moet je afdwingen en verdienen. Maar jij reageert als een oud wijf, kom eerst zelf maar uit de kast dan heb je recht van praten.
Annet
Anon20190508
Berichten: 1249
Lid geworden op: 15 jul 2018, 20:35
Gender: Trans FtM

Re: Real Life Experience en HRT (Stepwork)

Bericht door Anon20190508 »

Annet schreef: 22 jan 2019, 16:51
Eros schreef: 22 jan 2019, 14:19
Annet schreef: 22 jan 2019, 14:07 Ik vind dat je zo snel mogelijk in het gewenste geslaagt moet leven, tenslotte is dat het doel toch ook. Wat heeft anders een transitie tot doel. Misschien heb ik makkelijk praten was ver voor ik in transitie ging al om, dat is het doel. Ook voor de omgeving word het verwarrend, ene keer vrouw andere keer man dat gaat er bij de meesten niet in.
Niet iedereen kan/durft dat. Ik heb bijv nogal grote cupmaat en voel het alsof niemand me daarmee serieus gaat nemen, maakt me er ook niet meer passabel op.
En dan trans vrouwen die een zeer mannelijk botstructuur in het gezicht hebben etc, of erg breed gebouwd zijn... 'het gewoon doen' is helaas nooit zo makkelijk als het lijkt.
Wat wil je dan, ik snap die dingen best ik ben ook niet de kleinste altijd bouwvakker geweest. Maar dit is wat je wil moet je het ook doen. En serieus moet je afdwingen en verdienen. Maar jij reageert als een oud wijf, kom eerst zelf maar uit de kast dan heb je recht van praten.
Annet
Ah, jij bent er zo een. Ik zal je reactie even rapporteren, zulk taalgebruik is onnodig.

Dat gezegd, wees gerust, want ik ben uit de kast, hoor. ;) Maar ik zeg alleen maar dat wat voor jou makkelijk is of lijkt, niet altijd zo is voor anderen. In wat voor omgeving je zit bepaald ook veel en als iemand in een omgeving zit waarbij hij/zij daadwerkelijke risico's loopt als ze al als hun gewenste geslacht gaan rondlopen, dan raad ik het af. Het zal op den duur moeten, ja, maar dan zou ik liever wachten tot je er begeleiding bij kunt krijgen die je kan helpen met hoe je het aan moet pakken.

(Nog even een linkje ;) viewtopic.php?f=17&t=5454&start=220#p144598)
I want to skip stones on your skin, boy
And drown me in your water

🏳️‍🌈 #femaletotwink 🏳️‍🌈
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8021
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Real Life Experience en HRT (Stepwork)

Bericht door Emma »

@Annet @Eros Kunnen jullie elkaar niet zo in de haren vliegen?
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Annet
Berichten: 422
Lid geworden op: 18 apr 2017, 10:04
Gender: Vrouw

Re: Real Life Experience en HRT (Stepwork)

Bericht door Annet »

Ik kan dat hoor, ik vind hem een ergenis hoe hij altijd reageert. Ik schrijf niet veel hier lees wel veel. Hoe jullie soms om gaan met mensen en vooral hij beneden pijl.
Ik geef mijn menig.
Anon20190508
Berichten: 1249
Lid geworden op: 15 jul 2018, 20:35
Gender: Trans FtM

Re: Real Life Experience en HRT (Stepwork)

Bericht door Anon20190508 »

Ik vond mezelf erg civiel en netjes, maar zal het hierbij laten :) Excuses voor het ongemak.
I want to skip stones on your skin, boy
And drown me in your water

🏳️‍🌈 #femaletotwink 🏳️‍🌈
Gebruikersavatar
Kams
Berichten: 49
Lid geworden op: 26 dec 2018, 17:35
Gender: Vrouw

Re: Real Life Experience en HRT (Stepwork)

Bericht door Kams »

Waar ik zelf vind dat een mening nooit aan een bepaald soort reactie vast hoort te zitten. Denk ik dat jullie beiden gelijk hebben. Voor sommige mensen is een harde 180 wat ze nodig hebben en/of doen. Voor sommige anderen is het beter om in je nieuwe geslacht te groeien. Welke keuze iemand ook maakt, zolang je komt waar je moet zijn, vind ik het niet veel uitmaken. Ik heb er zelf de keuze in gemaakt om van androgyn steeds meer naar het vrouwelijke te gaan leven. Omdat ik voor mij besloten had dat dit het beste en veiligste zou zijn. Is het de beste manier, discutabel. Werkte het, jep.

Tl;dr. Meer wegen naar Rome, de mensen die je op iedere weg ontmoet zijn anders. Maar zolang je in Rome uitkomt, maakt het ieder een eigen ervaring rijker.
Our loneliest, are found to be the kindest. The saddest among us are witnessed smiling the brightest. And our most damaged, are often our wisest. They've seen what lies behind those doors, and they do not wish it's suffering onto anyone else.
Anon20190209
Berichten: 298
Lid geworden op: 30 apr 2014, 22:10
Gender: Vrouw

Re: Real Life Experience en HRT (Stepwork)

Bericht door Anon20190209 »

@Eros je bemoeit je echt overal mee, dus vind het niet heel raar dat iemand je een oud wijf noemt.... Je hebt overal een mening over en 9 van de 10 keer weet je het allemaal beter...

Dus ben het volledig met Annet eens!