Real Life Experience en HRT (Stepwork)

Psychologen en procedures
anon20181206
Berichten: 421
Lid geworden op: 30 dec 2017, 19:21
Gender: Trans MtF

Re: Real Life Experience en HRT (Stepwork)

Bericht door anon20181206 »

Een goede kwaliteit pruik doet veel, zowel voor het zicht, als voor je eigenwaarde.
Antiklit voor je goedkope pruik; manenspray, wat men voor paarden gebruikt.
Duurdere hebben dat niet nodig, krijg je onderhoudsmiddel bij.
Wat ik op het koppie heb is ook een pruik, gaat zelfs onder de helm op de motor.
Borstelen regelmatig en blijft goed.
Verder, zorg dat je eigen haarkleur redelijk overeenkomt met je pruik, het is niet erg om laagjes te zien, maar bij mij grijs en blond was te erg :D
Gebruikersavatar
Eveliene
Berichten: 612
Lid geworden op: 10 jul 2013, 15:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Almere

Re: Real Life Experience en HRT (Stepwork)

Bericht door Eveliene »

Wenkbrauwen is een goeie van je. Wij hebben ook gekozen voor permanent gezette wenkbrauwen en ooglijnen en dat gaf ook een leuke extra vrouwelijke dimensie in het gezicht. Ook dat hebben we via een goedkope aktie op Groupon gedaan (tja een groupon verslaving )
Ook een leuke is gaatjes in je oren laten schieten voor oorbellen, dat was mijn eerste dingetje voor ik uit de kast kwam en gaf me wat extra zelfvertrouwen.
Anon20190508
Berichten: 1249
Lid geworden op: 15 jul 2018, 20:35
Gender: Trans FtM

Re: Real Life Experience en HRT (Stepwork)

Bericht door Anon20190508 »

Eveliene schreef: 11 aug 2018, 23:07 Wenkbrauwen is een goeie van je. Wij hebben ook gekozen voor permanent gezette wenkbrauwen en ooglijnen en dat gaf ook een leuke extra vrouwelijke dimensie in het gezicht. Ook dat hebben we via een goedkope aktie op Groupon gedaan (tja een groupon verslaving Afbeelding )
Ook een leuke is gaatjes in je oren laten schieten voor oorbellen, dat was mijn eerste dingetje voor ik uit de kast kwam en gaf me wat extra zelfvertrouwen.
Kleine kanttekening: laat je oorbellen niet schieten maar piercen! Veel minder trauma voor je oor en is bewezen beter :)
I want to skip stones on your skin, boy
And drown me in your water

🏳️‍🌈 #femaletotwink 🏳️‍🌈
anon20181206
Berichten: 421
Lid geworden op: 30 dec 2017, 19:21
Gender: Trans MtF

Re: Real Life Experience en HRT (Stepwork)

Bericht door anon20181206 »

Zo, nu ga ik even spammen, kun je zien wat de verschillen zijn;

Bij Stepwork binnen, na een wilde warme motorrit van 100 minuten zonder makeup;
Image

Vanmorgen, aankleden, pruik op, koffie en een sigaret buiten;
Image

Thuis, na de Travisage sessie, pruik nieuw en makeup;
Image

Real life, onderweg, pruik, geen makeup (tekst op shirt ;) ) ;
Image

En zo loop ik er als man bij, gekleurd haar (is 50 tinten grijs normaal) geen makeup;
Image

Zo, heb je enig idee wat mogelijk is :)
Mijn pasfoto op mijn paspoort van bijna 4 jaar geleden zie je een ouwe vent die bijna met pensioen is.
Die mag je in gedachten houden :D
Daniëlle95
Berichten: 21
Lid geworden op: 30 jul 2018, 22:29
Gender: Trans MtF

Re: Real Life Experience en HRT (Stepwork)

Bericht door Daniëlle95 »

Wauw, looking good! Als ik zulke foto's zie, en positieve reacties lees geeft het mij toch weer goede hoop voor de toekomst. Die pruik staat je ook echt goed, past zo erg goed bij je gezicht! Had zo ook niet kunnen zeggen dat het een pruik is.

Ook mooie tekst op het T-shirt. Ik betrap mijzelf er nog te vaak op dat ik pieker over het verleden. Het wordt tijd dat ik mij meer uitleef naar mijn eigen toekomst, waarin ik mijzelf kan zijn :)
Gebruikersavatar
Eveliene
Berichten: 612
Lid geworden op: 10 jul 2013, 15:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Almere

Re: Real Life Experience en HRT (Stepwork)

Bericht door Eveliene »

Die foto als man, heel moedig van je om dat te laten zien Arlina. Ik heb al mijn oude foto's weggegooid maar kreeg laatst een paar van mijn moeder. Als ik even tijd heb dan zal ik ook het verschil van toen met nu plaatsen.
Gebruikersavatar
Marica
Berichten: 2957
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Hun/Henne
Locatie: 1 juni Noresund Norge

Re: Real Life Experience en HRT (Stepwork)

Bericht door Marica »

Eveliene schreef: 12 aug 2018, 00:19 Die foto als man, heel moedig van je om dat te laten zien Arlina. Ik heb al mijn oude foto's weggegooid maar kreeg laatst een paar van mijn moeder. Als ik even tijd heb dan zal ik ook het verschil van toen met nu plaatsen. Afbeelding
Dat zou ik dus nooit doen. Mijn foto's zijn ook mijn leven als man, en dat ben ik ook geweest.
Image Gender: Kvinne (Vrouw)
anon20181206
Berichten: 421
Lid geworden op: 30 dec 2017, 19:21
Gender: Trans MtF

Re: Real Life Experience en HRT (Stepwork)

Bericht door anon20181206 »

Och, moedig, het verschil is enkel de pruik, meer niet.
Annet
Berichten: 422
Lid geworden op: 18 apr 2017, 10:04
Gender: Vrouw

Re: Real Life Experience en HRT (Stepwork)

Bericht door Annet »

Ja je ziet echt dat het een pruik is, ik zelf draag haarwerken ziet er beter uit en je krijgt er eeen vergoeding voor van je zorgverzekeringen.
Kwa onderhoud ook makelijker en als er wat mee is word hersted en zijn te repareren
Gebruikersavatar
AnneCeleste
Berichten: 339
Lid geworden op: 16 okt 2017, 12:50
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Utrecht

Re: Real Life Experience en HRT (Stepwork)

Bericht door AnneCeleste »

Petra95 schreef: 11 aug 2018, 18:21 Dit houdt dus in dat ik mij in vrouwenkleding kleed, eventueel een pruik op doe voor langer haar, en mijn vrouwelijke naam gebruik.
Ik heb hier ook aardig ruzie over gehad met mijn psycholoog van Stepwork (misschien wel dezelfde??).

De RLE eis is natuurlijk niet meer van deze tijd en volgens de WPATH standards of care ook absoluut niet nodig voor HRT. Mijn psycholoog vertelde mij dat zij het wel eisen omdat het volgens WPATH wel nodig is voor operaties. Dus als je binnen een jaar dingen wilt laten doen, dan zou je dus 12 maanden 'RLE' moeten hebben gehad.

Nou is de vraag dus, wat is RLE dan? Wat is leven als een vrouw? Wat mij betreft is dit zo open als het maar kan en betekent absoluut niet dat je een pruik op moet en in een jurk en hoge hakken naar de supermarkt moet gaan.

Na twaalf gesprekken met mijn psycholoog heb ik hem ook verteld dat ik deze eisen zat was en we dit diezelfde dag nog zouden regelen. Uiteindelijk hebben we afgesproken dat RLE voor mij in zou houden dat ik mijn nieuwe naam gebruik (bij iedereen dus), dat heb ik beloofd en gelijk mijn 2nd opinion gekregen!

Ondertussen zit ik iets meer dan twee maanden aan de hormonen en ga ik langzaam richting er ook wat vrouwelijker uit te zien ;)

Er is nog wel iets van een compromis te vinden dus, ook al ben je het niet eens met die rare eisen.